ro
door roofvogel_1 May 17, 2008 om 16:40
Elektronica & tv

Paar vragen over cam kaart

wie kan mijn vragen beantwoorden?

ik wil mijn nieuwe lcd tv digitaal gaan aansluiten,de tv heeft een dvb-c tuner.alleen zit ik bij casema.ik dacht dit met een cam kaart te doen heb er alleen nog geen reakties van gezien.werkt het wel goed bij casema,en heb je nog soorten cam kaarten.`de lcd die ik heb is de 32w4000 van sony welke kaart heb je nodig,en waar koop je die.

of kan je beter een humax twin tuner 9200 aanschaffen of krijg je dan minder scherp beeld omdat je dan via scartkabel moet gaan werken.welke kabel is het beste.

weet iemand waarom er geen fabrikant komt met een full hd tuner en recorder in een.

geeft casema alle zenders door met zo een cam kaart.

472 4 Rapporteer

ma
door martin1 - May 17, 2008 om 21:05
346 Antwoorden / 4 Vragen

Het schijnt dat casema (Ziggo) onder druk van content providers begin 2009 over gaat stappen op een nieuwe codering van digitaal materiaal. dit betekent dat de DVB-C modules in een sony tv niet meer werken. dit is ook de reden dat casema deze cam-modules niet zelf aanbiedt. wat je ook koopt, dit betreft dan dus een tijdelijke investering.

freya
door freya - May 17, 2008 om 21:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo roofvogel,

Met de AlphaCrypt Classic zou het, tot op heden, nog steeds moeten kunnen werken, maar zoals martin1 al aangeeft is het nog maar de vraag hoelang dat nog blijft werken. De geruchten gaan inderdaad dat er in 2009 een eind aan komt.

Het gebruik van een externe tuner die middels een scartkabel wordt aangesloten is af te raden, want dat leidt gewoon tot kwaliteitsverlies. Het digitale signaal van de tuner wordt dan immers eerst weer analoog gemaakt om vervolgens via de scartkabel in de TV weer omgezet te worden in een digitaal signaal. Bij een externe HD-tuner heb je dat probleem niet, want die is voorzien van een HDMI-aansluiting.

m.vr.gr. Freya

me
door mephisto82 - May 18, 2008 om 12:12
15 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik ben werkzaam in deze brange, en ben afgelopen dinsdag op training geweest bij Ziggo ( het voormalige @home, casema, multikabel).

Wat martin1 zegt klopt. Voor een half jaar geleden zei @home nog toe om in 2008 het cammodulle/alphacript systeem te gaan ondersteunen. Echter is het systeem al gekraakt net als het verhaal van de OV-chipkaart waar we een tijdje geleden over hoorden. Momenteel zijn de TV en kaart fabrikanten druk bezig een nieuw systeem te ontwikkelen om dit veilig te maken tegen het kraken van deze systemen. Dit huidige systeem wat alleen in Sony en Loewe TV's zit is dan helaas ook niet meer te gebuiken. Het Cam+ systeem kan in de loop van 2009 verwacht worden, maar helaas zullen we het toch voorlopig moeten blijven doen met een losse tuner.

Als je dan toch HD-TV of Digitale TV op zijn best wil bekijken is er momenteel maar 1 tuner beschikbaar die alles heeft. Dit is de  Samsung DCB-360(Zwart of zilver). Deze is HD Ready en heeft een HDMI en RGB uitgang wat ten alle tijden een beter beeld geeft dan welke scart aansluiting dan ook. De richtprijs voor dit apparaat is 249 euro, en als je Ziggo als kabelaar hebt zit er vanaf een dezer dagen een 50 euro EK refund actie op die alleen geld bij bepaalde winkels. (oa. BCC, Expert, EP,)

Groetjes Mephisto

ma
door martin1 - May 18, 2008 om 20:14
346 Antwoorden / 4 Vragen

Zag vrijdag bij BCC dat deze 199 euro kost incl. smartcard, dus van een echte "refund" is geen sprake.