blok
door blok May 8, 2012 om 14:34
Elektronica & tv

Hoge tonen

ik heb net een kattenverjager aangeschaft. een hoge-tonen-ding.
ik vraag me af, of deze hoge tonen voor mensen schadelijk zijn.
ben benieuwd naar reakties, alvast bedankt !

8855 52 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, niet schadelijk. Het is geen straling o.i.d. maar gewoon geluid wat mensen niet kunnen horen. Als je het wel hoort heb je of een heel erg goed gehoor, of het ding werkt niet goed waardoor je eventuele verschiltonen hoort.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hoge tonen, die buiten het gehoor van mensen liggen, zijn ook hoorbaar voor honden (hondenfluitje), uiteraard andere katten in de buurt. Afhankelijk van de toonhoogte kunnen (zeer) jonge kinderen hier last van hebben. Je kan daarmee dus overlast veroorzaken.

Vladja

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, ik weet dat kinderen nog hoge tonen horen.

het ding staat in mijn tuimelraam boven, aan de achterkant.
en heeft een bereik van +- 14 meter.
mijn tuin = langer, dus dat leek me geen probleem voor kinderen uit de buurt.

ook reageert hij (dmv sensor) enkel indien er een kat langskomt.
dus het geluid is er niet voortdurend. gelukkig.
anders had ik m niet aangeschaft.

t is meer dat ik me afvroeg of t ook voor mensen (mezelf voornl in dit geval) schadelijk kan zijn.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je buren klagen omdat de Kat niet meer in hun eigen tuin wil zitten of de honden gek worden kun je een klacht krijgen wegens geluidsoverlast.

Dus zo onschuldig zijn ze niet en naast kinderen zijn er enkele ouderen die het ook horen.

De Kat van jou buren heeft het recht in haar tuin te zitten en dit valt hoewel U niets kunt horen wel degelijk onder geluidsoverlast dus een schadeclaim of verbod en met niet meer te gebruiken apparaat blijven zitten is mogelijk.

Ik heb een Katten liefhebber hier al eens geholpen en die won dure rechtszaak.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt tot15karakters. voor de waarschuwing.

mijn buurvrouw laat haar katten niet loslopen buiten.
de andere buur heeft geen dieren.
dus dan gaat het over mijn tuin en die van de buren.
want het bereik = niet ver.
en door de werking dmv een sensor ook niet veelvuldig.

ik ben wel benieuwd eigenlijk, hoe mensen die zelf zo'n hoge tonen-ding hebben tegen katten, hoe die hier over denken, wat tot15karakters schrijft.

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het ding een bereik heeft tot ca. 14 meter, dan is het ook in het huis van de buren hoorbaar voor de buurkat en buurkinderen.

Je maakt je alleen zorgen over je eigen veiligheid en gaat volkomen voorbij aan veiligheid en overlast aan anderen.

Vladja

ve
door verwijderd - May 8, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op dinsdag 8 mei 2012, 14:53: De hoge tonen, die buiten het gehoor van mensen liggen, zijn ook hoorbaar voor honden (hondenfluitje), uiteraard andere katten in de buurt. Afhankelijk van de toonhoogte kunnen (zeer) jonge kinderen hier last van hebben. Je kan daarmee dus overlast veroorzaken.

Vladja

Als het boven de 20..22kHz ligt hoef je niet bang te zijn voor overlast bij kinderen.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:06: Als het ding een bereik heeft tot ca. 14 meter, dan is het ook in het huis van de buren hoorbaar voor de buurkat en buurkinderen.

Je maakt je alleen zorgen over je eigen veiligheid en gaat volkomen voorbij aan veiligheid en overlast aan anderen.

Vladja

Hoe zit het dan met de overlast die andermans katten in MIJN tuin veroorzaken ? Dat is normaal en moet ik zo maar accepteren ?

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor Kreekje, dat hoef je niette accepteren.

Het handigste is een kattenval, een gevangen kat breng je dan naar een asiel in een stad even verderop. Ben je er ook vanaf, en de kat heeft een goed onderkomen.

Breng je geen gehoorschade aan bij buurkinderen en val je de kat van de buren ook niet lastig.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die katten je zo lastig vallen en de buurvrouw vindt jouw oplossing geen goede?
Buurvrouw waarschuwen dat je onvriendelijke maatregelen gaat nemen als die
katten in je tuin zitten.
Helaas het is niet anders.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben zelf een groot katten liefhebber maar heb een grote hekel er aan als ze
in MIJN tuin poepen...het beest kan er niets aan doen maar wel de eigenaar/s.

mijn kat loopt aan een lange lange lijn door MIJN tuin zodat er NIEMAND last van
heeft en zo hoort het ook, is mijn mening...en dat geldt ook voor honden..

nu zal er wel weer commentaar komen van "zielig" en nog veel meer maar er is niets zielig aan, want ze loopt al niet meer de tuin in ZONDER dat ik haar bandje
heb vast gemaakt...dus ze wacht gewoon voor de deur, ook al staat die open.
heb het METEEN geleerd toen ze van de moeder af mocht dus ze weet niet beter..
Ze gaat lekker buiten in het zonnetje op het gras liggen en komt weer naar binnen als het haar uitkomt...

zo kan het toch ook, niet?

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

van mijn buren links of rechts kunnen er geen katten in mijn tuin komen.
wel van andere buren, verderop.
het gaat mij alleen niet om mijn tuin, want daar heeft iedereen last van hier in deze kat-rijke buurt. (van kattenpoep.)
maar het gaat mij er om, dat ze via het tuimelraam boven, met modderpootjes mijn bed en boeken en papieren enz boven vies maken.
en nog afgezien daarvan, ze kunnen niet terug naar buiten, omdat er een gaasdoekje met klittenband voor het tuimelraam zit.
aan de buitenkant zetten ze zich af en nemen een sprong "poem" op dat doek in een bovenhoek, en zijn dan binnen beland.
maar kunnen dan vervolgens niet meer terug.
gevolg: ik kan een dag weg zijn, en ze kunnen dan niet meer naar buiten om hun behoefte te doen.
en zit ik met die viezigheid.
dat = mijn probleem.
ik heb overigens geen hekel aan katten, ben er dol op. en dat = wederzijds in de regel.

bedankt voor de tip, maar een kattenval is voor mij geen optie. want dan kan ik aan de gang blijven.
er zijn wel 30 katten hier in dit kleine buurtje, als het er geen 40 zijn.
en ik ga dus niet een kat vangen van een meneer of mevrouw op nummer zoveel, en die naar het asiel brengen of naar het bijbehorende baasje.
want een uurtje later is die kat net zo hard weer terug natuurlijk.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de katten ook geen kwaad doen, maar:

Ik wil geen overlast van anderen hebben, zeker niet in mijn eigen tuin.
De kat kan er niets aan doen, maar als het baasje hem telkens moet gaan ophalen uit een asiel 30 km verderop en daar ook nog een vergoeding voor moet betalen, beseffen zij dat zij op hun huisdieren moeten letten.
Een val zetten voor het baasje misschien? en die dan 40 km verderop in een opvang centrum afleveren?

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

dankje saint, goedbedoeld, maar ik ga geen 30 of 40 katten keer op keer naar het asiel brengen. bovendien zou mij dat niet bepaald geliefd maken hier in de buurt, en de verstandhouding is juist helemaal toppie hier. dat wil ik graag zo houden.

de meeste katten die hier boven binnen komen, zijn van 1 buurman, die ze vanaf +- 8 weken oud al over straat laat lopen, (ja, ook tussen het verkeer dus ....) en keer op keer een nieuw nestje weer heeft, ondanks verzoeken om zijn katten te laten steriliseren.
hij kijkt ook niet zo erg naar ze om. ik vraag me zelfs af of hij zelf wel weet hoeveel katten hij heeft, en welke van hem zijn.
dus ik vind het geen wonder dat die katten niet zo het gevoel hebben van een eigen thuis, en maar elk open raam binnenwandelen wat ze tegenkomen.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het er helemaal mee eens dat overlast bijzonder vervelend is en dat je het recht hebt iets te gebruiken wat de katten wegjaagt. Helaas kan dat bij mij niet want ik heb zelf katten. Maar ook een buurkat die mijn huis terroriseert, het eten van mijn katten opeet en in mijn huis piest om zijn terrein af te bakenen. Heeft tijdens een vakantie ook een van mijn katten weggejaagd die 7 weken zoek was. De eigenaars doen er niets aan en vinden dat dat ook niet hoeft. Een van hun is juriste, dus die weet hoe ver ze kunnen gaan. Kan geen speciaal luik aanbrengen want ook mijn teckel moet erdoor kunnen en in die maat zijn er geen electronische luiken. Ik weiger mijn katten en hondje binnen te laten. Ben niet voor niets van een flat naar een huis met tuin verhuisd. Gedoe, die buurkatten.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook last van, en mijn oplossing is...zielig of niet zielig....met de tuinslang er op, steeds als ze hier op onze grond dus in onze tuin hier achter zijn.
De tuinslang ligt hier altijd klaar, en zogauw ik ze zie...hup spuiten maar.
Ik houd van dieren, maar niet van de poep/plas die ze achter willen laten, en dat is een groot verschil.
Kindertjes moeten hier lekker achter buiten kunnen spelen zónder in de vuiligheid van de dieren van een ander te moeten lopen.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alles geprobeerd. O.a. de tuinslang, in de schuur opgesloten, de hond vliegt altijd achter die kat aan en ik heb hem zelfs een keer gepakt een een paar uur in een donkere kast opgesloten waarbij ik regelmatig op de deur bonkte om hem bang te maken. Hij is toen een paar weken niet geweest, maar nu is het weer als vanouds. En hij komt zelfs als ik thuis in de woonkamer ben naast de keuken waar het luik is. Zucht...

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Blok,

Ik begrijp je wel, maar je uitspraak is wel raar.

Je hebt een goede verstandhouding in de buurt en wil die niet verpesten, maar de mensen die jou het leven zuur maken trekken zich niks van jou aan.
Als je ze aanspreekt reageren ze dan ook met:
Goede verstandhouding in de buurt en niet zeuren over overlast.
Lijkt op een eenzijdige goede verstandhouding.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

HOREN doen de meeste mensen het niet, echter WAARNEMEN doen het de meeste mensen. U en uw buren zullen zich dus afvragen waar nou toch die hoofdpijn e.d. vandaan komt.

Dus er is maar één nuttig ding wat u met zo een apparaat kunt doen, en dat is in de vuilnisbak ermee, liever gister dan vandaag!!!

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje kort door de bocht 'abcde'. Misschien moet je even verder in het alfabeth kijken bij O van Overlast.
'Blok', is het misschien een idee als je eens de andere buren die overlast ervaren, raadpleegt. Misschien kunnen jullie samen eens met de buur met al die katten praten. Voorlopig zou ik gewoon dat geluidsding inzetten. Succes!

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lijnvdb: kunt u dit uitleggen? Heeft u kennis van audio???

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

abcd,

Geen audio, wel van katten overlast.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer van de reacties op mijn bijdrage van 17:02 uur. Ik heb het een en ander even opgezocht op het wereldwijde web. Klik hier.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kennis van audio?? Bedoel je of ik weet wat die hoge tonen zouden kunnen veroorzaken? Ja hoor, daarover heb ik informatie ingewonnen. Ik heb er zelfs een in mijn huis omdat mijn katten plasten op de plekken waar die leuke buurtkat gepiest had. Werkt prima, ik hoor niets en heb geen hoofdpijn. Moet ik nog meer uitleggen?
Nee, als ik soms iets in de vuilnisbak zou willen stoppen dan is het die buurtkat. Doe ik niet hoor, ik hou van dieren :-) .

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat u meer verstand heeft van audio dan o.a. het Music Lab van het California Institute of Technology! (zie mijn laatste link) Zo, en nu graag weer on-topic antwoorden.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

abcde, ik heb geklikt. Kom een heel verhaal over muziekinstrumenten tegen (iets teveel van het goed om allemaal te lezen) maar niks over het 'instrument' waar wij het hier over hebben.

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okay, linkje gaat inderdaad meer over de instrumenten.

Deze is beter! en anders hebben we ook nog Google....

ve
door verwijderd - May 9, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb zelf nergens gezegd dat ik meer verstand heb van audio dan o.a. het Music Lab van het California Institute of Technology. Ik ga dan ook uit van mijn eigen ervaring. En zoals je zelf zegt, laten we wel on-topic blijven, OK?

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Saint,

dit is het meest schofterige advies dat ik over dit probleem lees.
Je vangt het lievelings huisdier van een ander en brengt het naar een asiel in een andere stad.
Hoe ziek van geest ben jij ?
Het lijkt mij beter voor de Nederlandse mens dat jij wordt gevangen en in Irak wordt losgelaten.
Daar verstaan ze tenminste jouw onzin niet !
En breng je ook geen gehoorschade aan .
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

saint schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:10: Nee hoor Kreekje, dat hoef je niette accepteren.

Het handigste is een kattenval, een gevangen kat breng je dan naar een asiel in een stad even verderop. Ben je er ook vanaf, en de kat heeft een goed onderkomen.

Breng je geen gehoorschade aan bij buurkinderen en val je de kat van de buren ook niet lastig.

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20,
Jij toont precies de kern van het probleem aan.
IK heb overlast van iemand anders zijn lievelingsdier, in mijn tuin ja zelfs in huis als zomers de tuindeur openstaat komen ze binnen.
De baasjes al een paar keer aangesproken, het enige antwoord is een ontkenning dat het hun kat is en dat ze de kat moeilijk vast kunnen binden.
De katten weten dat ik de kwaaie pier ben, want als ik ze in mijn tuin zie krijgen ze een shotje water uit mijn super socer. Als jij je verantwoording neemt en je kat binnenhoudt of vastbind of weet ik veel, heb ik geen overlast van jou huisdier.
En trouwens ik breng je katten niet naar Irak en laat ze daar vrij. Nee, ik maak kosten om ze ergens anders een goed onderdak te geven.
Wie is hier ziek van geest??

wimmi20 schreef op donderdag 10 mei 2012, 00:38: Saint,

dit is het meest schofterige advies dat ik over dit probleem lees.
Je vangt het lievelings huisdier van een ander en brengt het naar een asiel in een andere stad.
Hoe ziek van geest ben jij ?
Het lijkt mij beter voor de Nederlandse mens dat jij wordt gevangen en in Irak wordt losgelaten.
Daar verstaan ze tenminste jouw onzin niet !
En breng je ook geen gehoorschade aan .
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

saint schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:10: Nee hoor Kreekje, dat hoef je niette accepteren.

Het handigste is een kattenval, een gevangen kat breng je dan naar een asiel in een stad even verderop. Ben je er ook vanaf, en de kat heeft een goed onderkomen.

Breng je geen gehoorschade aan bij buurkinderen en val je de kat van de buren ook niet lastig.

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS vraagt zich af of de hoge tonen van de kattenverjager schadelijk zijn.
Deze hoge tonen kunnen alleen door jongeren gehoord worden.
Tot voor kort werden soortgelijke apparaten opgehangen in overdekte winkelcentra om hangjongeren te verdrijven.
Dit is inmiddels verboden.

En nog even een kleine reactie op de uitbarsting van Saint : Saint vangt de kat, brengt hem in een andere stad naar een asiel, daar krijgt hij een nieuw baasje, en katmans gaat in die andere stad weer lekker bij iemand in de tuin kakken.
Zo lost Saint het op !

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft een mening over al dan niet katten buiten laten lopen... Ook ik. Het zijn HUISdieren... Maar de vraag gaat over de kattenverjager.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het prima werkt om katten te verjagen. De katten vinden het gewoon een vervelend geluid en zullen direct rechtsomkeer maken. Ook uit ervaring: kleine kinderen en oudere mensen heb ik erbij in de buurt gezien, en die hadden er verder helemaal geen erg in. M.a.w. die hoorden het niet.

Met name omdat het geluid alleen hoorbaar is op het moment dat er beweging in de buurt is... Prima apparaat! Gewoon gebruiken, niemand die er last van heeft!

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm,

Mijn opmerking heeft in elk geval een aantal mensen aan het denken gezet.
Natuurlijk heb ik geen kattenval en breng ik geen katten naar Irak.
Zoals eerder vermeld verjaag ik katten uit mijn tuin met een waterpistool.
Ik vind het alleen triest dat mensen alles verzinnen, om te rechtvaardigen, dat hun katten overlast bij hun buren mogen veroorzaken.
Ikzelf heb een vijver met koikarpers.
Daar heeft niemand last van.
Ik baal ervan dat ik nu 2 vissen ben verloren door, naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, katten.
Door sporen die zijn achtergelaten, is het niet waarschijnlijk dat het een reiger is geweest.
Waarom moet ik vervelend bejegend worden wanneer ik de katten van derden verjaag dmv geluidsapparatuur, waterpistolen en/of schrikdraad?
Mensen neem je verantwoordelijkheid en lijn de katten aan of houd ze binnen.
Ik hoef dan geen waterpistool te kopen, schrikdraad te installeren en dure elektronische kattenverjagers te kopen, die naar het schijnt, ook jonge kinderen. bejaarden en andere huisdieren ziek maken.

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik Mainecoon vragen of hij/ zij de overige antwoorden ook gelezen heeft? Ik heb toch duidelijk geantwoord dat dit ondingen zijn inclusief linkjes naar wetenschappelijke onderzoeken??? Waaruit trekt u de conclusie dat er niemand last van zou hebben? Heeft u de kleine kinderen en oudere mensen verteld dat er zo een apparaat stond? Hoe lang heeft u deze mensen bloot gesteld aan het geluid????

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik abcde vragen hoe ik om moet gaan met de overlast van katten van andere mensen die mij grote schade berokkenen?

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

saint schreef op donderdag 10 mei 2012, 20:17: Mag ik abcde vragen hoe ik om moet gaan met de overlast van katten van andere mensen die mij grote schade berokkenen?
....in elk geval niet door zelf overlast te veroorzaken naar andere mensen!

Ik heb het in mijn eigen tuintje opgelost door koffiedik tussen mijn planten te strooien. Katten weg én ook geen last meer van slakken. Werkt prima! En als dat nog niet werkt is inderdaad een waterpistool een prima oplossing.

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Droom maar lekker verder, koffie dik helpt niet. Ik heb op advies van anderen ondertussen kilo's drab gestrooid maar de katten komen gewoon buurten.
Ik vind het nog steeds gek dat, u mij last bezorgd en mij verwijt dat ik (uit radeloosheid) meer of minder milieu vriendelijke oplossingen verzin om de overlast, veroorzaakt door derden te bestrijden.

abcde schreef op donderdag 10 mei 2012, 20:22:
saint schreef op donderdag 10 mei 2012, 20:17: Mag ik abcde vragen hoe ik om moet gaan met de overlast van katten van andere mensen die mij grote schade berokkenen?
....in elk geval niet door zelf overlast te veroorzaken naar andere mensen!

Ik heb het in mijn eigen tuintje opgelost door koffiedik tussen mijn planten te strooien. Katten weg én ook geen last meer van slakken. Werkt prima! En als dat nog niet werkt is inderdaad een waterpistool een prima oplossing.

ve
door verwijderd - May 10, 2012 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS. Met mijn methode loopt u geen risico om kinderen en oude mensen ziek te maken met geluid.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - May 12, 2012 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij mij in de buurt had iemand een kattenverjager geluids systeem, of hoe zo iets ook maar heet.
maar wat een rot geluid kwam daar uit! elke keer als ik daar langs liep hoorde ik dat ding piepen, en mijn vriend ook. en omdat ik ook nog eens gevoelig ben voor bepaalde geluiden kreeg ik er soms een lichte/beginnende hoofdpijn van.
of zou dit systeem niet goed zijn geweest? want na 3 weken gebruik heeft de eigenaar deze weer verwijderd.
maar die katten? wat een ondingen! ik heb mn hele achtertuin vol met stront, het stinkt er zelfs als ik achter huis in de tuin kom.
deze buurt heeft dan ook allemaal katten, wat allemaal zit te schijten in mijn tuin, erg jammer.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2013 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tot15karakters,

Zag dat u rechtszaak tegen katten verjager heeft aangespannen. Helaas kon ik u geen prive berichtje versturen via de Kassa website.

Onze buren hebben katten verjager aangeschaft waardoor ik last kreeg van oorsuizen. Mijn partner hoort het signaal ook maar zodra ze binnen is niet meer. Bij mij blijft dit rot geluid hangen. Zou u mij meer informatie kunnen geven over deze rechtszaak? Ik heb voor mijn buren een katten verjager gekocht die werkt op 25KHz. Dat ging goed ik had even geen last meer. Maar na een week (zit nu meer buiten) krijg ik toch weer last van oorsuizen en nu dit keer in een zeer hoge pieptoon variant.

U kunt mij contacteren op: ikwilgraaguwmailadres en dan apenstaartje gmail.com

ve
door verwijderd - Apr 8, 2013 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb iets nieuws hahaa.
bij de dierenwinkel een busje met korreltjes gekocht, en wat blijkt: het is pure knoflookpoeder !
en dat helpt !
al moet ik het wel om de zoveel tijd opnieuw strooien, want zoals de meneer in de winkel ook al zei: het verregent.
maar dit is het dus ! joepie.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2013 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Blok,
ik weet niet wat u heeft betaald bij de dierenwinkel.
Maar als het echt werkt deze tip van Wimmi : een strooier gevuld met knoflook korrels bij Lidl, ongeveer 80 cent.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

quote=blok schreef op maandag 8 apr 2013, 23:36]ik heb iets nieuws hahaa.
bij de dierenwinkel een busje met korreltjes gekocht, en wat blijkt: het is pure knoflookpoeder !
en dat helpt !
al moet ik het wel om de zoveel tijd opnieuw strooien, want zoals de meneer in de winkel ook al zei: het verregent.
maar dit is het dus ! joepie.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2013 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er werd weer een ouwe koe, van ruim 11 maanden oud, uit sloot gehaald.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2013 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op maandag 8 apr 2013, 14:51:
Onze buren hebben katten verjager aangeschaft waardoor ik last kreeg van oorsuizen. Mijn partner hoort het signaal ook maar zodra ze binnen is niet meer. Bij mij blijft dit rot geluid hangen. Zou u mij meer informatie kunnen geven over deze rechtszaak? Ik heb voor mijn buren een katten verjager gekocht die werkt op 25KHz. Dat ging goed ik had even geen last meer. Maar na een week (zit nu meer buiten) krijg ik toch weer last van oorsuizen en nu dit keer in een zeer hoge pieptoon variant.

Je buren hebben een kattenverjager aangeschaft. Jij hebt er ook nog eens eentje voor ze gekocht en nu zit je meer buiten. Met dit weer?????

ve
door verwijderd - Apr 9, 2013 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt wimmi20, ik ga kijken bij de Lidle dat scheelt idd veel geld.

overigens heb ik het hogetonen-ding niet in de tuin staan, maar in mn dakraam (Velux tuimel-) boven.
(aan de binnenkant ervan, dus in mijn huis.)
die staat ongeveer 4 `a 5 uurtjes per dag aan, zolang t raam open staat.
en de toon verschijnt alleen indien er een kat langswandelt.
daartoe moet ie eerst nog een eindje t dak op klimmen.
sindsdien zie ik geen kat meer binnen gelukkig.
ik denk dat ze mijn raam zelfs ontwijken, nu ze gemerkt hebben dat daar een akelig geluid uit komt.
dus, nee de vervelende hoge tonen die worden niet vaak geproduceerd gelukkig.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2013 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel over schadelijkheid van de kattenverjager:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/238345

Met Felix Meurders de gids.fm Radio 1 rapportage ziek van kattenverjager.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2013 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op zondag 30 jun 2013, 12:17:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/238345 , klik-> Hier

Op 1 minuut en 50 seconden van dit fragment begint eigenlijk de ultieme oplossing voor dit probleem.
Als jij jouw "Zwartneusje" Max binnenhoudt, heeft jouw buurvrouw geen reden meer om die kattenverjager aan te zetten.
Geen kattenstront bij de buurvrouw, geen nare geluiden voor jou, de baas van die kat, hoe simpel kan het leven toch zijn.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2013 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een topic van bijna 14 maanden oud: nog steeds actueel?! Alleen ts weet het antwoord, als die nog actief is alhier?

Gaat op een discussie lijken.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2013 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Wendy-Claire,

uit de reakties hier begrijp ik dat zo'n hogetonending ook voor mensen vervelend kan zijn.
bij mij worden echter maar zo weinig keren hoge tonen geproduceerd (wat ik op 9 april schreef) dat ik de voordelen erg vind opwegen tegen de nadelen.
er is geen kat meer in mn huis geweest sindsdien, joepie, en wie weet ontwijken ze nu inmiddels bij voorbaat al mn dakraam.

bedankt.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2013 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op zondag 30 jun 2013, 20:34:
student538 schreef op zondag 30 jun 2013, 12:17:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/238345 , klik-> Hier

Op 1 minuut en 50 seconden van dit fragment begint eigenlijk de ultieme oplossing voor dit probleem.
Als jij jouw "Zwartneusje" Max binnenhoudt, heeft jouw buurvrouw geen reden meer om die kattenverjager aan te zetten.
Geen kattenstront bij de buurvrouw, geen nare geluiden voor jou, de baas van die kat, hoe simpel kan het leven toch zijn.

Hoe simpel het kan zijn? Nee zo ligt dit niet. Wanneer de kat per ongeluk ontsnapt dat 1 keer is voorgekomen in de drie maanden dan wordt het apparaat gelijk weer ingezet.

Meisje van twee heeft zelfs haar oren open gekrabd tot bloedens toe. 140db
advertentie http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCRQOZ8N3SVL.pdf

ve
door verwijderd - Jul 9, 2013 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op dinsdag 9 jul 2013, 16:17:
Hoe simpel het kan zijn? Nee zo ligt dit niet. Wanneer de kat per ongeluk ontsnapt dat 1 keer is voorgekomen in de drie maanden dan wordt het apparaat gelijk weer ingezet.

Het punt is dat jij het probleem maar van 1 kant wil benaderen, jouw kant.
Jij hebt last van die kattenverjager maar anderen moeten maar gedogen dat hun tuinen of weet ik veel wat bevuild worden door katten van een ander.
Je geeft in dat stukje audio zelf aan dat het dier ook wel eens naar buiten moet, en dat is ook zo uiteraard maar als die naar de buren vliegt zijn er problemen.
In een ander topic heb je zelf aangegeven dat je zelf jouw kat in de tuin van de buurvrouw hebt zien schijten, gevolg een kattenverjager bij de buurvrouw.
Je haalt nu allerlei stukjes en weet ik veel er bij om te aan te geven dat het verschrikkelijke ondingen zijn, en inderdaad voor jou is dat zo.
Maar je gaat er aan voorbij dat jij zelf de indirecte oorzaak ben van je eigen probleem, jij kunt, of misschien wel wilt, je eigen kat niet in bedwang houden zodat het dier niet in de tuinen van anderen kan komen, jouw buurvrouw moet dat maar gedogen.
Ik denk niet dat het zo werkt student538.
We leven in een mooi en democratisch land met ieder zijn vrijheden, indien mogelijk.
Maar de vrijheid van de 1 (jij dus met het hebben van een kat ) houdt op daar waar die de vrijheid van een ander aan gaat tasten (jouw buurvrouw die graag een kattenstront-vrije tuin wil)

Een oplossing zou zijn dat je op zoek gaat naar een kattenverjager die zulk een hoge toon geeft dat jij die niet kunt horen maar die toch katten verjaagd.
Dat zou je uit kunnen proberen bij de diverse zaken waar ze die verkopen.
Die zou je dan kunnen kopen en aan je buurvrouw kunnen geven.
Simpele oplossing, toch?

ve
door verwijderd - Jul 10, 2013 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze 'student538' is bezig met forumvervuiling. Niet alleen hier, maar ook op 'Eerste hulp bij recht' en het forum van Radar is hij al weken lang elke dag aan het zeuren. Onder deze nickname, maar ook als 'bellenbellen' en 'gezondheid', onder meer.
'Hypochonder' zou een betere nickname zijn, gezien het feit dat hij hiervóór maandenlang onder allerlei namen aan het zaniken was over het binnenklimaat in een gebouw waar hij moest werken. En hij wilde niet werken, hij wilde een Wajong uitkering - op middelbare leeftijd.
Geen aandacht meer schenken aan dit figuur!