jv
door jvk Dec 31, 2005 om 14:19
Elektronica & tv

Mijn video neemt wel beeld/geen geluid op

Mijn videorecorder, een Philips/videorecorder geintegreerd, neemt nog prima beeld op, maar geen geluid. Weet iemand daar iets op??

990 14 Rapporteer

jv
door jvk - Dec 31, 2005 om 14:34
33 Antwoorden / 66 Vragen

bedankt voor je reactie, maar het geluid is niet zachtjes te horen. Wat ik wel hoor is het vorig opgenomen programma, dus soms is dat wel lachwekkend, als ik een film wil bekijken en wel Al Pacino ZIE praten, maar Hugh Grant HOOR praten (voorbeeld uiteraard). Elke suggestie is welkom !

ro
door ronny530 - Dec 31, 2005 om 14:40
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Dat bedoelde ik ook, dus ik ben 100% zeker. Heb ze jaren lang gerepareerd.

ho
door hoek - Dec 31, 2005 om 14:53
8 Antwoorden / 7 Vragen

Als het een stereorecorder is moet je eerst even kijken of je de opname mogelijkheden voor audio wel juist zijn ingesteld.

Bij mijn vorige recorder heb ik door het niet correct instellen van het audiospoor diverse malen exact hetzelfde meegemaakt.

Succes

Hans

ro
door ronny530 - Dec 31, 2005 om 14:56
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Ik verwacht niet dat een stereo recorder is. Die heeft philips nooit geintregeerd op de markt gebracht. Maar nogmaals de symptomen zijn overduidelijk.

bb
door bbierhuis - Jan 2, 2006 om 13:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het ding gewoon wegdonderen, een nieuwe kost geen ruk meer.

door 870030 - Jan 2, 2006 om 14:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

De audiokop en wiskop reinigen zou de eerste actie moeten zijn. Ik neem aan dat het geen HiFi recorder is. Want dan moet de koppentrommel schoon gemaakt owrden, een riskante klus als je er geen ervaring mee hebt.

Als dit niet helpt dan eve naar een goed reparatie bedrijf maar voor € 80,- heb je al een nieuwe!

we
door weetal - Jan 2, 2006 om 14:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je video geen geluid opneemt kan diverse oorzaken hebben,zoals al gezegd is ,solderen,als dat niet help is er waarschijnlijk iets met de bias(panning op de wiskop) instelling,dat is niet te repereren als leek.

mi
door mietsie - Jan 2, 2006 om 16:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem en na het aansluiten van een nieuwe scartkabel had ik weer beeld met bijbehorend geluid.

Als dit bij u niet helpt is het inderdaad wat anders en dan kan ik u alleen maar adviseren dat u het apparaat in de grijze container deponeert en een nieuwe videorecorder aanschaft.

Dus ik zou zeggen, probeer het eens.

succes.

ro
door ronny530 - Jan 3, 2006 om 11:21
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Als het oude geluid nog zachtjes hoorbaar is dan is connector naar de wiskop onderbroken, standaard foutje. Is niet zelf te doen want het demonteren van het videodeel is erg lastig. Mocht u het wel zelf willen doen dan zit de wiskop links van de videokop en dan moet u de draden rechtstreeks op de kop solderen.

Succws Ronny.

fransmariet
door fransmariet - Jan 4, 2006 om 17:27
16 Antwoorden / 4 Vragen

Dit euvel heb ik ook steeds al mijn vrouw in de woonkamer weer eens zonodig alles moet verplaatsen voor te poetsen achter de tv dan is het steeds de 21pints stekker[scartkabel] die dan meestal even niet goed z'n plaaats zit dus even goed aandrukken.Succes.

ro
door ronny530 - Jan 4, 2006 om 17:35
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Vraagsteller heeft aangegeven dat hij het oude geluid hoort dus is het niet de scartkabel. Want als daar iets mee mis is dan hoor je niets. Met geintregeerd bedoeld vraagsteller waarschijnlijk een tv/video combi.

Vanaf het begin lezen dames en heren.

Ronny.

jv
door jvk - Jan 4, 2006 om 17:44
33 Antwoorden / 66 Vragen

Ja Ronny, dat klopt hoor dat het een combi tv/video is en je antwoord over de scartkabel lijkt me ook wel plausibel, overigens poets ik niet zoveel achter de tv. Je eerdere antwoord over de connector en de wisknop heb ik als meest logisch ervaren en ik heb zelfs al op het z.g. ''prikbord'', dat is een soort marktplaats of Speurders maar dan specifiek gericht op de prov. Zeeland waar ik woon, een adv. gezet met de vraag of iemand dat voor me kan oplossen. Je woont niet toevallig in Zeeland ?? Dus al met al ben theoretisch in ieder geval een eind opgeschoten. Dat een van de  beantwoorders vindt dat je beter een nieuwe kunt kopen omdat ze geen ''ruk'' meer kosten, snijdt geen hout. Mijn vraag was niet of die dingen duur zijn, de vraag was ook niet of ik al of niet een nieuwe wil kopen. Mijn vraag was van technische aard, dus inderdaad mensen: de vraag goed lezen !

ro
door ronny530 - Jan 4, 2006 om 17:58
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Helaas woon ik niet in Zeeland. De reparatie opzich duurt twee minuten, echter het uitbouwen van de recorder daar gaat de tijd in zitten. En voor de anderen een tv/video combi is geen goedkoop apparaat. Dat we leven in een wegwerp maatschappij okè maar gun dan de apparatuur een tweede leven kringloopcentrum bijvoorbeeld. Het is maar een suggestie!

ge
door geenvaralid - Jan 20, 2006 om 21:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds kort is bij mij het tegenovergestelde het geval: op mijn tv video combi heb ik op de video wel geluid, maar geen beeld, alleen sneeuw. Het geluid is prima te horen. De TV doet het prima, perfect beeld. Het apparaat is bijna 10 jaar oud. Weet iemand hoe dit is op te lossen?