Kraken Philips LCD
In januari 2005 heb ik een Philips 32PF9986 gekocht. Deze TV geeft meerdere malen per dag een 'knal' (meer als het koud is dan met warm weer). Deze klacht heb ik gemeld, er is toen een monteur langsgeweest, de TV is opengemaakt en er zijn enkele strips vervangen. Dit is rond maart 2005 geweest. Toen het warmer begon te worden verdwenen de probelemen. Maar rond de herfst van 2005 kwamen de knallen weer terug. Toen is voor de tweede keer een monteur langsgeweest. Deze heeft toen de hele TV uit elkaar gehaald en strips vervangen en tussen alle andere onderelen van de kast ook flexibele strips geplakt (deze zaten er origineel niet). Het probleem was hiermee niet opgelost. Er is herhaaldelijk gebeld met de dealer, het reparatiebedrijf en Philips. Steeds werd alles doorgeschoven. De reparateur zei dat er gewacht moest worden op nieuwe strips van Philips. Deze zijn half december besteld. Mijn garantie begon af te lopen en de strips waren er nog steeds niet. Met Philips is toen afgesproken dat de klacht verholpen moest worden en dat ik moest wachten tot de onderdelen leverbaar waren. Mijn garantie is wel met een jaar verlengd voor dit probleem. Dit heb ik gevraagd omdat de problemen zich vooral voordoen met koud weer. Maar ik wacht nu al van half december 2005 op de strips en mijn TV blijft maar knallen geven. Wat kan ik nu het beste doen?
Dag Tuinmannen,
de garantie m.b.t. dat specifieke probleem verloopt niet. Zolang dat probleem niet is opgelost, blijft de garantie (v.w.b. genoemd probleem) doorlopen, al is het nog 2 jaar......, maar ......
wat u nu het beste kunt doen is:
schrijf de verkopende instantie (de winkelier) een brief (aangetekend!) waarin u hem nog (laten we zeggen) 14 dagen de tijd geeft, om dit probleem, dat al zolang duurt, op te lossen.
Zet er tevens bij in, dat u hem, indien hij hieraan niet kan voldoen, in gebreke stelt.
Mocht hij hieraan binnen de gestelde tijd (2 weken) inderdaad niet kunnen voldoen, gaat u naar hem toe en eist een nieuw (gelijk) TV-toestel.
Mocht hij ook hieraan niet (kunnen) voldoen, dan heeft u recht op ontbinding van de koopovereenkomst en teruggave van het oorspronkelijke aankoopbedrag (geld en geen tegoedbon o.i.d.).
Zie: artikel 22 (boek 7) Burgerlijk Wetboek
Als Philips zelf u wilt helpen, dit probleem helemaal naar wens op te lossen, is dit natuurlijk geen probleem; echter weet wel dat de winkelier het aanspreekpunt is en tevens de verantwoordelijke in dit geheel en niet Philips. Dus laat u niet afschuiven naar Philips. U doet zaken met de winkelier en niet met de fabrikant.
Succes, gr. Hutch
Aanvulling: gezien het probleem zich meestal voordoet bij koud weer, zou u de termijn van de door mij voorgestelde 2 weken, natuurlijk (naar eigen wens) kunnen verlengen, naar bijv. 1 maand of wat u zelf maar wilt.
Dit is natuurlijk aan u zelf.....
Gr. Hutch
Geen antwoord, wel een vraag:
Zijn het "Mechanische" knallen, bv. door krimpen resp. uitzetteen van de kast t.g.v. warmte ontwikkeling, of komen de knallen uit de ludspreker?
het zou ook overslag van de hoogspanning kunnen zijn, maar ik weet niet of het een toestel is met beeldbuis of LCD- SCHERM?
Hallo hennieb,
Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat het hier mogelijk om een LCD scherm zou kunnen gaan.
In een LCD scherm zitten TL-buizen, die ook een redelijk hoge spanning voeren.
GSM
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer