du
door dutchess5678 May 16, 2010 om 13:54
Elektronica & tv

Kleuren tv

Omdat mijn lcd tv van JVC nog steeds bij de reparateur is, hebben we onze oude JVC van stal gehaald, dus een gewone met een flinke toeter er achteraan.
Plotseling veranderden de kleuren, eerst werden de 4 hoeken paars, toen de rest helemaal groen, dus kijken we nu naar groene smurfen. Is niet te veranderen bij ïnstellingen of kleuren".
Is nu ook deze tv naar de mallemoeren, of heeft iemand ooit dezelfde ervaring gehad, en kan hij nog gerepareerd worden? Ik heb al 2 uur zitten googelen, maar kan niks vinden over dit onderwerp. Deze tv is ong. 5 jaar oud. De lcd tv die nu bij de reparateur is nog geen 3 jaar. Is JVC gewoon een slecht merk, of hebben wij gewoon pech?

1128 9 Rapporteer

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 14:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Is nu ook deze tv naar de mallemoeren...... Zo te lezen, wel.

..........en kan hij nog gerepareerd worden?......... Zou er geen geld meer aan uit geven. Zelf zou ik op Marktplaats voor een paar centen een andere dik buik kopen.

erik008
door erik008 - May 16, 2010 om 14:56
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Was het vochtig in de stal waar die stond ?
Als je mazzel hebt is het een probleempje met de buisvoet van de beeldbuis.
De stekker er een paar keer op en af doen en weer proberen.
Je moet daarvoor wel de TV even open maken.

LET OP. ER BLIJFT LANG SPANNING STAAN OP DE TV
WACHT EEN KWARTIER NA HET UITTREKKEN VAN DE NETSTEKKER

knoop4x9
door knoop4x9 - May 16, 2010 om 15:35
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heefd die tv op stal gestaan?
Als hij op z,n gestaan heb dan zou dat mogenlijk kunnen zijn, dit alles heeft te maken met het magnetisme van de aarde, het kan vanzelf wegtrekken en anders moet de beeldbuis gedemagnetiseerd worden, dit word meestal gedaan door een spoel cirkel vormig gewikkeld met wisselspanning er op, dan voor de beeld buis houden en dan van de beeldbuis langzaam verwijderen zo ver mogenlijk,allicht heb je in je kennissen kring die zoiets kan fabriceren en het voor je kan doen.

Sukses ermee Nico

ro
door ron530 - May 16, 2010 om 15:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

tja of de voeding heeft een probleem waar door de demagnetisatie niet werkt of het is een kwestie van het toestel uitzetten de ptc weerstand die de boel regelt koelt af. Na een paar minuten het toestel weer inschakelen, meeste vlekken zullen dan weg zijn. Met opnieuw inschakelen is er vaak een boink en een knisperend geluid te horen.

du
door dutchess5678 - May 16, 2010 om 17:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik moet wel lachen op het antwoord van knoop! nee, beste kerel hij heeft niet in een stal gestaan! dat was bij wijze van spreken, hij stond op een slaapkamer, en werd alleen gebruikt als mijn kleindochter kwam logeren.
Af laten koelen is geen optie, want het euvel kreeg hij gisteren, en is vandaag alleen maar erger geworden.
Heel veel geld wil ik er niet aan spenderen, maar never nooit niet meer een nieuwe JVC>

knoop4x9
door knoop4x9 - May 16, 2010 om 18:18
533 Antwoorden / 0 Vragen

Lachen kan alleen maar goed zijn, maar stel je vraag ook duidelijker, ik ga er van uit dat die tv op zolder heeft gestaan en mischien op z,n kant en dan kan demachnetiseren een optie zijn.
Z,n beeldbuis heeft afbuigspoelen om het elektronenkanon in goede banen tehouden, zet z,n tv van het noordelijk halfrond maar is in zuid afrika dan moet je is kijken wat er gebeurd.
de allereerste tv,s moesten na zo,n 20 uur vercomvergeerd worden omdat het afbuig systeem gaat afwijken en ze hadden toen nog geen atomatische de magnetisatie en was handdemachnetiseren een optie, maar goed het blijkt nu anders te zijn en kan je hem weggooien..

Mvrgrt

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 16, 2010 om 22:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag knoop,

Wanneer het toestel normaal speelde en ineens de hoeken paars werden en het beeld daarna groen werd, dan is er wat met de voeding of in 2 van de 3 elektronenkanonnen. Dat is zonder het te zien zo niet te zeggen.
In ieder geval heeft het dan niets met demagnetiseren te maken. Convergeren wordt, denk ik, al zo'n 30 à 35 jaar niet meer gedaan.
Met aardmagnetisme heeft het al helemaal niets te maken.

In ieder geval is het toestel de onderzoekskosten al niet meer waard, laat staan de reparatie, wanneer je dat professioneel moet laten doen.

De tip van de kringloop is nog de beste, wanneer bij jullie daar nog TV's verkocht worden. In N/O-Twente kan dat al vele jaren niet meer. Nog geen onderdeel van een technisch apparaat kun je daar kopen. Alle ingenomen apparaten gaan naar Boeldershoek in Hengelo, waar je ook niets kunt kopen.

Vroeger had de kringloopwinkel De Beurs "hergebruik is de beste recycling" hoog in het vaandel staan, doch dat is verleden tijd. Nog geen glasplaat van een koelkast kun je er kopen.

Marktplaats-, Speurders- of Startpagina.nl is daarna het beste alternatief.

Hardware ERror MAN.

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 22:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@kringloop is in de Randstad vele malen duurder dan de bekende veilingsites. Schandalige prijzen gewoon voor aftandse t.v.'s. (jaren 70/80)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 16, 2010 om 22:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ birdies:

Tja, de vraag bepaalt de prijs. Veel studenten hé. In de provincie valt dat mee.

H.