AM
door AMG Feb 4, 2021 om 17:58
Elektronica & tv
Problemen BCC

Problemen BCC

Eind november zou mijn betaalde tablet bij het DHL punt zijn,nooit aangekomen. Van BCC op 5 december bericht gehad dat mijn geld retour komt. 6 januari weer mail dat mijn geld terug komt,zo in totaal 5 x mail gehad,Uw geld wordt overgemaakt. Ben nu,2 maanden later nog altijd aan het wachten. Bij klacht.nl geplaatst,reactie,U krijgt zo snel mogelijk Uw geld terug met een giftcard ter waarde van €30,  Wacht nog altijd. Is dit normaal bij BCC?

5579 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2021 om 18:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen
12

Begin dan nu met het aangetekend zenden van een brief waarin u aangeeft binnen en door u te noemen termijn heyt toegezegde geld terug te ontvangen. Ik geef u een link naar een voorbeeldbrief die u kunt benutten: https://www.nationaleombudsman.nl/home/home/voorbeeldbrieven en iets meer specifiek deze: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ hetgeen is gebaseerd op ingebreke blijven conform http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en mogelijk vind u ook hier een goede tekst: https://docs-nl.hellolaw.com/f  Achergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

AM
door AMG Feb 4, 2021 om 18:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2021 om 18:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen
12

Dit is natuurlijk ronduit schandalig. BCC is aangesloten bij Thuiswinkel.org https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen Daar kunt u een klacht indienen, Thuiswinkel.org zal dan met BCC contact opnemen en bemiddelen voor u.

AM
door AMG Feb 4, 2021 om 18:55
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je. Zojuist gedaan

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2021 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nee, dat is niet normaal.

pino123
door pino123 - Feb 5, 2021 om 10:16
2766 Antwoorden / 14 Vragen
0

Hier herken ik BCC niet in, hier gaat iets echt fout. Neem eens contact op met de klantenservice en doe dat telefonisch

jo
door josnoordanus - Feb 5, 2021 om 11:25
17 Antwoorden / 5 Vragen
0

Natuurlijk zijn de bovenstaande antwoorden nuttig en adequaat. Wat mij wel in deze tijd altijd een beetje verwondert, is dat wij alles schiftelijk doen (papier/mail/app) en ik vind daarbij dat wij de gewone telefoon een beetje verwaarlozen. Hoe snel kun je met een klacht geholpen zijn als je met een bedrijf belt? Het is niet dé oplossing voor alles, maar ik vind wel dat het contact van mens-tot-mens een beetje de dupe wordt van alle digitale en technologische ontwikkelingen. En dat contact van-mens-tot-mens kan zeker ook telefonisch,alvorens we gelijk maar appjes gaan sturen. Ja toch?

ge
door gewicht Feb 5, 2021 om 13:25
170 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn mening is dat zeker niet dé oplossing. Je hebt later geen enkel bewijs over wat toegezegd is of wat gedaan zou worden en een misverstand is snel gemaakt maar wordt vaak moeilijk verholpen.
Als er al serieus op jouw vraag of klacht wordt ingegaan. Papier liegt niet, normaal gesproken.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 5, 2021 om 12:09
88 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waarom "slaapt" iedereen zo . Je kan verwachten dat in deze tijd , waar bedrijven tekort hebben aan geld , dat het snel terug storten niet gaat gebeuren ! Iedere keer trappen mensen er in ! Wacht gewoon tot niet essentiële winkels open mogen , en ga dat naar een fysieke winkel . Laat dat internet kopen toch links liggen ! Zeker voor grote elektronica of dure kleding !

audb
door audb Feb 5, 2021 om 15:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bijvoorbeeld omdat je minimaal 14 dagen de tijd hebt om het terug te sturen?

Daar komt bij dat niet overal BCC zit of dat je met de openbaar vervoer moet om naar een winkel te gaan?
En tekorten bij BCC? dat is echt lachen dat bedrijf verdiend grof aan wat je koopt (al is Cool bleu daar nog beter in als je goed gaat vergelijken) en die hebben echt wel een buffer van een paar miljoen.

audb
door audb - Feb 5, 2021 om 15:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stel BCC in gebreken en eis dat ze binnen een week het geld plus de €30 op ue rekening storten.

Maar plaats dit ook op Klachtenkompas.nl ik wed dat ze dan heel snel over de brug komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer