re
door remilaguna May 11, 2009 om 22:05
Elektronica & tv

LCD

In een eerdere vraag betreffende m'n defecte Philips Matchline type 28PW9616/12R ga ik deze waarschijnlijk vervangen door een Philips Ambilight 32PFL 7603D LCD of de 37PFL5603

Alleen zit ik nog even met de volgende vraag: in recensies op internet lees ik zo nu en dan dat het geluid wat tegen valt,nu ben ik met de Matchline een enorm goed geluid gewent in totaal volgens mij 220 watt muziek vermogen,dus ben nog niet helemaal gerust op m'n voorlopige keuze.

Wie kan me wat nadere informatie of tips geven,zodat ik wel minimaal een gelijkwaardig apparaat koop voor wat betreft beeld maar zeker ook voor het geluid.

Hoor het graag.....

Mvg Rabian

899 10 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 11, 2009 om 23:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

220W Muziekvermogen lijkt me schromelijk overdreven.
Als je 's een bandje ziet spelen, vraag dan 's de gitarist z'n 100W versterker vol open te zetten, dan weet je dat 220W niet kan kloppen.

Anyway, LCD schermen zijn plat. Luidsprekers zijn gebaat bij een behuizing met inhoud. Zie je de tegenstelling?
Het geluid bij de meeste LCD schermen valt tegen. Bij mijn Toshiba valt dat nog reuze mee, dat lees je ook wel her en der.

Al die vragen over dit of dat lcd scherm, waarom ga je niet gewoon zelf even naar een bruingoed zaak, dan kun je e.e.a. voor jezelf beoordelen. Wat heb je eraan als ik zeg welk toestel ik vind meevallen?

re
door remilaguna - May 12, 2009 om 06:03
76 Antwoorden / 46 Vragen

220 watt heb ik toch echt uit de gebruiksaanwijzing er zit bij dit toestel ook nog eens een aparte losse speaker set.

Ik ben het verder met je eens dat het beter is om even naar de winkel te gaan,maar werk op dit moment bijna 70 uur in de week dus blijft er niet veel tijd over om even uitgebreid naar de winkel te gaan,dus probeer ik via dit forum al het een en ander aan de weet te komen.

Mvg Rabian

harrie
door harrie - May 12, 2009 om 07:43
765 Antwoorden / 36 Vragen

Wat is Watt?

Het uitgangsvermogen van een versterker kan op vele manieren gemeten worden. Muziekvermogen is ook al zo'n geflatteerde waarde. Veelal worden ook nog de beide kanalen bij elkaar op geteld en dan krijg je een leuk aantal watts.

220watt tot.= 110 per kanaal, deel dat door 4 of 5 en je hebt het aantal echte watts. (continue)

Nog erger is het aantal in PMP watts die moet door 50 of 100 delen om in de buurt te komen.

Dus staar je niet blind op getallen maar ga luisteren..

Groetjes, Harrie

bobmalooga
door bobmalooga - May 12, 2009 om 08:14
229 Antwoorden / 7 Vragen

LCD tv's of platte tv's hebben nou eenmaal altijd een brakker geluid dan de CRT schermen omdat ze simpelweg geen klankkast hebben.
En omdat je geen goede speakerkast kan maken zonder klankkast, bestaan er ook geen platte tv's met een goed geluid.
De tv verkoper zal je graag van het tegenovergestelde overtuigen, maar dat kan je gerust negeren.
De enige mogelijkheid voor een goed weergave is om het geluid via de stereo te laten afspelen.
Met een universele afstandbediening kun je dan zowel tv als stereo gelijktijdig bedienen. Zo werkt het bij mij tenminste.
Muziekvermogen is een nikszeggende marketing term, als je iets over het vermogen wilt weten kijk dan naar de R.M.S specifikaties en dan nog zegt het niet veel.
Veel vermogen met een slecht rendement speaker levert nog niks op.
De enige goede meetgraad is SPL (sound pressure level) oftewel een bepaald aantal DB's op een bepaalde afstand.
Maar elke TV of stereo kan hard genoeg om je programma's vertsaanbaar te maken, loop maar eens 's avonds door de gang van een bejaardentehuis;-)

me
door mephisto82 - May 12, 2009 om 22:25
15 Antwoorden / 1 Vragen

Klop! Platte tv's hebben een s;echt geluid. Welke je ook gaat beluisteren het zal altijd tegenvallen, zeker als je een top toestel CRT tv van de Matchline serie gewend bent. Een pluspunt is dat wel alle tv's een audio out hebben zodat je hem makkelijk op een externe geluidsbron kan aansluiten.

Een ding wat ik me afvraag? warom kies je voor een 5000 of 7000 serie van philips? De types die je noemd zijn uitlopend en worden op dit moment vervangen door nieuwe modellen. De Matchline serie is opgevo;gd door de Cineos serie. In de nieuwe modellen die nu beschikbaar worden bevinden de Cineos modellen zich in de 8000 en 9000 serie's (32pfl9??? ) Deze toestellen hebben net als jou machline 100HZ (of meer), snelle pixels, een hoog contrast en veel beeld verberteraars aan boord. Met de 7000 modellen en lager ga je er echt op achteruit. Tis maar een tip....

succes

me
door mephisto82 - May 12, 2009 om 22:32
15 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja wat ik vergat is, dat Ambilight geen toegevoegde waarden heeft op het beeld! Dit is puur een toegevoegde waarde in beleving. Het wekt de ilussie dat je naar een groter scherm kijkt en het kijkt rustiger (niet iedereen beleeft dit) omdat de tv het interieur bij het kijken betrekt. Let er wel op als je een Ambilight koopt dat je hem ophangt aan een witte of erg lichte muur, of je zet hem tegen die witte achterkant anders heb je er niets aan. Bij andere achtergrond kleuren gaan de ambilight kleuren zich mengen en heeft het geen resultaat meer.

sc
door schotel - May 12, 2009 om 23:11
35 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn wel LCD TV's die voorzien zijn van een goed geluid,maar die vallen vaak in de duurdere prijsklasse oa B&O Ik bezit zelf één van de Topmerken die ook de meeste LCD/Plasma fabrikanten van de panelen voorziet. zie www.hitachi.nl  rubriek LCD/Plasma TV's  onderwerp Technologie uitgelegd.Zover ik weet werken de volgende merken samen in al die ontwikkelingen,Samsung/Sony  Hitachi/Panasonic/Pioneer(www.plasma-lcd-feiten.be)   LG/Philips  Sharp/Philips Vooral de nieuwste LED LCD TV's zijn zo plat dat er weinig plaats is voor de luissprekers.Maar de meeste LCD/Plasma tv's worden toch aangesloten via HiFi versterkers instalatie's,ook om het dolby-surround beter tot zijn recht te laten komen.Tip: ga naar de bekende HIFI electronika-zaken die meer de topmerken in hun verkoop hebben.maar ook één betere professione begeleiding geven bij de aankoop van hun produkten.

edwardus
door edwardus - May 12, 2009 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

en da's dan toch ook wel weer jammer, want ook een Hifi set heeft zo z'n eigen energieverbruik.

sc
door schotel - May 12, 2009 om 23:52
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het voordeel van één LED LCD is dat zijn energieverbruik variabel is,net zoals bij de Plasma tv's,dus gekoppelt met een hifi installatie zal het energie verbruik wel meevallen,we spreken met deze led lcd techniek over piekvermogen dit is een andere waarde dan de gemiddelde waarde. Het gedeelte van het beeld wat zwart is verbruikt geen energie,dus hoe meer zwarte passage's oa in de film voorkomen hoe zuiniger het energie verbruik.Door zijn hogere contrast-waarde, en doordat er geen probleem is met de respons tijd is nvt is de Plasma tv door zijn techniek nog steeds niet te verslaan in beeldkwaliteit door de LCD tv.Maar na de LED LCD TV en de Plasma TV kan deze techniek weer vervangen worden door de OLED tv's die één nog betere beeldkwalitiet leveren.

kenwel2
door kenwel2 - May 13, 2009 om 08:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Rabian, ik weet niet of je budged hoog gemoeg is, maar overweeg dan ook eens, om er een goede home cinemaset er bij aan te schaffen, met voldoende digitale optische en coaxiale aansluitingen, zeker de moeite waard, als je van het echte kijken houdt, inclusief het DTS en 5.1 of 7.1 geluid, er zijn hele goede sets te koop. En voor wat betreft geluid uit een philips lcd, van genoemde type's in vergelijking met je 'oude' matschline: Dat is niet te vergelijken, bij je matchline, zat er zelfs een aparte bas speaker achter in je crt gebouwd...verwacht van een lcd scherm niet al te goed geluid, het zal je echt tegenvallen, zeker t.o.v wat je gewend was...

Als je budged nu niet toereikend is, homecinema sets zijn altijd te koop, los......koop het liefst een homecinemaset zonder dvd en/of blu-ray disk speler. Merken: bijv. Onkyo, Yamaha, maar ook vele andere merken, je zult moeten gaan Googlen dan. Zelf komt er bij mij niets (meer) van Philips binnen te staan....ik heb zo mijn eigen persoonlijke keuze's..

Gr. Henri