tu
door tuinmannen May 9, 2006 om 13:15
Elektronica & tv

Kraken Philips LCD

In januari 2005 heb ik een Philips 32PF9986 gekocht. Deze TV geeft meerdere malen per dag een 'knal' (meer als het koud is dan met warm weer). Deze klacht heb ik gemeld, er is toen een monteur langsgeweest, de TV is opengemaakt en er zijn enkele strips vervangen. Dit is rond maart 2005 geweest. Toen het warmer begon te worden verdwenen de probelemen. Maar rond de herfst van 2005 kwamen de knallen weer terug. Toen is voor de tweede keer een monteur langsgeweest. Deze heeft toen de hele TV uit elkaar gehaald en strips vervangen en tussen alle andere onderelen van de kast ook flexibele strips geplakt (deze zaten er origineel niet). Het probleem was hiermee niet opgelost. Er is herhaaldelijk gebeld met de dealer, het reparatiebedrijf en Philips. Steeds werd alles doorgeschoven. De reparateur zei dat er gewacht moest worden op nieuwe strips van Philips. Deze zijn half december besteld. Mijn garantie begon af te lopen en de strips waren er nog steeds niet. Met Philips is toen afgesproken dat de klacht verholpen moest worden en dat ik moest wachten tot de onderdelen leverbaar waren. Mijn garantie is wel met een jaar verlengd voor dit probleem. Dit heb ik gevraagd omdat de problemen zich vooral voordoen met koud weer. Maar ik wacht nu al van half december 2005 op de strips en mijn TV blijft maar knallen geven. Wat kan ik nu het beste doen?

1406 5 Rapporteer

hutch
door hutch - May 9, 2006 om 13:52
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Tuinmannen,

de garantie m.b.t. dat specifieke probleem verloopt niet. Zolang dat probleem niet is opgelost, blijft de garantie (v.w.b. genoemd probleem) doorlopen, al is het nog 2 jaar......, maar ......

wat u nu het beste kunt doen is:

schrijf de verkopende instantie (de winkelier) een brief (aangetekend!) waarin u hem nog (laten we zeggen) 14 dagen de tijd geeft, om dit probleem, dat al zolang duurt, op te lossen.

Zet er tevens bij in, dat u hem, indien hij hieraan niet kan voldoen, in gebreke stelt.

Mocht hij hieraan binnen de gestelde tijd (2 weken) inderdaad niet kunnen voldoen, gaat u naar hem toe en eist een nieuw (gelijk) TV-toestel.

Mocht hij ook hieraan niet (kunnen) voldoen, dan heeft u recht op ontbinding van de koopovereenkomst en teruggave van het oorspronkelijke aankoopbedrag (geld en geen tegoedbon o.i.d.).

Zie: artikel 22 (boek 7) Burgerlijk Wetboek

Als Philips zelf u wilt helpen, dit probleem helemaal naar wens op te lossen, is dit natuurlijk geen probleem; echter weet wel dat de winkelier het aanspreekpunt is en tevens de verantwoordelijke in dit geheel en niet Philips. Dus laat u niet afschuiven naar Philips. U doet zaken met de winkelier en niet met de fabrikant.

Succes, gr. Hutch

hutch
door hutch - May 9, 2006 om 13:56
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Aanvulling: gezien het probleem zich meestal voordoet bij koud weer, zou u de termijn van de door mij voorgestelde 2 weken, natuurlijk (naar eigen wens) kunnen verlengen, naar bijv. 1 maand of wat u zelf maar wilt.

Dit is natuurlijk aan u zelf.....

Gr. Hutch

petruss
door petruss - May 12, 2006 om 16:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geheel met de vorige spreker eens.......

Het is de enige juiste oplossing van het probleem

Petruss

he
door hennieb - May 12, 2006 om 17:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geen antwoord, wel een vraag:

Zijn het "Mechanische" knallen, bv. door krimpen resp. uitzetteen van de kast t.g.v. warmte ontwikkeling, of komen de knallen uit de ludspreker?

het zou ook overslag van de hoogspanning kunnen zijn, maar ik weet niet of het een toestel is met beeldbuis of LCD- SCHERM?

gsm
door gsm - May 12, 2006 om 18:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo hennieb,

Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat het hier mogelijk om een LCD scherm zou kunnen gaan.
In een LCD scherm zitten TL-buizen, die ook een redelijk hoge spanning voeren.

GSM