Lekbakje Nespresso
ik heb problemen met mijn Nespresso-apparaatje.
het opvangbakje loopt binnen de kortste keren vol met water.
als ik Nespresso bel krijg ik alleen te horen dat dit normaal is, en dat ik dan de handle achterover moet houden om de lucht er uit t krijgen.
mij lijkt t niet normaal.
= meer het paard achter de wagen spannen.
een apparaat moet het toch uit zichzelf goed doen, zonder problemen lijkt mij.
ik ben benieuwd of anderen er ook last van hebben, en wat er aan te doen is.
Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.
[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:05]Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.Helemaal correct alleen kan ik mij niet voorstellen dat het bij nespresso zo ook werkt.
Aangezien daar de cupjes, vloeibare ingedikte 'koffie' bevat en dit enkel gemend hoeft te worden met heet water.
bedankt voor de reakties.
jorisw, als ik jou goed begrijp dan zou ik precies zoveel water in het apparaat kunnen doen als nodig is voor 1 kopje. dan zou er geen resterend water afgevoerd hoeven worden, klopt dat ?
verder vertelde men bij Nespresso aan de tel, dat ik het waterreservoir moet vullen zonder een cupje in het apparaat te plaatsen, en dan op de knop drukken net zoals wanneer ik koffie tap, maar dan ondertussen de hendel ver achterover drukken, dat zou m ontluchten.
maar ja, bij een volgend kopje krijg je weer t zelfde probleem: waterbakje loopt vol.
en moet ik dus steeds opnieuw ontluchten.
ik blijf t niet normaal vinden.
lekkerisdat, ik heb dan andere cupjes dan jij denk ik, want bij mij zit er echte koffie in de cupjes.
Beste meneer of mevrouw Blok,
Dit is niet normaal. Ik heb het ook gehad met mijn Nespresso apparaat (na het gebruik van Douwe Egberts cupjes). Iedere keer die lekbak vol. Uiteindelijk hebben ze het apparaat opgehaald en bleek de hendel stuk te zijn.
Nu gebruik ik weer cupjes van Douwe Egberts en krijg ik hetzelfde probleem. Ook loopt de koffie niet goed meer door. Ik weet niet of u ook de cupjes van Douwe Egberts wel eens gebruikt in uw apparaat, maar ik geloof niet dat het apparaat daar tegen kan.
Hoe dan ook; uw apparaat is ook kapot en dient mijn inziens gemaakt te worden.
Welk apparaat/type heeft U? Wij gebruiken al geruime tijd de Citiz met uitsluitend Nespresso cups, probleemloos.
Als laatste handeling spoel ik altijd het apparaat door zonder cup en open de handel dan, geeft een klein beetje restwater, handel neer en spanning van het app. Vollopen van het lekbakje is niet normaal dus maar ligt mogelijk aan het niet goed aansluiten van de DE cups. Probeer het eens met het origineel en kijk of het probleem dat opgelost is.
Ikzelf heb de citiz en milk. Mischien heeft meneer of mevrouw Blok deze ook? Toen mijn probleem ontstond ben ik daarna weer de Nespresso cups gaan gebruiken maar het probleem bleef omdat het apparaat echt kapot was. Er werd ook aangeraden om naar gebruik de hendel open te laten staan. Van het doorspoelen met water na iedere kop koffie heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me ook zonde van het water eerlijk gezegd. Hoe dan ook de DE cups zijn niet best voor het apparaat, maar het apparaat zelf is ook niet heel goed volgens mij... De service van Nespresso viel mij niet tegen. Ik kreeg een vervangend apparaat tijdens de reparatie zodat ik toch nog koffie kan drinken..
Je moet wel de originele coupes van Nespresso gebruiken. Die zijn van aluminium en van Douwe Egberts van plastic en dat is dikker materiaal en kan dus schade aanrichten. De prijs is hetzelfde.
hoi anneneverdie.
ja, ik heb ook D.E.cupjes gebruikt. niet vaak, want de smaak vind ik net te vergelijken met die van Nespresso.
maar het lekken was al voor die tijd.
hoi hvd1, ja, ik kreeg wel het advies (in de gebruiksaanwijzing dacht ik) om na elk gezet kopje, nog meer water te laten doorlopen.
dus dat doe ik dan maar braaf.
en erna zet ik altijd de handle ff achterover.
het type wat ik heb is Nespresso Krups XN2001.
ik heb het apparaatje al een aantal jaar, dus ja, de garantie zal wel verlopen zijn.
dus gratis repareren, zal er wel niet inzitten.
alhoewel ik natuurlijk wel al na redelijk korte tijd gebeld had over dit teveel aan water in het lekbakje.
op mijn klacht (deze keer dan maar es per mail) afgelopen vrijdag, heb ik nog geen antwoord.
Zelf hebben wij een Nespresso aparaat daar ligt wel eens water in het bakje wat normaal is maar als ik koffie heb gezet gooi ik het bakje altijd leeg daarom zie ik dat er wat water bij zit maar verders nooit ergens last van
Wij hebben onze Krups sedert nov 2011 en nog nooit van een overlopend lekbakje last gehad. Als het "lege cup bakje" vol is, legen wij dat én meteen ook het lekbakje; er zit nooit meer dan een 1/2 eierdopje bruin vocht in, zeker geen water. Meer kan ik er niet over zeggen. Wij zijn tevreden gebruikers van deze erg lekkere koffie, zeker na onze minder goede senseo ervaringen. Blij dat de Senseo 'n keer kapot ging...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer