me
door meisie Jan 24, 2014 om 13:56
Elektronica & tv

Prijsverschil

Op 1-8-2014 kocht ik bij de Aldi een Medion combi magnetron type MD 14482 voor de prijs van 69,99 Euro. Wat schetst mijn verbazing: Op de site van Medion staat hetzelfde artikel voor de prijs van Euro 49,95, plus 7,95 verzendkosten.
Ik nam vervolgens telefonisch contact op met Medion en kreeg een man aan de lijn die behoorlijk cru was en zei dat hij daar ook niks aan kon doen. Ik dacht dat de Aldi altijd zulke non food artikelen goedkoper verkocht dan de ]normale prijs?

5489 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meisie,

Ja, dat zal wel vaker voorkomen dat je ergens een lagere of hogere prijs ziet voor iets dat je aangeschaft hebt.
(Je bent natuurlijk wel je tijd ver vooruit: 1-8-2014 ;-))

Inderdaad is Aldi meestal wel goedko(o)p(er), maar dus niet altijd.

Met vr.gr.

ph
door philip36 - Jan 24, 2014 om 14:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Normaal is dat ook zo, maar u heeft bij Aldi wel 3 jaar garantie.
Een doekje voor het bloeden?
En u heeft hem al een half jaar neem ik aan.

Ja
door JanvanAlles - Jan 24, 2014 om 14:22
333 Antwoorden / 1 Vragen

Wat knap dat je al een artikel hebt gekocht in augustus 2014 (knipoog)
Verder heb je gewoon botte pech, elke winkelier/webshop mag zelf de prijs voor een artikel bepalen. Je kunt er geen enkel recht aan ontlenen.
Overigens zijn "aanbiedingen" van welke keten ook altijd met een potje zout te nemen.

Ja
door JanvanAlles - Jan 24, 2014 om 14:25
333 Antwoorden / 1 Vragen

Note: op dat moment dat jij dat ding kocht ben jij bewust accoord gegaan voor dat artikel voor die prijs. Kort gezegd, jij vond het toen waard.
Waarom zoek je overigens máánden nadat je dat ding hebt gekocht nog op dat type wat het elders nu kost?
Ik zie dadelijk een gevalletje : "wat zijn mijn rechten".
Ik pak alvast de popcorn.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 24, 2014 om 14:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja Aldi kan goedkoper zijn maar als men niet op let men toch meer dan ergens anders. Voorbeeld minneola's bij AH en Hoogvliet 1 euro kilo bij de Aldi 1,99 1 kilo. Dus altijd eerst verder kijken is de boodschap.

me
door meisie - Jan 24, 2014 om 16:56
141 Antwoorden / 169 Vragen

[quote=meisie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:56]Op 1-8-2014 kocht ik bij de Aldi een Medion combi magnetron type MD 14482 voor de prijs van 69,99 Euro. Wat schetst mijn verbazing: Op de site van Medion staat hetzelfde artikel voor de prijs van Euro 49,95, plus 7,95 verzendkosten.
Ik nam vervolgens telefonisch contact op met Medion en kreeg een man aan de lijn die behoorlijk cru was en zei dat hij daar ook niks aan kon doen. Ik dacht dat de Aldi altijd zulke non food artikelen goedkoper verkocht dan de ]normale prijs?

me
door meisie - Jan 24, 2014 om 17:22
141 Antwoorden / 169 Vragen

[quote=meisie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:56]Op 1-8-2014 kocht ik bij de Aldi een Medion combi magnetron type MD 14482 voor de prijs van 69,99 Euro. Wat schetst mijn verbazing: Op de site van Medion staat hetzelfde artikel voor de prijs van Euro 49,95, plus 7,95 verzendkosten.
Ik nam vervolgens telefonisch contact op met Medion en kreeg een man aan de lijn die behoorlijk cru was en zei dat hij daar ook niks aan kon doen. Ik dacht dat de Aldi altijd zulke non food artikelen goedkoper verkocht dan de ]normale prijs?

Sorry, behoorlijk tikfoutje :( ik heb hem dinsdag 21-1-2014 pas gekocht!
Maar ik, als 68 jarige en alleenstaand met een piepklein pensioentje moet ik wel op de kleintjes letten. Dus vind ik de reactie van Thaorchid niet zo heel erg leuk.

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2014 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt de reactie van thaorchid dan niet leuk vinden, deze is wel correct. Prijzen kunnen nu eenmaal verschillen, u had eerst onderzoek moeten doen naar de prijs en niet na aanschaf. Is de magnetron al in gebruik genomen? Anders kunt u 'm wellicht terugbrengen en alsnog online bestellen.

Ja
door JanvanAlles - Jan 24, 2014 om 17:32
333 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kun je wel niet zo leuk vinden.ik vind het niet leuk dat u gaat schermen met uw leeftijd en de vermelding van uw auw-tje, wat doet dat ter zake? U kopt iets, vindt de prijs/kwaliteit prima en gaat dat klagen als een internetzaak dat ding goedkoper verkoopt? had dat eerder gedaan maar ja, het grote boze internet is klaarblijkelijk pas te ontdekken als er wat te zeuren lijkt te zijn. Dus nee, ik geef u geen gelijk en daarbij val ik ook in de categorie 50++ (en een beetje) .

Ja
door JanvanAlles - Jan 24, 2014 om 17:37
333 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom geeft u nu ineens een compleet andere aankoopdatum aan?
Tja, de consument wil altijd enkel maar zijn "recht" al moet hij er stevig om liegen.
Een tikfoutje, want eerst 01-08-2013 gekocht en nu ineens 21-01-2014? Dat is bepaald geen tikfout.
Ik dacht toch echt dat oudere mensen het liegen niet hebben aangeleerd?
Veel plezier met de combimagnetron, hoop dat die langer goed werk levert dan het verschil in de zgn "aankoopdatum".

Ja
door JanvanAlles - Jan 24, 2014 om 17:39
333 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens ben ik grootaandeelhouder in Aldi, net als in 14.536 zaken waar hier regelmatig over geklaagd wordt (wink)

de eelco
door de eelco - Jan 25, 2014 om 09:56
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=meisie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 17:22][quote=meisie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:56]Op 1-8-2014 kocht ik bij de Aldi een Medion combi magnetron type MD 14482 voor de prijs van 69,99 Euro. Wat schetst mijn verbazing: Op de site van Medion staat hetzelfde artikel voor de prijs van Euro 49,95, plus 7,95 verzendkosten.
Ik nam vervolgens telefonisch contact op met Medion en kreeg een man aan de lijn die behoorlijk cru was en zei dat hij daar ook niks aan kon doen. Ik dacht dat de Aldi altijd zulke non food artikelen goedkoper verkocht dan de ]normale prijs?

Sorry, behoorlijk tikfoutje :( ik heb hem dinsdag 21-1-2014 pas gekocht!
Maar ik, als 68 jarige en alleenstaand met een piepklein pensioentje moet ik wel op de kleintjes letten. Dus vind ik de reactie van Thaorchid niet zo heel erg leuk.

ja dat is wat je noemt dikke pech hebben maar wat u leeftijd,inkomen en dat u alleenstaand ben er mee te maken heeft ontgaat me volledig want een persoon zoals ik (( 44 jaar,wao en alleenstaand ) mag dus wel zo,n prijspakker hebben ??..