gu
door gulpilil Aug 3, 2012 om 13:45
Elektronica & tv

Lenzen Canon G7 op Canon G12?

Deze vraag heb ik ook aan Canon gesteld, maar zij kunnen er geen antwoord op geven. Dus probeer ik het langs deze weg.

Ben in bezit van een digitale camera, de Canon G7. Met een lensadapter kunnen er andere lenzen op. Mijn vraag nu is: Als ik overga op een Canon G12, kunnen daar dezelfde lenzen op?

615 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2012 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gulpilil,

Raar dat Canon hier geen antwoord op heeft.
Zou het even (gaan) uitproberen in een fotozaak die de G12 verkoopt.
Die kunnen je ongetwijfeld ook adviseren.

Met vr.gr.

poltol
door poltol - Aug 3, 2012 om 19:15
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Mogelijk passen ze wel maar werken niet alle instellingen.
De toestellen worden immers steeds geavanceerder.

Maar ook voor de G12 zijn er tussen ringen.

G12 lens adapter

Vr.gr. poltol

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 3, 2012 om 20:23
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een goede foto zaak dus geen Media Markt of andere dozen schuivers zouden deze G12 in voorraad moeten hebben en dan kun je testen en proberen of je huidige lenzen passen en volledig of half werken.

Er zijn zowel Canon lenzen als Universele en zoveel verschillende dat zomaar zonder te weten welke lens je nu hebt er geen betrouwbaar antwoord mogelijk is.

Gewoon testen en liever niet op drukke Zaterdag of koopavond.