li
door lizart777 Jun 7, 2010 om 14:32
Elektronica & tv

Prijsvragen???

Het is me nu al enige malen overkomen dat ik gebeld werd met de mededeling dat ik een prijs heb gewonnen omdat ik deel heb genomen aan een prijsvraag (dat alleen is al nonsens) en dan wordt genoemd welke prijs voor welk bedrag; vanochtend was het een beautypakket van een volkomen onbekend merk. Nu wist ik in ieder geval hoe ik moest reageren: "Oh ja, en dat pakket krijg ik als IK de verzendkosten betaal, ga eens fijn een stukje wandelen,doei."
Het is al vaker gebeurd dat op deze manier prijzen werden aangeboden waarbij de winnaar zelf de verzendkosten voor zijn/haar rekening moest nemen (altijd weer prijsvragen waaraan nooit is deelgenomen.) Als je dan zegt dat het héél raar is dat je een prijs wint en zelf de portokosten op je moet nemen zegt de medewerk(st)er steevast dat het toch normaal is dat je een klein deel van de kosten op je neemt.
Ik weet niet onder welke categorie dit valt maar ik weet zeker dat er mensen zijn die hier wel in trappen en dan minimaal 5 euro kwijt zijn aan een organisatie die men niet kent en ik ben benieuwd of degenen die er wel mee hebben ingestemd inderdaad een prijs hebben ontvangen en zo ja of dat een beetje normale prijs was. Mij werd vanochtend een beautypakket van 49,95 aangeboden.
Met vr.groet,Lies

351 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lizart777

"Ik weet niet onder welke categorie dit valt".
Naar mijn idee: op oneerlijke handelspraktijken.
En je hebt ook geen prijs gewonnen, dat verzint men ter plekke.

Hoe kan je iets winnen, als je nergens aan mee hebt gedaan?
Ze halen je gewoon uit het telefoonboek.

In dit geval ging het om het beautypakket ter waarde van €49,95 waarvan je dan alleen de verzendkosten moet betalen. Echter hangt daar dan ook vaak een prijskaartje aan .... vervolgzendingen. [abonnement op het één of ander]

Dat uit wandelen sturen ... hou het er maar in.
Verkooptrucje-Aansmeerverhaal-Nepperitus!

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lizart777

In principe kun je je opgeven bij het bel me niet register. Dat is overigens niet een garantie dat je niet gebeld wordt. Sommige inschrijvers worden zelfs vaker dan voorheen gebeld.

Adres Bel-Me-Niet-Register

https://www.bel-me-niet.nl/

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.