jo
door jojo88 Dec 29, 2012 om 19:13
Elektronica & tv

Prijs gewonnen, maar overbodig?

Afgelopen weekend heb ik een prijs gewonnen bij een voetbalvereniging. Het gaat om een nespresso apparaat. Een paar dagen erna kreeg ik de aankoopbon (waarde van 250 euro). Begrijp me niet verkeerd, ik was wel echt heel blij dat ik hem heb gewonnen, ben alleen erg verknocht aan me senseo-apparaat. Ook mijn moeder wilt hem niet en mijn zussen hebben er allebei al 1. Nu kan ik het wel aan iemand cadeau geven, maar is wel een beetje een duur cadeau vind ik, en wil die mensen ook niet in de verlegenheid brengen.

Al met al, ik vroeg mij af of het mogelijk was om er iets anders voor te kopen (duurder dan 250 euro uiteraard). Ik ben bij dezelfde winkel geweest waar de prijs dus vandaan komt, maar zij gaven aan dat ik het met de voetbalvereniging moest bespreken omdat het anders lullig zou overkomen.

Daarnaast heb ik ook met Expert Nederland contact opgenomen, maar toen werd ik automatisch weer doorverwezen naar de desbetreffende winkel, omdat zij hebben begrepen dat ik de prijs in een expert-winkel gewonnen heb (dacht toch wel echt dat ik duidelijk was, maarja)...

Het komt er dus op neer dat ze niet echt willen ruilen, het is ook nog 200 kilometer vanwaar ik woon. Het nespresso apparaat is 250 euro en het was geen speciale aanbieding van een bepaalde Expert.

Weet iemand wat mijn rechten zijn als je een officiële aankoopbon hebt, apparaat is nog ingepakt. Er staat alleen een regeltje onder de beschrijving van het apparaat dat het een prijs is voor een voetbalvereniging.

2906 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2012 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijp je "probleem", maar je hebt verder geen rechten. D.w.z. geen recht om te ruilen of 'geld-terug' (los van het feit of het een prijs is of niet). Verkopen op marktplaats o.i.d. is misschien een idee?

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2012 om 19:34
16880 Antwoorden / 108 Vragen

Zou hem zo van je willen kopen, hoor, maar daar heb je weinig aan. Misschien mensen bij je in de buurt? Doe je er 25 piek af. Je kan je aanmelden bij www.buurtlink.nl en na aanmelding kan je hem daar te koop zetten. Is gratis. Het gemakkelijke van buurtlink is dat je je eigen postcode intikt en dat er dan mensen reageren uit je buurt, dus geen kilometers hoeven te rijden, hebben ze interesse. Wel jammer dat net de feestdagen achter de rug zijn, de meeste portemonnees zullen wel een beetje leeg zijn. Maar ik heb vaak "beet" op buurtlink. Succes.

jo
door jojo88 - Dec 29, 2012 om 19:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 29 dec 2012, 19:34]Zou hem zo van je willen kopen, hoor, maar daar heb je weinig aan. Misschien mensen bij je in de buurt? Doe je er 25 piek af. Je kan je aanmelden bij www.buurtlink.nl en na aanmelding kan je hem daar te koop zetten. Is gratis. Het gemakkelijke van buurtlink is dat je je eigen postcode intikt en dat er dan mensen reageren uit je buurt, dus geen kilometers hoeven te rijden, hebben ze interesse. Wel jammer dat net de feestdagen achter de rug zijn, de meeste portemonnees zullen wel een beetje leeg zijn. Maar ik heb vaak "beet" op buurtlink. Succes.

haha, het is een krups cube :P maar bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen!

freya
door freya - Dec 29, 2012 om 20:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jojo88:

En als je hem verkoopt, vergeet er dan niet bij te vertellen dat er verder geen garantie op zit.....
En dan zou ik hem te koop aanbieden voor b.v. €200, want als iemand de keus heeft tussen een nieuw apparaat mét garantie voor €250 en een apparaat zonder garantie voor €225, dan vrees ik dat je ermee blijft zitten....

Freya

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2012 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens, Nespresso is in gebruik een stuk duurder dan Senseo, maar wel véél lekkerder. Hoewel smaken natuurlijk verschillen.

jo
door jorisw - Dec 29, 2012 om 21:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 29 dec 2012, 20:51]Overigens, Nespresso is in gebruik een stuk duurder dan Senseo, maar wel véél lekkerder. Hoewel smaken natuurlijk verschillen.

Smaken verschillen inderdaad, maar met een Nespresso zet je koffie, en met een Senseo niet. ;-)

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2012 om 22:15
16880 Antwoorden / 108 Vragen

jojo88, als het koffiezetapparaat nog gewoon onuitgepakt en wel in de doos zit, heb jij er dan geen garantie bij gekregen? Iemand concludeert dit maar ik lees dat niet, alleen dat er op je bon staat dat het een prijs is voor een voetbalvereniging. Gewonnen of niet, dan heeft dat apparaat toch gewoon wel garantie?

zoekster
door zoekster - Dec 29, 2012 om 22:26
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk ook dat er nog garantie op zit. Je hebt de aankoopbon. Dat is voor een fabrikant meestal voldoende om garantie te geven. Vraag het anders even na bij Expert, neem aan dat het niets uitmaakt dat er op de bon staat dat het om een prijs van een voetbalvereniging gaat.

freya
door freya - Dec 29, 2012 om 22:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Het is best mogelijk dat er over garantie niet moeilijk gedaan wordt, maar persoonlijk zou ik daar niet vanuit gaan. Immers, als TS het apparaat doorverkoopt, dan is die persoon de derde eigenaar van het apparaat. De voetbalvereniging is de eerste eigenaar (staat ook op de bon dat het een 'prijs' betreft), TS is de tweede en de eventuele koper is de derde.
En we lezen hier maar al te vaak dat winkeliers moeilijk doen als je niet de eerste eigenaar van een apparaat bent. Maar niets is onmogelijk.....

Freya

zoekster
door zoekster - Dec 29, 2012 om 23:03
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Kan best zijn hoor, dat de winkel moeilijk doet, maar soms doet de fabrikant minder moeilijk. Het beste is als jojo88 daar even naar informeert.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2012 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou ook een annonce bij de supermarkt kunnen ophangen.

jo
door jojo88 - Dec 30, 2012 om 18:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

even voor de duidelijkheid: heb gewoon een factuur, waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dat betekent dat ik in principe gewoon garantie heb op de nespresso. Het is daarom dat ik het zo krom vind dat het niet gewoon geruild kan worden. Heb nu een klacht op klacht.nl ingestuurd, kijken wat er van terecht komt.

In ieder geval bedankt voor alle hulp en tips, zal zien of mensen hier in Zeeland überhaupt buurtlink.nl kennen ;) Het zal inderdaad een slechte tijd zijn om nu te verkopen na sinterklaas en kerst.
En als het allemaal niet lukt, ga ik maar dure koffie drinken....

Groet,

Joanne

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2012 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar heel weinig mensen zijn bekend met buurtlink.nl Als je hem snel kwijt wilt, biedt je het apparaat voor 200,- euro te koop aan op Marktplaats. Zet in de advertentie dat de factuur aanwezig is. Zou hem niet verzenden, maar alleen op laten halen tegen handje contantje.

jo
door jorisw - Dec 30, 2012 om 20:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jojo88 schreef op zondag 30 dec 2012, 18:45]Hoi,

even voor de duidelijkheid: heb gewoon een factuur, waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn. Dat betekent dat ik in principe gewoon garantie heb op de nespresso. Het is daarom dat ik het zo krom vind dat het niet gewoon geruild kan worden. Heb nu een klacht op klacht.nl ingestuurd, kijken wat er van terecht komt.

Garantie is alleen maar van toepassing bij defecten, niet als je het product niet wilt hebben.

[quote=jojo88 schreef op zondag 30 dec 2012, 18:45]

En als het allemaal niet lukt, ga ik maar dure koffie drinken....

Je hoeft 'm niet te gebruiken....

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 31, 2012 om 00:26
38 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 29 dec 2012, 22:55]@^^:

Het is best mogelijk dat er over garantie niet moeilijk gedaan wordt, maar persoonlijk zou ik daar niet vanuit gaan. Immers, als TS het apparaat doorverkoopt, dan is die persoon de derde eigenaar van het apparaat. De voetbalvereniging is de eerste eigenaar (staat ook op de bon dat het een 'prijs' betreft), TS is de tweede en de eventuele koper is de derde.

Freya

De TS heeft het apparaat gewonnen, dit staat niet bij name op de bon. dus als ik hem van de TS koop, kan ik gewoon zeggen dat ik de winnaar van het apparaat ben, dat is nl niet te controleren

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 31, 2012 om 01:51
468 Antwoorden / 16 Vragen

Marktplaats o.i.d.?

Veiling voor een goed doel?

Koninginnedag?

tenormin
door tenormin - Dec 31, 2012 om 08:50
16880 Antwoorden / 108 Vragen

Dat garantieverhaal doet natuurlijk helemaal niet ter zake. Wie de bon en nieuw, onuitgepakt apparaat heeft is de eigenaar, of je nu nr.1, 2 of 3 bent. Tenzij je een vlag op je gezicht zet ;-)

audb
door audb - Jan 14, 2013 om 12:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 29 dec 2012, 20:08]@jojo88:

En als je hem verkoopt, vergeet er dan niet bij te vertellen dat er verder geen garantie op zit.....
En dan zou ik hem te koop aanbieden voor b.v. €200, want als iemand de keus heeft tussen een nieuw apparaat mét garantie voor €250 en een apparaat zonder garantie voor €225, dan vrees ik dat je ermee blijft zitten....

Freya

De garantie geld op het apparaat en niet op de koper en zal bij problemen wel degelijk gerepareerd moeten worden.
Alleen zal de aankoopbon wel overlegt moeten worden zonder de bon of aankoop bewijs geen garantie,