ja
door janssensblok Dec 8, 2011 om 15:56
Elektronica & tv

Pegrim combimagnetron

Hallo allemaal,
Gisteren zetten we de magnetron aan toen opeens de zekering sprong. De oven doet het nu niet meer, het lampje brandt niet meer en als we het deurtje dicht doen blijft de ventilator draaien.
Kunnen we hem nu weggooien of is er nog iets aan te doen.
Zou het alleen door een kapot lampje komen of is er meer aan de hand?
Wie weet raad?
Vast bedankt voor de moeite.

627 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel eerst even een vraag over de leeftijd van de magnetron? Want die hebben ook niet het eeuwige leven, dus: hoe oud is het apparaat?

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee, we wonen hier pas en hij zit ingebouwd in de keuken.
Heb wel de oude bewoners gemaild of zij het misschien weten....

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Magnetronovens zijn niet zelf te repareren en reparatiebedrijven kosten vanwege voorrijkosten en uurtarief al gauw enkele honderden euro's.
Even het antwoord over de leeftijd afwachten, maar ik denk dat u al vast kunt rondkijken naar een nieuwe.
Helaas behoren inbouw-combi-magnetrons niet tot de voordeligste modellen, dus u kunt overwegen -of- een nieuwe inbouwen -of- een vrijstaand model ergens plaatsen...

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je bij het stopcontact om de stekker eruit te halen? Dan ben je in elk geval van de draaiende ventilator verlost. Bij mij draait de ventilator van de hete luchtoven alleen als de oven in werking is, dus lijkt me niet veilig als deze al draait vanwege het enkele feit dat je de deur sluit.

Mocht je een nieuwe aan moeten gaan schaffen nog een tip. Als je de ovenfunctie belangrijk vindt en/of geregeld bakt, kan je het beste een combioven kopen. Is de ovenfunctie niet heel belangrijk, dan volstaat vaak een combimagnetron.
Helaas is voor een combioven de prijs dan ook stukken hoger dan voor een combimagnetron.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt vast voor de reacties, hou er maar rekening mee dat hij vervangen moet worden en idd een duur grapje, heb al wat rondgekeken.....susan we houden nu het deurtje maar open omdat we de magnetron functie nog wel gebruiken en zo lastig bij het stopcontact namelijk.....