mi
door misman_1 Mar 24, 2009 om 15:11
Elektronica & tv

Problemen om op sites van internet te komen

Ik heb sinds kort vista home premium en nu kan ik niet meer op alle sites komen op het internet terwijl dit met XP wel kon. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen zodat ik wel op de sites kan komen met vista ?

1789 18 Rapporteer

dirck
door dirck - Mar 24, 2009 om 15:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je misschien wat meer info geven?

Bijvoorbeeld, op welke sites kun je niet komen?
En krijg je ook een foutmelding te zien?

Heb je trouwens deze plug-ins al geïnstalleerd:
Java Silverlight

johanpc
door johanpc - Mar 24, 2009 om 15:40
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Staat je internet beveiliging niet te zwaar afgesteld inplaats van normaal.

mi
door misman_1 - Mar 24, 2009 om 18:09
27 Antwoorden / 18 Vragen

heb deze 3 dingen gedownload en dat hielp niet. Wat als probleem word omschreven is bv. : www.mininova.org is niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze computer op poort WWW-Service(HTTP). Dit geeft hij ook bij andere sites aan waar ik niet op kan.

mi
door misman_1 - Mar 24, 2009 om 18:11
27 Antwoorden / 18 Vragen

De beveiliging heb ik op normaal gezet maar dat helpt ook niet helaas

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2009 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@misman, staan die sites misschien bij u geblokkeerd? Misschien moet u die sites invoeren bij toegestane websites?

vr.gr.

holpen
door holpen - Mar 24, 2009 om 19:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Deze melding wordt meestal veroorzaakt door een instelling in de firewall. Probeer eerst eens te surfen met de firewall uitgeschakeld. Als het dan wel werkt, moeten de regels in de firewall worden aangepast.

Een bekende boosdoener is bijvoorbeeld Norton Internet Security. Vooral wanneer deze is gedeïnstalleerd en een andere firewall erop is gezet, wil dit nog wel eens gebeuren.

mi
door misman_1 - Mar 24, 2009 om 19:55
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet niet waar en hoe dat moet. Kunt u mij dat aub uitleggen ?

mi
door misman_1 - Mar 24, 2009 om 19:56
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb de firewall uitgezet maar dat hielp niet, maar wel bedankt voor het meedenken

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2009 om 21:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@misman, ik heb xp en daar gaat dat via: extra - internetopties - privacy - websites (beheren). U kunt ook nog via deze weg (privacy - geavanceerd) eens kijken naar wat al dan niet aangevinkt staat w.b. cookiesbeleid. Hoe dat bij vista home premium gaat weet ik niet, maar misschien op vergelijkbare wijze?

vr.gr.

dirck
door dirck - Mar 24, 2009 om 21:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Misman,

Welke virusscanner gebruik je?
En zit daar ook een Firewall in?

Het is namelijk mogelijk dat je nu 2 Firewall's tegelijk hebt draaien, namelijk de Firewall die bij de virusscanner inzit en de Windows Firewall.
In principe mag je maar 1 Firewall actief hebben.

Wat je nu kunt proberen is het volgende: schakel de virusscanner eens uit en kijk dan of het nu wel lukt.

Groet, Dirck

mi
door misman_1 - Mar 25, 2009 om 08:34
27 Antwoorden / 18 Vragen

virusscanner is bullguard en die heeft voor zover ik kan zien geen firewall. Er zit windowsfirewall op de pc

dirck
door dirck - Mar 25, 2009 om 09:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik op www.bullguard.com/nl/home.aspx kijk, zie ik wel degelijk dat er een Firewall inzit.

Maar heb je het al geprobeerd met BullGuard uitgeschakeld?

mi
door misman_1 - Mar 25, 2009 om 09:33
27 Antwoorden / 18 Vragen

ik heb daar gekeken en daar staan die sites niet geblokkeerd

mi
door misman_1 - Mar 25, 2009 om 09:34
27 Antwoorden / 18 Vragen

ik had bullguard uitgeschakeld en ook dat veranderde niets

su
door suzy1954 - Mar 25, 2009 om 23:00
7 Antwoorden / 7 Vragen

dit heb ik ook gehad, heb contact opgenomen met HP helpdesk en hun hebben me verder geholpen

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2009 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gebruikt u (ook) Mozilla firefox? Probeer het anders daar eens mee.

vr.gr

mi
door misman_1 - Mar 26, 2009 om 07:33
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb het al geprobeerd met firefox en ook daar hetzelfde probleem.

Heb nu Kaspersky geinstalleerd en bullguard eraf gehaald en nog steeds geen verandering

mi
door misman_1 - Mar 26, 2009 om 07:34
27 Antwoorden / 18 Vragen

Kunt u mij dan aub doorgeven welke tips HP helpdesk voor u had ?