wa
door wallenburg Oct 21, 2010 om 15:48
Elektronica & tv

Piepende koelkast deur

Sinds 2 maanden een nieuwe keuken van IKEA (zelf geplaatst) en ben daar ZEER tevreden over.
De koelkast is van Wirlpool en deze is middels kunststof geleiders op de frontdeur gemonteerd.
Echter na een week begon deze te kraken en te piepen bij het openen. Wat ik ook doe het verdwijnt niet. Naar mijn mening klemt er niets.
Wat kan ik er tegen doen ? smeren met ???.
Zelf heb ik liever een ander soort geleider als het kan op kogellager, bestaan deze ??

31489 7 Rapporteer

invalide
door invalide - Oct 21, 2010 om 15:50
787 Antwoorden / 5 Vragen

WD40 smeren, deze spuitbus kost bij Action maar €2,95 en smeerde zonder vlekken.
Ik vermoed dat droog plastic van de 2e deur dit veroorzaakte en soms is opnieuw monteren met extra vul stukje voldoende, dus karton of zo er tussen?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 22, 2010 om 03:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Wallenburg,

Op de geleider tussen beide deuren wat siliconenspray spuiten.

Overigens kan het geluid van de deur sommigen er van weerhouden stiekem wat uit de koelkast te snaaien.....Het kan dus ook een voordeel hebben.

Hardware ERror MAN.

robert11
door robert11 - Oct 22, 2010 om 10:23
310 Antwoorden / 25 Vragen

Is uw koelkast waterpas?
Misschien is de deur weer eruit schroeven en opnieuw afstellen een optie! Deze kan misschien te straks afgesteld zijn.

OT: Herman.....slaap u nooit? ;-)

roodborstje
door roodborstje - Oct 22, 2010 om 13:44
91 Antwoorden / 71 Vragen

Ben benieuwd of er nog meer goede tips komen betreffende de piepende koelkastdeur. Die van mij (16 jr. oud) piept sinds een paar weken ook ineens.

poltol
door poltol - Oct 22, 2010 om 14:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Daar de schroefjes, waarmee de geleider op de deur vastzit, een heeeeeel klein beetje los.
Dan de deur open en dicht doen.
Waarschijnlijk is het piepen nu over.
De deur van uw koelkast zal zich namelijk "gezet" hebben na het goede plaatsen.
Er staan nu immers [zware] flessen in de deur.
Hierdoor loopt het geleidingssysteem niet meer helemaal goed.
Natuurlijk helpt smeren ook heel goed, maar dat geeft op den duur geen oplossing.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Oct 22, 2010 om 15:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

De schroefjes los draaien.

Waar blijft de edit knop??????

Vr.gr. poltol

lo
door lopaka - Oct 23, 2010 om 14:49
70 Antwoorden / 47 Vragen

Mijn ervaring is geleiders insmeren met vaseline. Werkt fantastiesch