su
door sutileeg Jun 9, 2020 om 11:03
Elektronica & tv

Radio antenne

Hallo, ik had eerst 3-in-1 van Ziggo met radio ontvangst. Ik heb 'n prima stereo installatie van Harman Kardon. Nu heb ik glasvezel met Budget 3-in -1           ( dochter van KPN). Maar nu heb ik geen radio ontvangst meer via die zelfde antenne plug. Ik kan wel radio luisteren via de TV, maar dat vind ik niet prettig, moet ik telkens ook de TV aanzetten. In dat glasvezelkastje zit geen radio antenne aansluiting. Hoe krijg ik nu weer mooi radio geluid, weet iemand dat??

11553 23 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Jun 9, 2020 om 11:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zit er geen (al of niet verborgen) 3,5 mm aux aansluiting in je ontvanger ergens aan de achterzijde? Bij ons ziggo next kanstje zit er zo'n aansluiting.

Edit: Tussen de scartconnector en de voeding zit een audio aansluiting. Steek daar een 3,5 mm stereo plugje in, met een verloop naar 2 x tulp in je aux van de versterker, voila, radio op je speakers.

tdmduc
door tdmduc Jun 9, 2020 om 12:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Niet nodig. De Arris 2952 heeft alle benodigde aansluitingen.

tdmduc
door tdmduc - Jun 9, 2020 om 12:24
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben radio via het kastje wat we van de glasvezelboer hebben gekregen.(niet op de foto)

Het ouderwetse coax hebben we (gelukkig) afscheid van genomen.

Nadeel: de tv moet aan om de radiozenders te zoeken. Gelukkig gaat de screensaver aan zodat je niet de hele tijd naar de tv zit te kijken.

Maar: omdat we glasvezel hebben en dus snel internet,luisteren we meer naar onze SONOS met internetradio. Miljoenen zenders binnen handbereik en kraakhelder.

Overigens zie ik dat men gebruik maakt van de ARRIS 2952 bij Budget alles in één.

Dan heeft u mogelijkheden genoeg qua aansluiting.

  • Audio Links/Rechts:
    Via 3.5 mm analoge audio
  • Digitale audio uitgang:
    Optisch (TOSLINK)

Suggestie waar de meesten heel blij van worden: een WiFi/Internetradio zoals deze heb ik in mijn garage op de oude Luxman versterker met B&W boxen aangesloten.(zie foto)
Keuze uit DAB+, Wifi, of gewoon met een kabel naar uw router(UTP)

De hele wereld in mijn muziek-garage.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2020 om 13:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens bij de klantenservice geïnformeerd?

We staan voor je klaar

Liever bellen?

  • Persoonlijk contact.
  • Efficiënt bij complexere vragen.

Telefoon: 088 - 730 73 77

We zijn op werkdagen van 08:30 - 19:30 uur en op zaterdag van 10:00 - 16:00 uur bereikbaar.

  • Voor als het antwoord een paar dagen kan wachten.

Naar het contactformulier

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 9, 2020 om 13:14
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Een 'ouderwetse' staafantenne aansluiten of draad zoals ook bij klokradios.
Ik benut zelf voor een fm radio een losse tv antenne met voor audio aangepaste plug die ik in raamkozijn heb geplaatst. (Coax kabel)

Magnum007
door Magnum007 - Jun 9, 2020 om 13:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sutileeg,

Het meest eenvoudig is om een kleine DAB+ radio te kopen en via de koptelefoonuitgang aan te sluiten op je versterker.

Ik luister soms ook radio via mijn digitenne kastje.

Er zijn trouwens ook FM antennes voor een goed ontvangst.

gerbera
door gerbera - Jun 9, 2020 om 15:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In de TVontvanger, dus waar u de tv op aansluit, zit een gekleurde dinplug (kan groen zijn) voor audio, auxkabeltje tussen ontvanger en stereo installatie moet u een helenboel zenders kunnen ontvangen zonder de TV aan te zetten. Wel ff de TVontvanger op radio zetten met de afstandsbediening.

justmeagain
door justmeagain Jun 11, 2020 om 00:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

@gerbera, de dinplug daar hebben we toch al zeker 20 jaar terug afscheid van genomen. :-) in consumenten elektronica.

gerbera
door gerbera Jun 11, 2020 om 09:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

google ff op "din plug";-))

su
door sutileeg Jun 12, 2020 om 21:33
100 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo Gerbera, jouw antwoord lijkt mij het meest logisch. Ik heb pluggen gehaald; een in de tv ontvanger en twee in de versterker. (Misschien is het geen dinplug) Maar helaas krijg ik geen geluid. Doe ik iets verkeerd?

gerbera
door gerbera Jun 12, 2020 om 22:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U moet de versterker wel op AUX of AV schakelen en ook met de TV afstandsbediening op audio schakelen. Deze zit onder de ronde(glimmende) knop midden op het onderste van de 2 balkjes. Op het bovenste balkje kunt u op de rechtse knop weer op TV schakelen. Als ik het goed heb beginnen de radiozender vanaf 801 (npo1) 802 (npo2) enz,

su
door sutileeg Jun 15, 2020 om 21:51
100 Antwoorden / 70 Vragen

Je kunt de aux knop op verschillende manieren inschakelen. Ik had natuurlijk de verkeerde. Nu doet de radio het!!!  Bedankt Gerbera voor je oplossing.

gerbera
door gerbera Jun 15, 2020 om 21:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling, veel luisterplezier.

br
door brui0929 - Jun 9, 2020 om 16:30
634 Antwoorden / 10 Vragen

Als u een van de nieuwste home cinema set heeft van Hartman Kardon sluit dan op de ethernetpoort een UTP kabel aan. Sluit de UTPkabel op het modem router aan. Kies internet radio vtune.

sw
door swat1500 - Jun 9, 2020 om 17:22
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij biedt Ziggo geen analoog radiosignaal meer aan maar alleen nog maar het digitale signaal. Logisch dat u op de oude analoge plug een signaal meer krijgt. U moet uw installatie dus digitaal aansluiten op het modem.

ro
door ron503 Jun 9, 2020 om 17:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo biedt nog steeds analoog radiosignaal aan maar dan enkel voor klanten die standaard r/tv afnemen.

koekeloer
door koekeloer Jun 10, 2020 om 15:12
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo faseert radio signaal uit. Ik heb het inmiddels niet meer.

justmeagain
door justmeagain Jun 11, 2020 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ts zit niet meer bij Ziggo.

ro
door ron503 - Jun 9, 2020 om 18:32
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een externe fm antenne is de enige optie om analoog radio te kunnen luisteren. Als de versterker HDMI aansluitingen heeft dan kunt u de tuner en de tv op de versterker aansluiten hoe dat gedaan dient te worden staat in de gebruiksaanwijzing van uw versterker en bij de HDMI aansluitingen van de versterker. Daar zit wel weer een nadeel aan want als u tv wil kijken dient de versterker ook ingeschakeld te zijn en wordt het geluid van een tv programma ook door de versterker weergegeven. Er zijn zoals al eerder aangegeven vele mogelijkheden om toch radio te luisteren in een veel betere kwaliteit dan analoog en als u analoog radio luisteren gewend bent is het wel wennen maar is een radio kanaal lijst downloaden en uit printen wel zo handig.

ja
door jan24 - Jun 10, 2020 om 10:48
109 Antwoorden / 4 Vragen

DAB radio zou ik eerst op proef proberen. De ontvangst kan slecht zijn.
Een Sonos Port of alternatieven hiervan, wel heel prijzig, kan een optie zijn.
Kan rechtstreeks op de stereoinstallatie worden aangesloten, zoals een tuner.
Van Sonos is de voorloper van de Port goedkoper te kopen, al dan niet via MP.
Heeft wel t.a.v. de Port enkele minpunten, o.a. de warmteontwikkeling.

Jaap
door Jaap - Jun 10, 2020 om 11:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

What do you want to do ?
New mail
Van glasvezelkastje met optische kabel naar radio

re
door renxtreme - Jun 10, 2020 om 11:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Had hetzelfde probleem. Mijn ultieme oplossing was het aanschaffen van de Hama 54883 digitale hifi-tuner. Je sluit deze aan op internet (wifi of bekabeld) en op je installatie. Geweldig geluid en bedieningsgemak. Duizende radiozenders beschikbaar en te bedienen via app.
Google het maar even voor de details.

justmeagain
door justmeagain Jun 11, 2020 om 00:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Hama vs HK geen vergelijkbare spullen.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jun 10, 2020 om 11:35
104 Antwoorden / Vragen

U spreekt over een radio antenne ansluiting, die zult u niet vinden via de glasvezel. Op de box zal vermoedelijk een audio uitgang zitten die u kunt gebruiken

reivi22
door reivi22 - Jun 10, 2020 om 12:23
66 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad op de achterkant van uw kastje zou een audio out moeten zitten ,tulp,danwel digitaal out.
U kunt dit doorverbinden naar uw stereoversterker.
Blijft wel de vraag of u kunt navigeren via uw kpn kastje om op de gewenste zender te komen zonder de tv aan te zetten.
En of de tv dan ook uit kan tijdens het luisteren.
Het zou zonde zijn om verplicht  de tv aan te hebben met luisteren wegens kosten stroom.
Helaas hebben veel mensen niets meer aan hun fm tuner daar het signaal niet meer wordt doorgegeven.

di
door dick j - Jun 10, 2020 om 12:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek eens op het inter net naar "ethernet radio". Die sluit u aan op uw netwerk via een ethernetkabel of met wifi. Gebruik dit al jaren!

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2020 om 16:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat de TS nog aan het zoeken is naar de audio uitgang op de bijgeleverde tuner. Er zit een aansluiting met een luidspeaker en zover ik weet onder de scartaansluiting zit ook nog een (audio)plug. En anders kunt u de scartaansluiting gebruiken.

br
door brui0929 Jun 10, 2020 om 17:14
634 Antwoorden / 10 Vragen

Op de startplug is de audio al aangesloten en heeft een vast signaal. De versterker moet wel een scary aansluiting hebben. De coax digitaal heeft een vast signaal. Een optische aansluiting werkt met licht en is een digitaal signaal.
hier voor wordt een toslink glasvezel kabel gebruikt.

gerbera
door gerbera Jun 10, 2020 om 22:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Uw technische details zijn totaal niet interessant en hoeft u mij niet uit te leggen. Heeft ook totaal niets met de vraag van de TS te maken. Deze gaat over aansluiten van de stereo installatie op de tuner. En misschien handig om te weten, de glasvezelkabel gaat niet verder dan, in de meeste gevallen, de meterkast en vandaaruit ga je verder met  een ethernet kabel naar het modem. En ja als de stereo geen scartaansluiting heeft kun je geen scartkabel gebruiken.

Analoog
door Analoog - Jun 10, 2020 om 17:04
137 Antwoorden / Vragen

Binnenantenne FM

Als je graag naar de ethersignalen van de FM radio luistert, kun je ook zo'n binnenantenne aan je stereo hangen, zo
lang de steunzenders niet heel ver weg liggen is dit een simmpele en goedkope optie, het is het gokje waard toch?

jo
door john1 - Jun 10, 2020 om 17:15
2 Antwoorden / Vragen

Dat probleem had ik ook van ziggo naar kpn.Heb een internettuner gekocht bij een firma die blauw is en rond.Die heb ik nu 1 maand en ook hele dure muziekinstallatie en klinkt perfect!DABradio had ik niks aan had geen ontvangst binnen in de flat.Zo internettuner sluit je aan met zo kabel die je ook voor je computer gebruikt aan je modem koop zo kabel en sluit die aan op je modem van kpn en de andere eind op de internet tuner heb je weer fatsoenlijk geluid en heel mooi beter dan zo kasje dat is een rampengeluid.Soundmaster en 175,- euro en je kan 1000 verschillende muziekzenders ontvangen.Kan dat iedereen aanbevelen.

mo
door mof - Jun 10, 2020 om 18:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen
justmeagain
door justmeagain - Jun 11, 2020 om 00:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

Stop een glasvezel in uw tvkastje en één in uw Harman Kardon. Zet de tv even aan om een zender te selectere en vervolgens kan deze gewoon weer uit. Zo luistert u compleet digitaal

1paul
door 1paul - Jun 11, 2020 om 07:11
3146 Antwoorden / 0 Vragen

toch via je kastje en daar hoeft de tv niet voor aan te staan, signaal kun je gewoon naar de versterker sturen....

moet je deze wel aansluiten op dat kastje natuurlijk....

gerbera
door gerbera - Jun 15, 2020 om 21:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR SUTILEEG 15 JUN. 2020 OM 21:51
96 ANTWOORDEN / 67 VRAGEN

Je kunt de aux knop op verschillende manieren inschakelen. Ik had natuurlijk de verkeerde. Nu doet de radio het!!!  Bedankt Gerbera voor je oplossing.

su
door sutileeg - Jun 15, 2020 om 21:55
100 Antwoorden / 70 Vragen

Het antwoord van Gerbera bleek het juiste te zijn. Iedereen toch bedankt voor jullie suggesties!

gerbera
door gerbera Jun 15, 2020 om 22:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Veel luisterplezier en bedankt voor de terugkoppeling.