Kan digitaal abonnement niet stop zetten na retour product
Ik heb laatst een product gehaald bij de kuus shop waarbij een een camera voor de veiligheid kan bestellen.
Hierbij kon je online dus ook een abonnement koppelen als je een camera gelinkt had staan aan hun app.
Nu heb ik de camera geretourneerd omdat het overduidelijk een dropshipping website is, daarnaast was de camera gewoon van hele lage kwaliteit.
Na het retourneren van de camera was het niet mogelijk in de app meer om het abonnement stop te zetten. Dit moet lijkt mij ten alle tijden mogelijk zijn.
Zij zeggen dat dit door de AVG wetgeving niet kan? Ik heb aangegeven dat het mijn gegevens zijn en ik hun toestemming geef om mijn abonnement stop te zetten.
Hun oplossing is momenteel om mij weer een product te sturen, zodat ik die kan koppelen aan de app en dan weer kan loskoppelen en dan het product weer terugstuur, dit zijn natuurlijk extra stappen waarbij het mij lijkt dat deze niet benodigd zijn.
Dus mijn vraag is:
Hoe legaal is dit? Het lijkt mij dat ik ten alle tijden mijn abonnement moet kunnen stopzetten ook zonder product.
Wat kan ik hier aan doen?
Topantwoord
Lastig om daar een antwoord op te geven.
Wat is het product? Wat zijn de voorwaarden? Etcetera.
Opmerkelijk is wel dat het certificaat van Thuiswinkel.org tijdelijk is ingetrokken.
Succes in elk geval.
Het digitale abonnement is voor cloud storage. Wat mij gelinkt lijkt aan een persoon, en het zou volgens mij gewoon mogelijk moeten zijn om het product in te trekken via de betaalwijze vanuit de aanbieder?
De voorwaarde etc, zijn nergens terug te vinden.
Moet je betalen dan voor het abonnement? Op hun site staat dat het gratis is.
Zitten er abonnementskosten bij de app?
Dan kun je toch de app verwijderen van je smartphone, tablet enz.?
Er staat alleen dat de app gratis is. Niet dat de dienst in de backend gratis is.
Mabelle, ja het abonnement moet je betalen, dit kan je aanschaffen in de gratis app.
Je betaald niet voor de app, maar voor digital cloud service, waar je je op kan abonneren in de app.
Wanneer je geen product meer van hun hebt, kan je de digital cloud service nergens annuleren meer binnen de app.
Overigens zeggen zij zelf inderdaad ook dat dat niet mogelijk is, wat mij illegaal lijkt. Aangezien je zo'n abonnement ten allen tijden moet kunnen opzeggen.
Het enige wat zij kunnen doen, is opnieuw een product sturen, dat ik die koppel en dan het opzeg, dan het product terugstuur. Wat ik natuurlijk niet ga doen. Zij hebben hun zaken niet op orde.
Quote: "Mabelle, ja het abonnement moet je betalen, dit kan je aanschaffen in de gratis app.
Je betaald niet voor de app, maar voor digital cloud service, waar je je op kan abonneren in de app.
Wanneer je geen product meer van hun hebt, kan je de digital cloud service nergens annuleren meer binnen de app.
Overigens zeggen zij zelf inderdaad ook dat dat niet mogelijk is, wat mij illegaal lijkt. Aangezien je zo'n abonnement ten allen tijden moet kunnen opzeggen.
Het enige wat zij kunnen doen, is opnieuw een product sturen, dat ik die koppel en dan het opzeg, dan het product terugstuur. Wat ik natuurlijk niet ga doen. Zij hebben hun zaken niet op orde."
Aha, nu is het me duidelijk. Eigenlijk had je dus voor het retourneren je abonnement moeten beëindigen, dan had het geen problemen gegeven. Maar het is natuurlijk bezopen dat een klant abonnementskosten moet blijven betalen terwijl het produkt niet meer in zijn bezit is.
Als je alle persoonsgegevens hebt aangeleverd die nodig zijn voor stopzetten van het abonnement, is het AVG verhaaltje gewoon flauwekul. Wordt te vaak als smoes gebruikt om bepaalde zaken af te wimpelen.
Stuur ze een link naar dit topic en vraag ze of ze hier willen reageren.
Vanwege de AVG zult u dat zelf moeten doen, Kuus mag dit niet.
Ik neem aan dat u een account in de app heeft moeten aanmaken. Het lijkt mij dan dat u moet inloggen en daarna het abonnement moet stopzetten. Die app zal niet van Kuus zelf zijn.
Die webshop heeft helemaal niets met die cloud storage te maken, die hebben je een camera verkocht, de rest heb je zelf gedaan. Verder moet dat abbonement dan toch ergens ook financieel afgeschreven worden, kun je via die weg het niet stopzetten?
Ik heb hun app even gedownload, als je de gebruikersovereenkomst en het privacybeleid wilt lezen, krijg je een 404 foutmelding. Niet te lezen dus. Ook staat er dat ze zijn aangesloten bij het Webshop Keurmerk, dat mogen ze niet meer vermelden.
Quote Keurmerk: Dit betekent dat KUUS.shop in het verleden is gecertificeerd voor Thuiswinkel Waarborg, maar op dit moment niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden. KUUS.shop is nog wel lid van Thuiswinkel.org, maar mag het Thuiswinkel Waarborg niet voeren totdat er opnieuw aan de voorwaarden wordt voldaan.
Uit de link:
- Het verwijderen van een app van je apparaat betekent niet dat het abonnement ook wordt stopgezet. Om te voorkomen dat je blijft betalen voor diensten die je niet gebruikt, moet je het abonnement actief annuleren via de instellingen van je apparaat of de bijbehorende app store.
Die informatie is bekend bij TS.
@sira, nee geen account kunnen aanmaken bij de app. En ik snap dat zij dat misschien niet mogen (wel met mijn toestemming waarschijnlijk?) maar zij moeten mij wel de mogelijkheid geven om het op te zeggen, die er dus niet is als je hun product niet in handen hebt.
@henk, nee Kuus levert ook de digital could storage dienst via hun app. Je kan het abonnement niet stopzetten via de financiele manier. Het moet dus via hun afgehandeld worden.
@mabelle, ja, het is een kwestie opzich, dus vond het lastig te verwoorden al. Maar zij hebben dus geen manier om zonder dat je het product hebt, de service op te zeggen haha
@sjjoppy, het probleem is dat het abonnement niet opgezegd kan worden via de app zonder dat je het product in handen hebt, ik heb het product geretourneerd, dus ik kan het abonnement niet meer opzeggen. Dit is niet via de app store gegaan, maar in de app zelve.
Waar wordt dat geld dan afgeschreven, bank, creditcard, ...? En waarom kun je de afschrijving dáár niet blokkeren?
Credit Card, daar is geen optie voor vanuit beide de app en niet bij de bank. Er is geen terugboeking of dergelijke.
Met een creditcard kun je een betaling niet alleen blokkeren maar zelfs terugdraaien als dat aan de orde is. Vraag eens even na bij de maatschappij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer