ba
door baantjer100 Apr 3, 2006 om 09:12
Elektronica & tv

Reciever met boxen

Ik wil graag mijn dvd brander met een coactiale aansluiting of optiesche aansluiting op een reciever met boxen. Nu wil ik een setje kopen. Nu weet ik dat er complete sets verkrijg baar zijn van sony en philips De sony kost rond de 200 euro bij een radio zaak bij mij in de beurd en de philips ronsd 300 euro bij bcc. Nu is mijn vraag wat is het beste van deze twee of is het beter om een losse reciever te kopen van rond de 160t/m250 euro met losse speakers. Ik vraag dit omdat ik er weinig verstand van heb en maar een thuis gebruiker ben toch niet veel geld heb om bijv cadron te kopen wand dat is een van de top merken en daar betaal je ook voor

gaarne serieuse reacties

342 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ene set is de andere niet. Wellicht dat u kunt doorgeven welke set (type) u van beide merken gezien hebt, omdat beide merken meerdere sets (types) in de verkoop hebben.

Dam

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik het verhaal net getypt ligt mijn login er ineens weer uit, meende dat we daar vanaf waren Kassa !!!!!

Kan je een goeie tip geven over een top receiver voor een betaalbare prijs.
Heb hier zelf de Yamaha RX-496 receiver en de vergelijkbare is de RX-396 die iets lichter in vermogen is, maar dezelfde mogelijkheden heeft, waaronder een hele brede toonregeling en o.a. een regelbare loudness !
Bij audiospeurders.nl kost de 496 rond de 250 euro en de 396 rond de 200 euro en daar wordt hij voor thuisbezorgd.
De klank van boxen heeft voor iedereen weer een andere invulling, dus koop een goed apparaat en zoek daar een paar leuke boxen bij die klinken zoals jij het wil, je koopt zoiets voor jaren luisterplezier toch, doe het dan in één keer i.p.v. twee of drie........
Succes !

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weinig DVD-branders hebben tegenwoordig een optische aansluiting, en al helemaal geen coaxiale.  U heeft er kennelijk wel één, maar wat daar eigenlijk uit? ik denk alleen de audio.

Ik heb grote twijfels of uw idee het wel gaat doen. Hoe gaat u het video-deel van de dvd naar de receiver sturen? toch gewoon via een TV-out op uw computer? Als ik u was zou ik eerst een werkende situatie willen zien voordat u tot de aanschaf van een (surround?) receiver overgaat.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor julie reacties alleen jullie hebben mij verkeerd begrepen het betreft hier een dvd brander die je op de tv moet asansluiten een lg die +en - brand geen dual laier en ik wil daar een dolby seround versterken met boxen op aan sluiten en geen stereo reserver en ik weet dat coactionaal of oiptisich aan gesloten kan worden en ik weetr dat er een philps is de 5500 of de 5000 die kost rond de driehord euro alleen mijn vraag is eigelijk wat is het beste te kopen een losse dolby seround versterker met boxen of een complete set de dolby seround versterkers die ik gezien heb kosten rond de 165t/m 250 euro alleen kadron is voor mij een beetje aan de duure kand

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Baantjer100,
De keuze tussen een HomeCinema syteem met  ingebouwde DVD speler en een systeem met een losse DVD speler is niet zo moeilijk.
Die met een losse DVD speler hebben meestal een digitale audio ingang  en bij systemen met een ingebouwde DVD speler is dat meestal de vraag of ze wel een extra digitale ingang hebben. In ieder geval moet je zelf aan de achterkant van de toestellen kijken of er wel een (extra) digitale ingang op het toestel aanwezig is die je daarvoor zou kunnen gebruiken.

Veel succes.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@drpc
baantjer100 heeft geen DVD brander maar een DVD recorder. Deze hebben altijd een (optische en/of coaxiale) digitale uitgang.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijk eens op deze site: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cat/Audio%20Hifi.htm

Kassa: nee dit is geen reclame. Het is een consumenten-site met info en ervaringen van mensen.

Groetjes en succes. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste geluid bereik je met een losse tuner/versterker en een aparte cd/dvd recorder. liefst 5.1 systeem of een 6.1 systeem waarbij je ook de mid-tonen apart kan bewonderen.

Met 200 euro red je het niet helemaal (of je moet eens op marktplaats kijken). Ik zou gaan voor een Panasonic deze geeft de beste resultaten naar mijn mening