heksje49
door heksje49 Jan 13, 2007 om 23:48
Elektronica & tv

No disk

ik heb een Philips DVDrecorder 725H. Als ik een cd / dvd in de lade inbreng krijg ik de melding NO DISC, dit geldt voor bespeelde en onbespeelde dvd`s.Mijn vakantie-filmpje staat al op de harde schijf maar nu moet het nog op de cd en dat lukt niet meer.

Wie weet raad? alvast bedankt voor de reacties

274 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat nog weleens wil helpen is de stroom er een paar minuten afhalen.
Misschien dat je het ook eens met een schoonmaak cd'tje kan proberen. Als hij het dan doet, zou ik wel gauw dat filmpje op een dvd'tje zetten, want dit kan wel eens het begin van het einde zijn.

Als dit niet helpt, zal je terug moeten naar de leverancier die hem kan laten nakijken. Zelf had ik ook een Philips dvd-rec. met hetzelfde probleem. Deze was helaas niet meer te repareren.
Ik hoop wel voor je, dat ze dan het vakantiefilmpje nog wel kunnen redden.

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even.

Als je hier ook nog even kijkt, zie je nog veel meer over deze recorder.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/3B2AC2DCD9B841DFC1256F0C003E1415.htm

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb (had) een DVD 707 van Philips. Na twee jaar einde oefening. Dat probleem is overigens bekend van goedkope Philips apparatuur. Het moet snel kapot en gaat ook meestal snel kapot.

Mijn Pronto-afstandsbediening (ook van Philips) N.B. een apparaat van FL 1000,- !!! is in een half jaar tijd tot 4 keer toe omgeruild. Ik kreeg of een gebruikte of een kapotte retour. Na de vierde keer heb ik hem van frustratie tegen de muur gegooid!

Voor PC-spul geldt hetzelfde: DVD-ROM en CD-brander van Philips na 1 jaar defect.

Koffiezetter "Gourmet" (een ding van FL 250,-) 2 jaar adios! Enz enz enz...

Wat elektrische tandenborstels betreft, één jaar en de accu is naar de haaien. Ik spreek uit ervaring. Scheerapparaten zijn betrouwbaarder...

Moet ik nog even doorgaan? U begrijpt waar ik naartoe wil...

Het spijt me dat je zo'n slechte ervaringen hebt met Philips, maarja ik weet ook niet beter tegenwoordig... 99% goedkope made in China/Poland rotzooi. Beeldbuizen die nog geen 5 jaar volhouden, enz...

Ze maken overigens wel nog goed materiaal daarzo in Eindhoven maar daarvoor moet je diep in de buidel tasten, oftewel je betaalt een hoge prijs voor kwaliteit. Marantz (wat ook Philips is) is wellicht een betere optie.

Tenslotte: zoek eens uit wat de economische levensduur van zo'n DVD-recorder is, misschien dat je dan een regeling kunt treffen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Volgens de wet wordt immers van bepaalde apparaten verwacht dat ze een X aantal jaren meegaan.

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 01:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Heksje

Hoe oud zijn de dvd's en cd's die je in de lade legt? Bij veelvuldig gebruik ontstaan er piepkleine gaatjes in de disks. De laser heeft dan moeite om de schijf te lezen. Het hoeft dus niet noodzakelijk aan de recorder te liggen.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als alle bovenstaande niet geholpen hebben, een schoonmaak CD of DVD die de lens schoonmaakt, hij kan beschadigen, maar in 90% van alle gevallen doet deze het na enkele keren schoonmaken, dus soms na een keer, maar meestal meerdere pogingen, dus telkens testen, want een beschadigde Laser is ook huisvuil!

Het koste mij maar €3,95 bij Action, dus dat valt dan wel mee.

Groetjes Anastasia.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

de cd`s zijn nieuw, ik heb speciaal nieuwe gekocht om het uit te proberen.Ik heb de dvd- recorder pas anderhalf jaar en heel weinig gebruikt, misschien dat vuil de boosdoener is, ga morgen direct een schoonmaak cd halen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaak cd`s zijn niet een echte optie, als de laser vuil is en dat vermoedt ik, kan enkel een reparatie bedrijf dit vakkundig doen. Of een handige kennis, want zo moeilijk is dat niet ik wil er wel een paar tips over geven. Als dit geen resultaat heeft dan is de laser unit defect en is het gezien de kosten einde oefening.

Ronny.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2007 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ronny,

 Als je me wat tips wil geven dan graag, kan ik altijd kijken of ik er iets mee kan en anders de reparatiedienst maar bestellen want volgens de gebruiksaanwijzing mag ik geen schoonmaak cd gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst natuurlijk de kap eraf dan wordt het loopwerk zichtbaar. Van het loopwerk de bovenkant afschroeven en dan wordt de lens van de laser zichtbaar. Een blauwachtig glaasje. Dan neem je een wattenstaafje en bevochtig met je tong, speeksel dus, want andere middelen tasten de rubbers aan, dus geen alchohol of dergelijke. Voorzichtig poetsen tot de lens weer glanzend is. de boel weer zorgvuldig monteren en klaar, Philips gebruikt vaak torque schroeven soort zeskantige.

Succes Ronny.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een philips dvd en had hetzelfde probleem. No disc of wat dan ook. kon niets van mijn harde schijf op welk schijfje dan ook zetten.

Firma waar ik 'm anderhalf jaar geleden gekocht heb is komen kijken en heeft de recorder gedefragmenteerd ( duurde 2 uur ) en nu doet ie het weer. Dus vaker defragmenteren , ik wist niet dat het daar aan on liggen

ve
door verwijderd - Mar 12, 2007 om 06:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt, goede tip, zal ik zeker proberen

gr. Heksje

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn DVD van Philips (1 jaar en 2 mnd.oud, zeer weinig gebruikt, dus echt zwaar balen) geeft sinds kort na een eeuwigheid lezen de boodschap "no disk". Heb alle bovenstaande tips geprobeerd (heb geen harde schijf, dus defragmenteren hoeft niet) maar helaas zonder resultaat. Nu wilde ik dus de bovenklep eraf halen om te kijken of ik zelf dat laseroog kan reinigen maar ik weet niet hoe ik de schroefjes waar Ronny het al over heeft, los kan krijgen. Kan iemand mij dit vertellen?

Ennnn Heksje, is het bij jou inmiddels opgelost???

Groeten vlinder279

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens een ander merk schijfje help ook wel eens.

heb ik ook gehad met philips die wou dat merk schijfje niet.