co
door couronne Jun 12, 2006 om 23:10
Elektronica & tv

Opnemen/kopieren/afspelen

Ik heb een Liteon dvd recorder met harde schijf. Ik kan een opname kopieren naar een dvd. Werkt allemaal, ook kan ik de dvd daarna afspelen, maar alleen ik kan dat. Als ik de gekopieerde dvd aan iemand anders geef, is hij niet meer af te spelen. Niet in een dvd speler, niet in een pc. Heeft iemand een idee hoe dat kan komen????

1365 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Couronne

Erg technisch ben ik niet, maar ik weet wel dat verschillende fabrikanten er verschillende opnamesystemen op na houden. Wat ik op mijn Philips opneem, speelt ook niet op een ander merk DVD-speler.

Ook kan het zijn dat de andere speler de format van je DVD-schijfje (DVD-R(W) of DVD+R(W)) niet ondersteunt.

Vrij gangbaar. Wellicht dat de techneuten een oplossing hebben voor je.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Couronne,

Net als Cannacampo ben ik niet erg technisch en heeft hij helemaal gelijk wat de plusjes en minnetjes betreft..

Wat ik wel weet, als ik met onze dvd-recorder opneem en ik het met een
andere dvd-speler af wil spelen, het schijfje na het opnemen eerst
gefinaliseerd (afgesloten) moet worden. Dit vind je in het menu van de
dvd-recorder.

Succes.

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij kunnen de dvd's zowel voor de + als de - (of zeg ik nu iets heel stoms:)

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal eens kijken of ik het inderdaad had moeten afsluiten. Hij gaf aan dat 100 % voltooid was en hij gaf niet aan dat ik moest afsluiten, maar ik ga het proberen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. Laatst had ik een doosje rewritable DVD's gekocht ... dacht ik. Er staat namelijk het bekende RW-logo op, daardoor had ik er geen erg in dat er DVD+R op staat. Verwarrend. De schijfjes uit mijn dvd-recorder worden standaard ook niet gefinaliseerd, wat bij DVD+RW's geen enkel probleem is voor mijn pc. Op een dag merkte ik echter dat een van mijn schijfjes onleesbaar was in de pc. Terug naar de dvd-recorder --> niks aan de hand. Toen zag ik pas de optie voor finaliseren. Dat bleek de oorzaak te zijn.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou, het is gelukt hoor, dankzij jullie tips. Ik moest naar een hele andere plek op de dvd (tools) en zag daar dat ik het kon afsluiten. Het stond dus ook niet in mijn boekwerk wat bij het apparaat hoort.

In ieder geval bedankt voor jullie reakties!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Couronne,

Ik ben blij dat het gelukt is.

Soms is het inderdaad maar een klein weetje.

Groeten Gnarfje