fr
door fransdegroot Nov 2, 2010 om 14:59
Elektronica & tv

Nordland Garantie

4 jaar geleden bij ITS een Nordland was/droogcombinatie gekocht met betaling voor extra 5 jaar garantie. Het droog gedeelte is nu stuk. Contact met Its leerde mij dat Nordland failliet is en is overgenomen door Electrolux. Ik heb 5 keer gebeld en steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Uiteindelijk zegt Its: Nordland is failliet u kunt een nieuwe Nordland met korting kopen of een ander merk met een beetje korting. Verder basta en dat het onderwerp op uw site wordt besproken interesseert ze niets, zeggen ze. Dat Nordland failliet is, is geen zaak voor hun maar domme pech voor mij is hun stelling. Wat moet ik doen?

Vriendelijke groet

Frans de Groot

2045 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fransdegroot

Komt inderdaad lomp over, dat het geen zaak voor hun is maar domme pech voor u. En ergens heeft men nog gelijk ook. Garantie gegeven door Nordland, de anderen verdienen er niets aan bij reparatie. Dus men begint er niet aan.

Op zich is 't vreemd: It's huismerk is Nordland. Dus bij een verlengde garantie nu, repareert men in eigen dienst? Of bij de Electrolux? Hoe het ook zit ... denk dat u er niet verder mee komt. Failliet=failliet.

"Nieuwe Nordland met korting kopen".
Heb daarnet even de site van Its bezocht, men geeft standaard 3 jaar garantie.
Dus zou u overstag gaan, extra garantie bijkopen heeft niet zoveel nut. En dat, samen met de beloofde korting, bespaart in ieder geval weer.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

fransdegroot

Bij dit merk in deze prijsklasse ligt de economische levenduur op niet meer dan 6 jaar. Je hebt dus 4 jaar gebruiksgenot gehad. Dat houdt dan in, dat als de korting 2/6de deel van de nieuwprijs is, je kunt spreken van een coulant aanbod van It's. Konkreet: als de vervanging 800 euro kost, dan dient de korting 2/6 keer 800 te zijn en dat is ongeveer 250 Euro.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

fransdegroot

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het konkrete aanbod wat It's heeft gedaan.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2010 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op dinsdag 2 nov 2010, 16:00: fransdegroot

Bij dit merk in deze prijsklasse ligt de economische levenduur op niet meer dan 6 jaar. Je hebt dus 4 jaar gebruiksgenot gehad. Dat houdt dan in, dat als de korting 2/6de deel van de nieuwprijs is, je kunt spreken van een coulant aanbod van It's. Konkreet: als de vervanging 800 euro kost, dan dient de korting 2/6 keer 800 te zijn en dat is ongeveer 250 Euro.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Ik kan me in bovenstaande niet vinden.
Nordland was de laatste jaren een low buget merk van povere kwaliteit.
Die 6 jaar is dan ook zeker niet aan de orde,en wie bepaald die levensduur???
4 jaar is uitstekend voor dit merk.

T