re
door remilaguna May 10, 2009 om 19:51
Elektronica & tv

LCD

Bedankt voor alle reactie's betreffende m'n defecte Philips Matchline.

We zijn toch voornemens een nieuwe te kopen en denken dan aan een Philips Ambilight 32PFL7603D LCD (beste koop consumenten gids 2008)

Omdat we geen ervaring hebben op LCD gebied zijn reacties met name waar we op moeten letten bij aankoop zeer welkom.

Mvg Rabian

553 9 Rapporteer

kiran
door kiran - May 10, 2009 om 21:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rabian

lcd of plasma

Zou bovenstaande link eens aanklikken. Hoop info omtrent een LCD.

Waar je evt. op moet letten? De meeste LCD's hebben alleen een standby knop. Als je hem dus helemaal wilt uitzetten, kom je inderdaad bij een Philips of Panasonic.

Is energie-zuinig een optie? Let daar dan ook op. Verbruik staat op achterkant van LCD.

Verder natuurlijk de maat. Hoe ver ga je van het scherm afzitten. Lees de link, en ik denk dat je weer ietsje wijzer bent.

Veel plezier van/met de (evt.) nieuwe aanschaf.  M.vr.gr.

birdies
door birdies - May 10, 2009 om 21:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/32pfl7603d/reviews/276924/

Kun je even wat meer info bekijken. Denk er wel aan dat je goede (bij voorkeur HDMI) kabels koopt en het mooiste beeld krijg je met een decoder er bij. Type decoder is afhankelijk van je provider. Er zijn decoders met HDMI aansluiting, maar veel ook zonder.

re
door remilaguna - May 10, 2009 om 21:36
76 Antwoorden / 46 Vragen

Zie wel dat deze HD ready is maar niet Full HD.
Is het niet beter een Full HD aan te schaffen?

Gr Rabian

kiran
door kiran - May 10, 2009 om 21:53
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@rabian

Ja, ik zou als ik jou was voor een Full HD gaan. Is echt onwijs mooi, zo in detail allemaal. Kleuren zijn dan nog rijker en beeld nog scherper.

Zal je geen spijt van krijgen.

birdies
door birdies - May 10, 2009 om 22:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Er zijn nog nauwelijks uitzendingen in full hd. Plus dat je dan ook een full hd decoder nodig hebt.

kiran
door kiran - May 10, 2009 om 23:35
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Inderdaad, je hebt dan ook een Full HD decoder nodig.

Ziggo gaat dit jaar beginnen met doorgifte HD uitzendingen. (zeggen ze) Maar als je van analoog overgaat op digitaal, krijg je 3 maanden gratis o.a. 3 HD netten. (NEP, kreeg maar 2 maanden, daarna was het: 'preview verlopen' :P)  Is dan wel even voorproeven.

Nu is er permanent maar één: Eurosport.

Dus op zich heb je gelijk. Maar als je nu toch van plan bent een LCD aan te schaffen? Zou ik wel gelijk een Full HD nemen. In ieder geval in overweging nemen.

Gaat toch dezelfde kant op als toendertijd met breedbeeld uitzendingen, eerst mondjesmaat, maar daarna gaat het snel. Dus: wie weet .......

edwardus
door edwardus - May 10, 2009 om 23:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn $0,02 gooi ik ook nog even in de strijd:
Overal om je heen lees je dat het verschil tussen Full HD en HD Ready bij 32" schermen nauwelijks te onderscheiden is. Tegen de tijd dat er serieus in HD wordt uitgezonden, is je eerste LCD scherm allang ter ziele (zeker als het een Philips is), dus koop nu lekker voordelig (ruim de helft minder dan wat het 4 jaar geleden kostte) een HD Ready scherm.

me
door mephisto82 - May 12, 2009 om 22:55
15 Antwoorden / 1 Vragen

Full HD Betekent: dat de tv een resolutie heeft van 1920x1080 pixels. De hoogste kwalitiet beeld dus. Dit volgt op het moment langzaam Digitala tv op en is dus de toekomst. (HD via ziggo en blu-ray disc als opvo;ger van de DVD) HD ready is een toestel die een resolutie heeft van 1366x768. Een tussenstap zeg maar Tussen het Digitale tijdperk en het Hoge definitie  tijdperk.

50HZ of 100HZ? Kies 50HZ tv als je enkel naar rustige beelden kijkt zoals een nieuwsuitzending. Kies 100HZ als je ook veel naar snelle beelden kijkt zoals een voetbalwedstrijd of een film. Bij 100HZ ligt de beeldsnelheid dubbel zo hoog en zal dus geen veeg (scherp blijven) bij snel bewegende beelden.

Beeld verbeterraars. Philps ken veel chips die het beeld verbeteren. hoe meer er in het toestel zitten hoe beter het beeld word. zeker bij slechtere beeldkwalitieten zoals analoog en digitale tv die maar een deel van de kwalitiet van een tv benutten. Denk bij philips aan natural motion, pixel plus en perfect pixel engene.

Contrast bij philips is eigenlijk altijd wel goed vandaag de dag zolang je het instapmodel maar niet meetelt.

3000 t/m 7000 hebben 6 miliseconden nodig om van pixel te verkleuren bij de serie's 8000 en hoger 2ms. toch nog een behoorlijk verschil hoe strak de tv reageerd op kleurverwisselingen.

en zo zijn er nog wel een x aantal punten te noemen.

Let wel op! Staar je niet blind op de cosumentengids. Deze testen enkel een klein groepje apparaten en lang niet allemaal. Het belangrijkst is je eigen ervaring door je eisen op een rij te zetten van wat je belangrijk vindt.  Een philips is nog altijd een top 3 merk en das is altijd een betrouwbaar apparaat.

succes

sc
door schotel - May 12, 2009 om 23:31
35 Antwoorden / 2 Vragen

zie voor één professionele uitleg over de LCD/PLasma tv's via www.plasma-lcd-feiten.be en via www.hitachi.nl  zie rubriek technologie uitgelegd  van de Plasma/LCD tv's Dit jaar zijn de LED LCD TV's in de verkoop gegaan voor nog een betere beeld kwaliteit en zuiniger in de energie verbruik.