ko
door koersje123 Apr 27, 2014 om 15:10
Elektronica & tv

Philips TV ambilight

Wij hebben nogal wat problemen met onze Philips ambilight TV. de aankoop was in januari 2010 voor een bedrag van € 949,00. In april 2011 is de voeding doorgebrand. In april 2012 is de voeding weer doorgebrand. Nu 4 jaar later valt het linkerbeeldscherm uit. Philips kan het wel repareren, maar geeft geen garantie op de reparatie. Wat zijn rechten hier in? We hebben duidelijk geen geluk met dit apparaat.

4253 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 27, 2014 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koersje123,

....We hebben duidelijk geen geluk met dit apparaat......
Dat kun je wel zeggen....

Helaas is de garantietermijn wel al een tijdje voorbij.

Lees even wat Consuwijzer hierover schrijft. Klik hier.

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Apr 27, 2014 om 16:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Rechten altijd maar weer rechten, aan de info van consuwijzer kunt u geen recht ontlenen dus is er al één recht ontkracht. Ten tweede een toestel dat binnen de garantietermijn wordt hersteld geeft geen recht op verlenging van die termijn. Toestel is 4 jaar oud, garantietermijn ruimschoots overschreden waarom zou u dan nog enig recht hebben op garantie!!!!!.

mahadma
door mahadma - Apr 27, 2014 om 16:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt gevraagd of er garantie op de reparatie (kan het wel repareren, maar geeft geen garantie op de reparatie.) . Bedoeld vraagsteller soms dat Philips geen garantie geeft op de reparatie aan het linker beeldscherm van het toestel? Het lijkt mij redelijk te noemen dat als je iets laat repareren dat je op het gerepareerde 3/6 maanden garantie mag verwachten?

pavoordf
door pavoordf - Apr 27, 2014 om 17:26
519 Antwoorden / 73 Vragen

Philips repareert al jaren niet meer (zelf). Een (bonafide) reparateur geeft garantie op zijn reparatie (tot zo'n 6 maanden). Dat betekent dat wanneer hetzelfde defect optreedt (dus niet dezelfde symptomen) het apparaat gratis opnieuw wordt hersteld. Overigens zou ik inderdaad even op Consuwijzer kijken of er nog iets meer te verwachten is, maar dan moet u bij uw leverancier zijn en niet bij Philips

crewmember
door crewmember - Apr 28, 2014 om 10:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt alsof je backlight kapot is, afhangende of dit nog het oude CCFL (dikke tv) of LED (dunne tv) is kan dit aardig kostbaar zijn om dit te vervangen.

Je kan bij de winkel waar je hem hebt gekocht of Philips (TP Vision) zelf kijken of je nog een reparatie onder de coulance regeling kan krijgen. Maar ze zijn je helaas niks verplicht meer.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 28, 2014 om 13:28
937 Antwoorden / 2 Vragen

Als je zoveel ongeluk hebt zou ik hem niet meer repareren, koop een andere want reparatie kan ook duur zijn en de levensduur van de andere onderdelen gaat alleen maar achteruit.

wi
door willyensche - Apr 29, 2014 om 18:30
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Koersje 123 ,
Van Philips is al jaren bekend dat zij heel stipt de garantietermijn hanteren en absoluut niet coulant zijn . Overigens ben ik niet kapot van de kwaliteit van Philips apparatuur , heb ik dus ook niet in huis . Vraag eens bij reen goede winkel , die goede service geeft welke tv's de minste problemen hebben . Misschien nu een goede 2e handskopen of eenoverjarig model , stukken goedkoper dan de nieuwste modellen .

Groeten,
Willy

ro
door ron530 - Apr 29, 2014 om 18:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=willyensche schreef op dinsdag 29 apr 2014, 18:30]Hallo Koersje 123 ,
Van Philips is al jaren bekend dat zij heel stipt de garantietermijn hanteren en absoluut niet coulant zijn . Overigens ben ik niet kapot van de kwaliteit van Philips apparatuur , heb ik dus ook niet in huis . Vraag eens bij reen goede winkel , die goede service geeft welke tv's de minste problemen hebben . Misschien nu een goede 2e handskopen of eenoverjarig model , stukken goedkoper dan de nieuwste modellen .

Groeten,
Willy Uw persoonlijke mening over een merk ventileren heeft niets met de vraag van doen. Feit blijft dat de tv 4 jaar oud is, in april 2012 (na de garantie periode) weer hersteld of dat onder coulance is geweest denk ik wel want anders had vraagsteller wel gemeld dat het een duur grapje was. Nu april 2014 is er een defect die niets met de vorige reparaties te maken heeft. Garantie houdt een keer op dat weet eigenlijk iedereen wel maar accepteren dat het zo is doen we dan weer niet.

door 1953 - Apr 29, 2014 om 20:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je hebt enige rechten qua verhouding deel kosten voor jezelf en een deel kosten voor verkopende partij, gedeeld door de vermoedelijke levensduur - door de EU vastgesteld.

Zou een nieuwe televisie aanschaffen. De huidige televisie kwam van de maandagmorgenband geassembleerd en blijft pech op pech stapelen.