pe
door pete40 Jun 18, 2012 om 19:59
Elektronica & tv

Lg tv kapot

mijn bijna 3 oude lg tv heeft het begeven 94 inch
lcd tv

eerst gaf de tv geen geluid meer,,beeld perfect

en nu wil de tv niet meer opstarten
alsof er iets met de voeding is

wie weet wat het zou kunnen zijn
en wie kent in utrecht stad beunhaas die dat kan repareren
alle tips welkom

alvast dank
vr grt peet

11566 11 Rapporteer

vr1944
door vr1944 - Jun 18, 2012 om 22:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Haal de stekker een 25 seconden uit het stopcontact ,als dat nog niet gedaan hebt,

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 19, 2012 om 02:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat zegt de verkoper?

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 09:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Is wel te zien dat de tv aan staat?
NOTE: Some new televisions include a main power switch located on the underside or back of the television's frame. If the main power switch is in the off position, no LED indicator light is present even if the television is plugged into an electrical outlet or surge protector.

Of
Mogelijk dit probleem?
klik

la
door latevogel1 - Jun 19, 2012 om 11:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Pete40, een tv behoort langer dan 3 jaar te functioneren.
Toen jij de tv kocht, ging je uit van ongeveer 10 jaar kijk"genot".
Je hebt officieel geen garantie meer, maar je kunt je wel beroepen op de verwachting van langer dan 3 jaar kijken. Vraag informatie bij juridisch loket o.i.d..
en wijs op jouw verwachtingen bij aankoop.
Succes,
LV

la
door latevogel1 - Jun 19, 2012 om 11:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

P.s Vr.1944 bedoeld waarschijnlijk 1 minuut i.p.v 29 sec..

Cookies
door Cookies - Jun 19, 2012 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=latevogel1 schreef op dinsdag 19 jun 2012, 11:29]Pete40, een tv behoort langer dan 3 jaar te functioneren.
Toen jij de tv kocht, ging je uit van ongeveer 10 jaar kijk"genot".

Je kan wel van 20 jaar kijk 'genot' uitgaan, maar reëel is zelfs 10 jaar niet! Bovendien staat nergens dat een t.v. langer dan 3 jaar probleemloos moet functioneren.

dirck
door dirck - Jun 19, 2012 om 12:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk Elco's die bol staan. Ik zie dit de laatste jaren steeds meer voorkomen, vooral bij satellietontvangers e.d.
Voor een paar euro ben je dan weer klaar.

Vroeger waren de Elco's veel beter, ze gingen dan ook gemakkelijk tientallen jaren mee, maar tegenwoordig gebruiken ze van die goedkope Chinese troep die hooguit 3 tot 5 jaar meegaan, terwijl er toch heus wel uitstekende Elco's te koop zijn. Maar ja, dan gaat er nooit meer iets stuk ???

traporgel
door traporgel - Jun 19, 2012 om 12:55
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vroeg me wel af, naar aanleiding van uw vraagstelling, of u ook nekklachten krijgt van het lezen van de ondertitels. Een tv van 2,38 meter lijkt me een voorbeeld van het "heel groot zien". :-)

Cookies
door Cookies - Jun 19, 2012 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=traporgel schreef op dinsdag 19 jun 2012, 12:55]Ik vroeg me wel af, naar aanleiding van uw vraagstelling, of u ook nekklachten krijgt van het lezen van de ondertitels. Een tv van 2,38 meter lijkt me een voorbeeld van het "heel groot zien". :-)

Als je op 10mtr. afstand zit, is het prima te doen.;-) Maar ts bedoelt 94cm, neem ik aan.

hereistom
door hereistom - Jun 19, 2012 om 13:16
740 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je de klantenservice van LG al eens gebeld, die kwam hier na 2 jaar ook nog kosteloos een nieuwe printplaat erin zetten, prima service dus!

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 19, 2012 om 14:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn inderdaad merken die bewust om de verkoop te behouden Elco's gebruiken voor lagere prijzen en bij duizenden stuks is dat rendabel.

Ik vervang ze en krijg werkend huisvuil.
Daarom gaan defecte vaak naar Oost Europa en Afrika waar uurloon nog redelijk is, maar een vakman van €50,- ex BTW per uur willen de mensen niet meer betalen.

Mijn eigen 32 cm of 81" LED TV had hetzelfde, vers uit de bak van grote winkel dus ingeleverd en nieuwe gegeven.

Mijn volgens het plastic met code 1¾ jaar oude is dus na monteren van 15 Elco dus enig soldeerwerk perfect werkend.
Zelfs de afstand bediening hadden ze weggegooid.
Alleen werkte die slecht wegens matige batterijen maar Kassa heeft het ooit getest dus nu die van de Aldi erin!