Philips TV ambilight
Wij hebben nogal wat problemen met onze Philips ambilight TV. de aankoop was in januari 2010 voor een bedrag van € 949,00. In april 2011 is de voeding doorgebrand. In april 2012 is de voeding weer doorgebrand. Nu 4 jaar later valt het linkerbeeldscherm uit. Philips kan het wel repareren, maar geeft geen garantie op de reparatie. Wat zijn rechten hier in? We hebben duidelijk geen geluk met dit apparaat.
Rechten altijd maar weer rechten, aan de info van consuwijzer kunt u geen recht ontlenen dus is er al één recht ontkracht. Ten tweede een toestel dat binnen de garantietermijn wordt hersteld geeft geen recht op verlenging van die termijn. Toestel is 4 jaar oud, garantietermijn ruimschoots overschreden waarom zou u dan nog enig recht hebben op garantie!!!!!.
Er wordt gevraagd of er garantie op de reparatie (kan het wel repareren, maar geeft geen garantie op de reparatie.) . Bedoeld vraagsteller soms dat Philips geen garantie geeft op de reparatie aan het linker beeldscherm van het toestel? Het lijkt mij redelijk te noemen dat als je iets laat repareren dat je op het gerepareerde 3/6 maanden garantie mag verwachten?
Philips repareert al jaren niet meer (zelf). Een (bonafide) reparateur geeft garantie op zijn reparatie (tot zo'n 6 maanden). Dat betekent dat wanneer hetzelfde defect optreedt (dus niet dezelfde symptomen) het apparaat gratis opnieuw wordt hersteld. Overigens zou ik inderdaad even op Consuwijzer kijken of er nog iets meer te verwachten is, maar dan moet u bij uw leverancier zijn en niet bij Philips
Klinkt alsof je backlight kapot is, afhangende of dit nog het oude CCFL (dikke tv) of LED (dunne tv) is kan dit aardig kostbaar zijn om dit te vervangen.
Je kan bij de winkel waar je hem hebt gekocht of Philips (TP Vision) zelf kijken of je nog een reparatie onder de coulance regeling kan krijgen. Maar ze zijn je helaas niks verplicht meer.
Als je zoveel ongeluk hebt zou ik hem niet meer repareren, koop een andere want reparatie kan ook duur zijn en de levensduur van de andere onderdelen gaat alleen maar achteruit.
Hallo Koersje 123 ,
Van Philips is al jaren bekend dat zij heel stipt de garantietermijn hanteren en absoluut niet coulant zijn . Overigens ben ik niet kapot van de kwaliteit van Philips apparatuur , heb ik dus ook niet in huis . Vraag eens bij reen goede winkel , die goede service geeft welke tv's de minste problemen hebben . Misschien nu een goede 2e handskopen of eenoverjarig model , stukken goedkoper dan de nieuwste modellen .
Groeten,
Willy
[quote=willyensche schreef op dinsdag 29 apr 2014, 18:30]Hallo Koersje 123 ,
Van Philips is al jaren bekend dat zij heel stipt de garantietermijn hanteren en absoluut niet coulant zijn . Overigens ben ik niet kapot van de kwaliteit van Philips apparatuur , heb ik dus ook niet in huis . Vraag eens bij reen goede winkel , die goede service geeft welke tv's de minste problemen hebben . Misschien nu een goede 2e handskopen of eenoverjarig model , stukken goedkoper dan de nieuwste modellen .
Groeten,
Willy Uw persoonlijke mening over een merk ventileren heeft niets met de vraag van doen. Feit blijft dat de tv 4 jaar oud is, in april 2012 (na de garantie periode) weer hersteld of dat onder coulance is geweest denk ik wel want anders had vraagsteller wel gemeld dat het een duur grapje was. Nu april 2014 is er een defect die niets met de vorige reparaties te maken heeft. Garantie houdt een keer op dat weet eigenlijk iedereen wel maar accepteren dat het zo is doen we dan weer niet.
Je hebt enige rechten qua verhouding deel kosten voor jezelf en een deel kosten voor verkopende partij, gedeeld door de vermoedelijke levensduur - door de EU vastgesteld.
Zou een nieuwe televisie aanschaffen. De huidige televisie kwam van de maandagmorgenband geassembleerd en blijft pech op pech stapelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer