Yv
door Yvonne92 Apr 16, 2020 om 08:08
Elektronica & tv

Miele stofzuiger maakt knetterend geluid

Mijn Miele Blackpearl stofzuiger maakt een knetterend/knapperend geluid wanneer hij op vol vermogen staat. Wanneer ik hem helemaal laag zet hoor ik het niet. Hij zuigt ook minder goed. Wat kan het zijn? En is reparatie nog zinvol? Gebruik de stofzuiger nu 3 jaar.

8794 10 Rapporteer

Topantwoord

pe
door peentjes - Apr 16, 2020 om 08:47
421 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk of er iets is vastgeraakt in de zuigbuizen of het mondstuk. Kan een flapperend stukje stof oid zijn. Maak alle filters schoon en kijk na dat alles of het geluid weg is. Een stifzuiger, in ieder geval de mijne, haalt probleemloos 6 of meer jaren.

marita5
door marita5 - Apr 16, 2020 om 08:48
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne92 ,

Misschien heeft u iets aan deze gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-Black-Pearl-5000/624612/antwoord.html

gerbera
door gerbera - Apr 16, 2020 om 09:07
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou zo maar kunnen dat er iets met de koolborstels/houders mis is. Bij hoog toerental kan er dan sterke vonkvorming ontstaan wat een knetterend geluid geeft maar In dat geval moet u ook een lichte brandgeur ruiken. Zit een koolborstelhouder los dan sleept deze over het anker. Het kan ook zijn dat de vin in onbalans is geraakt waarbij deze bij een hoog toerental de wand van het vinhuis raakt. En nog een mogelijkheid is dat er veel stof bij de vin zit. Verwijder het stoffilter en kijk daar eens achter. Al met al er kunnen veel oorzaken zijn maar dat is alleen te zien als de zuiger is opengemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2020 om 10:05
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Is er bij u een 'reparatiewinkel' in de buurt bijv. bij een kringloopwinkel? Als dat zo is, ga daar dan langs en laat er even naar kijken en eventueel schoonmaken. Als inderdaad sprake is van een probleem met koolbostels zal dat lastiger zijn. U kunt ook gewoon even binnen lopen bij degene die de stofzuiger aan u heeft verkocht. Advies zal niets kosten en mogelijk is er als al gezegd sprake van een verstopping of dergelijke.

ma
door malty - Apr 16, 2020 om 10:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de slang eens uit de stofzuiger en zet hem dan eens aan op vol vermogen.
Wanneer u het dan nog hoort moet u het in de stofzuiger zoeken, in het andere geval de slang controleren of er iets wat opgezogen is, vastzit in de slang.
U zegt niet niet hoe oud de stofzuiger is, maar koolborstels gaan wel heel lang mee.

tenormin
door tenormin Apr 16, 2020 om 13:22
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Ik lees dat de stofzuiger 3 jaar is. Althans, de TS gebruikt de stofzuiger 3 jaar. Dus of hij nieuw gekocht is kan ik ook niet weten.

Yv
door Yvonne92 Apr 16, 2020 om 22:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de fijne tips! Ik ga morgen nog even grondig kijken of ik het probleem kan vinden. De stofzuiger is inderdaad nieuw door mijzelf aangeschaft en heb hem nu drie jaar in gebruik. Terug naar de winkel gaan wordt lastig, aangezien ik naar de andere kant van het land ben verhuisd ;)

panter22
door panter22 - Apr 16, 2020 om 13:41
6599 Antwoorden / Vragen

Vervang je de fiters wel eens? Je hebt meestal 2 filters. Een witte achter de stozuigerzak en een motorfilter, meestl bruin.

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2020 om 14:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stel uw vraag nog een keer op het forum van Klusidee, of kijk - even scrollen - of uw probleem erbij staat:
https://www.klusidee.nl/Forum/miele-stofzuiger-defect-komt-niet-op-toeren-t76688.html

Yv
door Yvonne92 - Apr 17, 2020 om 11:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem opgelost! Er bleek iets uit de stofzak tegen de slang te wapperen. Bedankt allemaal voor de tips! :)

marita5
door marita5 Apr 17, 2020 om 11:40
11668 Antwoorden / 15 Vragen

@Yvonne92 , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

Pe
door Peter Soest - Apr 9, 2021 om 09:49
2 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen Yvonne,

Wat vervelend om te horen (ook voor jou dus...).

Mag ik vragen welke Miele stofzuiger je precies hebt? Heb je misschien het type nummer? Dat kan mij namelijk helpen in te schatten wat het kan zijn.

Alvast bedankt!

Peter

marita5
door marita5 Apr 9, 2021 om 10:02
11668 Antwoorden / 15 Vragen

@Peter Soest , kijk a.u.b naar de datum van dit topic , is bijna 1 jaar geleden . lees ook de reacties ( vooral de reactie boven u ) probleem is opgelost .

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 9, 2021 om 11:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het word tijd dat  vragen  eerder op slot gaan.

gerbera
door gerbera Apr 10, 2021 om 14:39
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk hé ouwe meuk naar boven halen zonder de reacties te lezen, blijkbaar heeft u iets met stofzuigers.

Je
door Jeff59761 - Apr 9, 2021 om 12:19
43 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet het off topic maar kan het niet laten,

als de stofzuiger een knetterend/knapperend geluid maakt de volgende keer dat ding minder krokant bakken.