lu
door lucolaf Dec 6, 2010 om 14:27
Elektronica & tv

Reparatie Panasonic DVD recorder U99 foutmelding

Hallo

Enkele weken geleden heb ik mijn defecte DVD-HD recorder PANSONIC EH55 ingeleverd bij e-care Duiven ter reparatie.
Probleem was de ( volgens internet zeer bekende ) foutmelding U99.

Afgelopen weekend kregen we bericht van onze reparatie.
De HDD moet schijnbaar vervangen worden.
Kosten voor reparatie: 343.11 EURO

Nu heb ik nogmaals op internet gezocht naar de foutmelding U99 + HDD vervangen.
Ook hierop krijg ik vele hits en antwoorden en blijkt dat het bekend is dat de harde schijf nooit volledig beschreven mag worden, anders loop je tegen deze foutmelding aan.
Hier is in de beschrijving nooit voor gewaarschuwd, dus had dit ook niet voorkomen kunnen worden.

Nu kan ik me voorstellen dat de HDD vervangen dient te worden, echter de kosten voor reparatie € 343.11 lijkt me zwaar overschat.
De kosten voor een 250 GB HD liggen op het ogenblik rond de € 50 euro.
Inclusief vervangen ( 15 minuten werk ) lijkt me een prijs van max € 75 - 100 veel reëler.

Mijn vraag is wat nu te doen.
Panasonic lijkt de poot stijf te willen houden. Ik vind dat er meer coulance mag zijn.
Het is immers een bekend PANSONIC probleem.

DVD recorder is nu circa 5 jaar oud.
Tot nu toe was ik erg tevreden over de Panasonic kwaliteit / producten.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Vriendelijke groeten

Olaf Post

3536 6 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Dec 6, 2010 om 14:33
965 Antwoorden / 40 Vragen

@lucolaf

Wat is de klacht van de eh 55
Heb er zelf nu ook 1 in duiven liggen.
Deze had geen foutmelding,maar slecht beeld en ook nog eens in zwart/wit.
De HDD van dit appie is speciaal hiervoor gemaakt dus de prijs ligt echt wel hoger dan 50 euro.

T

freya
door freya - Dec 6, 2010 om 14:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@toolboy:

Dat de HDD 'speciaal voor dit apparaat' gemaakt wordt, wil er bij mij niet in hoor. Het fabriceren van HDD's is duur en specialistisch en wordt echt niet opgezet voor één soort apparaat. Wellicht is het gebruikte type misschien niet zo gangbaar en ongetwijfeld zal er speciale software op staan, maar 'speciaal gemaakt', nee, dat toch echt niet.

Overigens wil het er bij mij ook niet in dat de harde schijf kapot zou gaan wanneer deze 'volledig' beschreven wordt. Dat de software misschien vastloopt omdat er geen ruimte meer is? Ja, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar kapot? Nee, niet echt.

@lucolaf:

Voor die €343,11 kun je volgens mij beter een nieuwe kopen....

Freya

toolboy
door toolboy - Dec 6, 2010 om 14:55
965 Antwoorden / 40 Vragen

freya
De bedoelde HDD inc software is speciaal voor dit model en kost echt meer dan 50 euro.
Dat is wat ik bedoelde.

vrgr

T

lu
door lucolaf - Dec 6, 2010 om 15:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Toolboy

DVD / HDD recorder deed helemaal niets meer.
In boekje staat dat je apparaat 10 minuten van stroom af moet laten bij U99 en dan moet het goedkomen.

Niet dus.

Ook andere toetscombinaties voor resetten ( tips op internet ) hielpen helaas niet.
Wel jammer om een apparaat te moeten terugnemen welke niet meer gemaakt zal kunnen worden.

Olaf

erik008
door erik008 - Dec 6, 2010 om 15:21
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Op diverse forums lees ik dat het een gewone HD is.
Je moet er wel dezelfde capaciteit weer in zetten, anders slikt hij het niet.

Panasonic heeft wel meer van dit soort geintjes..zo hebben ze batterijen voor camera's met een chip er in, om te voorkomen dat je een ander merk als vervanger koopt.

invalide
door invalide - Dec 6, 2010 om 15:53
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb deze en andere merken wel eens losgehaald, en via PC en losse kabel leeg gehaald en werkte weer.

Maar ook een andere harde schijf, alleen de beugels overzetten en voor de rest is het een bekend merk wat er meestal duidelijk herkenbaar in zit.
Alleen een grotere of andere snelheid monteren lukt meestal niet dus je moet deze oude trage zoeken en dat is helaas erg moeilijk.