Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 09:47
Elektronica & tv

Pre order, annuleren niet mogelijk, herroepingsrecht

Hallo,

Ik zou vandaag een spel, FIFA19 binnen krijgen. Alleen kreeg ik vanochtend een mailtje dat ze niet konden leveren. (spel al een maand van te voren gepre-orderd bij de ajax fanshop)

Dit kan natuurlijk gebeuren, echter is het knap balen dat ik 30 euro extra heb betaald om het vandaag te kunnen spelen in plaats van vrijdag. En een beetje compensatie is niet mogelijk.

Eenmaal in de chat aangegeven dat ik graag mijn bestelling wil annuleren, is dit niet mogelijk. Het kan simpelweg niet op dit product beweren ze. Dit zelfde geld voor de herroepings recht, hier doen ze enorm moeilijk om, en beweren ze ook dat ik het product niet kan terug sturen, en zo doende me geld dus terug kan krijgen. Een beetje uitgezocht op google dat herroepingsrecht zowel kan voor, als na het ontvangen het product. Maar daar hebben ze geen baat bij.

Toen ik over de herroepingsrecht begon, ben ik simpelweg uit de chat gekicked, en kom er nu ook niet meer in. het gaat om de fanshop van Ajax.

Iemand advies?

Edit: Net nog telefonisch contact gehad, en ze zeggen dat ik geen gebruik mag maken van m'n herroepingsrecht aangezien er bij het product stond dat het niet geretouneerd kon worden.

7076 8 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Sep 25, 2018 om 10:00
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt altijd gebruiken maken van het herroepingsrecht. Dus schriftelijk aangeven dat u hiervan gebruik maakt en dat u binnen de wettelijke termijn van 14 dagen uw geld terug wil hebben. Mocht na deze 14 dagen geen geld binnen zijn kunt u aangeven dat u een incassobureau gaat inschakelen. Dat is gewoon uw recht.

Maar buiten het officiele gedeelte, hebben ze wel aangegeven wanneer het spel geleverd gaat worden? Als u extra betaald heeft om het op een bepaald moment binnen te krijgen, dan hoort u sowieso dat bedrag terug te krijgen.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:03
Antwoorden / 1 Vragen

Ze gingen hun best doen om het morgen te leveren, maar als het ging lukken was de vraag.
Ook had ik dit aangegeven, maar compensatie was niet mogelijk, omdat hun er 'niks' aankonden doen.

ne
door neodutchio Sep 25, 2018 om 10:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De overeenkomst is dat het spel op een bepaalde datum zou binnenkomen. Dat de verkoper zelf geen marge inbouwd om tijdverlies op te vangen hebt u natuurlijk geen boodschap aan. Het beste is om geen telefonisch contact meer op te nemen, maar alles via mail te doen. Dit vanwege bewijslast. U kunt daarin gewoon aangeven dat, als het spel nog nageleverd wordt dit kan met aftrek van de extra betaalde kosten. U hebt namelijk betaald om te leveren op een bepaalde datum. Daarin verzaakt de verkoper en moet u dat gewoon terug krijgen. Het ondernemersrisico hoeft niet op het bordje van de consument te komen.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:24
Antwoorden / 1 Vragen

Oke harstikke bedankt! ga ik dat nu doen.
Mocht dit niet werken, via welke instantie kan ik dan gaan spelen?

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:25
Antwoorden / 1 Vragen

En in welke vorm is het compensatie, kan ik er niet mee akkoord gaan als ze me bijvoorbeeld een x aantal procent korting willen geven?

ne
door neodutchio Sep 25, 2018 om 10:48
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het enige dat u kunt terug vragen zijn de extra kosten die u heeft moeten betalen. Andere schade heeft u immers niet.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:52
Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik zeer zeker, en dat is dus ook de bedoeling. (alleen hun bieden nu momenteel alleen maar een korting aan op de volgende bestelling)
Echter wil ik het product ook terug sturen. Aangezien ik hem nu inmiddels online heb gekocht.

ne
door neodutchio Sep 25, 2018 om 11:39
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In dat geval gewoon per mail de bestelling herroepen en eisen dat het bedrag binnen de wettelijke termijn van 14 dagen wordt terug betaald. Zo niet, dan een incassobureau inschakelen. Vandaar ook per mail zodat er bewijs is.

Tr
door Trostomaat Sep 25, 2018 om 14:27
239 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio, weet u nu wel zeker dat het herroepingrecht van toepassing is? In een topic nog niet zo lang geleden beweerde u precies het tegenovergestelde, namelijk dat je pas kan herroepen als je ontvangen hebt:

"door neodutchio 27 aug. 2018 om 10:46

2181 Antwoorden / 11 Vragen

@Trostomaat: Weet u wat het doel is van het herroepingsrecht? In een stenen winkel kan men vooraf een product bekijken, voelen, aanraken, enz. Online kan dat niet. De wetgever heeft besloten dat een online koper de kans moet krijgen om zijn aankoop te moeten kunnen bekijken en te testen. Herroepen kan dus ook pas NA dat je de bestelling binnen hebt gekregen.
Als je voor de levering de koop ongedaan wil maken heet dat ontbinden of annuleren.
Aangezien u opgewonden raakt van juridische praat, in uw bewoording: Het herroepingsrecht is in essentie een probeerrecht. Iets dat je niet in je handen hebt kan je niet probleren."

Bent u van u geloof gevallen? Of is dit uw manier om toe te geven dat u er toen faliekant naast zat (iets dat u in dat Zitmaxx-topic niet kon opbrengen, gezien reacties en toon na uw onzinbericht).
Mijn tip: verspreid geen onjuiste informatie en corrigeer het als je erachter komt als je dat toch gedaan hebt. Dat voorkomt ellende voor anderen. En daar gaat het hier toch om.

ne
door neodutchio Sep 25, 2018 om 17:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

@Trostomaat: Mijn tip aan u is ook nog steeds van kracht.

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2018 om 00:03
239 Antwoorden / Vragen

Ik constateer dat het erop lijkt dat u willens en wetens onjuiste informatie verspreidt in het Zitmaxx-topic, waarschijnlijk omdat u een robbertje wilt vechten met iemand, en dat u dat zo belangrijk vindt dat de schadelijke gevolgen van het verspreiden van uw onjuiste informatie daarbij voor lief genomen mogen worden. Dat is mijns inziens een kwalijke zaak. Vragenstellers en meelezers worden op het verkeerde been gezet met alle gevolgen van dien. Als u het op zou kunnen brengen uw fouten te corrigeren, zou mogelijk schade alsnog voorkomen kunnen worden. Helaas laat u tot op heden uw onjuiste en misleidende adviezen intact en ook nu kunt u het weer niet opbrengen inhoudelijk te reageren.
Ik zie het daarom als mijn plicht dit tegenwicht te bieden en zal blijven reageren om onjuistheden te corrigeren. In het belang van vragenstellers en meelezers. Die gaan mij wel aan het hart.

Topantwoord

Ge
door Genee - Sep 25, 2018 om 10:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er in de e-mail niet wanneer de verwachte leverdatum is?
De releasedatum is pas 28 september toch?

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:05
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt inderdaad, de release is 28 september.
echter heb ik de champions edition besteld, die vandaag wereldwijd geleverd zou worden.

In de mail staat dit:

Beste Ajacied,

We zullen maar gelijk met de deur in huis vallen: het gaat ons niet lukken om jouw Ajax FIFA 19 Champions Edition tijdig te leveren.

Dit komt doordat het distributiecentrum waarmee we werken een zeldzame technische storing heeft.
We hebben lang gezocht naar een oplossing, maar het kwam elke keer neer op pure onmacht.

Via deze weg willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor de vertraging en vragen wij om begrip voor de situatie.

Het spel wordt 25 september opgestuurd.

Met vriendelijke groet,

AFC Ajax

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2018 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:09
Antwoorden / 1 Vragen

En op welke manier kan ik deze terug eisen?

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2018 om 10:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het spel wordt 25 september opgestuurd.
Nou ja, dat scheelt dan 1 dag.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:10
Antwoorden / 1 Vragen

Vanochtend in de chat, werd er mij verteld dat ik hem mogelijk morgen ging ontvangen, maar ik op donderdag kon rekenen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2018 om 10:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt wel degelijk gebruik maken van uw herroepingsrecht. Bij wie heeft u bsteld? Hoe dan ook schriftelik/aangetekend verzenden herroepingsrecht instellen.
De releasedatum was 19/9 volgens https://www.fifa-19.net/release/

P
s. men komt de afgesproeken leverdatum niet na en dat kan ook betekenen niet naleven van een overeenkomst.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 10:14
Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, zowel via Mail, Chat en telefoon word mij verteld dat ik dit niet kan.
En dat de overeenkomst niet veranderd kan worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 25, 2018 om 11:56
16885 Antwoorden / 202 Vragen

zie de tip van@GENEE

marita5
door marita5 - Sep 25, 2018 om 12:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Valaria ,

Wat de ondernemer vermeld m.b.t herroepingsrecht is onzin , zie hier de voorwaarden ( deze staan niet op de site )

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld in geval van:

  1. Producten of diensten welke door de afnemer gepersonaliseerd zijn
Lees hier de volledige voorwaarden , m.n Art 6 ,  klik op de rode regel .

https://www.ajaxshop.nl/nl/algemene-voorwaarden

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 13:24
Antwoorden / 1 Vragen

Super dankjewel!
Al inmiddels verschillende benaderingspogingen gedaan, continu word er aangegegeven dat het niet kan, aangezien het product er niet onder valt. en op dit punt valt er niet meer met ze te praten.

Ik ga dit nogmaals sturen. dankjewel.

marita5
door marita5 Sep 25, 2018 om 13:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

marita5
door marita5 - Sep 25, 2018 om 13:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Valaria ,

Ajax Fanshop is nergens bij aangesloten , neem eens contact op met Consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 13:44
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik zeker doen. Dankjewel.

Deze reden krijg ik nu waarom retour niet mogelijk is
'Het is een uitzonderlijk en ook uniek product (d.m.v. de unieke code) welke je niet kunt retourneren.'

Is dit een geldige reden vraag ik me af?

Ka
door Kassagebruiker Sep 25, 2018 om 13:53
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet, als je die code krijgt ook NIET gebruiken.

Va
door Valaria Sep 25, 2018 om 13:57
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat was ik ook zeker niet van plan, en wou alles gesealed terug sturen. echter accepteren ze dit niet.

Ka
door Kassagebruiker Sep 25, 2018 om 14:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zullen wel moeten!