rj
door rjwijnholds Sep 19, 2011 om 11:13
Elektronica & tv

Interactieve tv kpn

Hallo,
Ik heb momenteel Bellen en Surfen van KPN en digitale TV van Ziggo.
Nu is er een aanbod van KPN voor Alles in één met interactieve TV.
Wat blijkt, ik heb ooit een ISDN-aansluiting gehad en nu is het volgens KPN niet mogelijk om interactieve TV te krijgen
Wat is hieraan te doen?

1382 7 Rapporteer

ro
door royalflush - Sep 19, 2011 om 12:57
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wie jou dit heeft vertelt, maar het lijkt mij onzin. KPN geeft op de eigen site aan dat het geen probleem is om over te stappen van ISDN naar alles in één.

Wel is het zo dat het niet mogelijk is je bestaande ISDN-apparatuur te blijven gebruiken met de nieuwe aansluiting. Eventuele huiscentrales (quattrovox e.d.) zullen niet meer werken. Je krijgt een nieuw modem waarop alle diensten worden aangesloten.

rj
door rjwijnholds - Sep 19, 2011 om 13:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is mij in de KPN-winkel verteld toen ik naar alles in één wilde overstappen en het is me later telefonisch door KPN Utrecht bevestigd.

ro
door royalflush - Sep 19, 2011 om 16:17
12 Antwoorden / 0 Vragen

Raar verhaal dat de informatieop de site van KPN tegenspreekt. Klantenservice van KPN zit overigens in Enschede/Groningen/Eindhoven.

Het enige wat KPN ook hoeft te doen is een nieuw modem (inbegrepen bij hun aanbieding alles-in-één) aansluiten op jouw ISRA-punt en klaar is kees. In jouw geval -jij hebt al internet en telefonie van KPN- is het dus slechts een kwestie van de interactieve TV aansluiten op het modem.

simonlebon
door simonlebon - Sep 19, 2011 om 21:34
51 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad vreemd, zoals royalflush al zegt zou er alleen een probleem zijn wanneer je nog ISDN apparatuur gebruikt. Het ISRA punt is waar de draden vanuit de straat je huis in komen. telefonie, internet of ISDN zitten op dezelfde draden.

Waar je voor kiest, hangt een beetje van je eisen af. Wanneer je echt interactieve TV van KPN wilt, zit je aan KPN vast. Maar shoppen loont. Ook bij KPN met een 'ik wil gaan overstappen naar een ander die stukken goedkoper is'.

Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor een 20Mb ADSL + internetbellen (je kunt je nummer behouden), kun je bij Online of Telfort een stuk goedkoper uit zijn. Om en nabij de 30 Euro per maand voor internet+bellen.

Voor TV heb je meerdere opties;

Wil je HDTV kijken, dan kun je een digitaal kabelabonnement van Ziggo (DVB-C = cable) nemen of Canal Digitaal (DVB-S = satelliet).

Voordeel bij Ziggo is dat je waarschijnlijk een CI-module in je TV kunt doen, zodat je geen extra box nodig hebt. Voordeel van Canal Digitaal (voor het gemak CD) is het uitgebreide (HDTV-) zenderaanbod, zeker bij een multi-sat opstelling. Bij CD moet er wel een schotel geïnstalleerd worden, maar dat kan je door CD 'gratis' laten doen.

Wil je gewoon basic TV kijken zonder al te hoge eisen aan de beeldkwaliteit, dan zou het goedkopere digitenne (KPN) een optie kunnen zijn.

Volgens mij stunt Tele2 op dit moment ook met een tripple deal (=internet, telefonie, tv)

Bij alle drie (Tele2 weet ik niet) is er een keuzemogelijkheid voor een ontvanger met digitale recorder, zodat je programma's op kunt nemen, of met timeshift (even terugspoelen, pauzeren e.d.) kunt werken.

Het is een beetje van je toestel afhankelijk of je er een CI-module kunt instoppen, dan heb je geen losse box nodig.

simonlebon
door simonlebon - Sep 19, 2011 om 22:06
51 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedenk me opeens dat voor digitale TV er een bepaalde bandbreedte nodig kan zijn, wanneer je te ver van de KPN (wijk)centrale zit, zou dit een probleem kunnen zijn.

Waar je op moet letten wanneer je gaat shoppen is:
-aansluitkosten
-tarief per maand NA de aanbiedingsperiode

Maar ik zit nu een beetje rond te neuzen en zie dat er talloze tripple deal aanbiedingen met korting zijn.
Zag al complete pakket voor € 37,50/maand (eerste 6 maanden 24,95/maand). 20Mb ADSL, vaste telefonie en Digitenne. Harddiskrecorder voor € 99,95.

rj
door rjwijnholds - Sep 21, 2011 om 17:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Het vreemde is:
ik heb gewoon via internet InternetPluisBellen Basis en Interactieve TV besteld en kreeg via de e-mail antwoord dat de bestelling in goede orde is ontvangen en dat zij binnen 24 uur contact met mij opnemen als er nog vagen zijn of wanneer de dienst niet leverbaar is vanwege mijn huidige aansluiting;
inmiddels 48 uur later en geen contact met mij opgenomen;
mijn conclusie is nu dat ik toch wel Interactieve TV kan krijgen......

mastag
door mastag - Sep 21, 2011 om 19:21
955 Antwoorden / 19 Vragen

beste rjwijnholds,

Even iets uit de praktijk.
Mijn buren hebben ook dit alles in 1 pakket van de KPN. Wij zitten op 1800 meter van de centrale en daardoor is er slechts zo'n 11 Mb verbinding haalbaar. Als de kids aan het internetten zijn kan de buurman al geen normaal tv meer kijken, wegens tekort aan bandbreedte. Zijn beeld blokt en stottert
Ik zou dan liever iets meer betalen en meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Of naar een kabelaar gaan. Veel mooier beeld (HD) meer zenders en veel sneller internet,

Mastag