ko
door koe Feb 7, 2006 om 16:59
Elektronica & tv

Reparatie zonder kassabon

Maandag 11 april 2005 heb ik in het filiaal van Kral Super Photo (Capelle aan den IJssel) een Kodak EasyShare CX7310 Digitale fotoCamera gekocht. Hij was toen in de aanbieding voor € 89,00 Ik heb deze toen aangeschaft. Mijn zusje heeft er voor € 15,00 een 128 MB geheugenkaart bijgekocht en ik heb er voor € 30,00 extra 2 jaar garantie bijgekocht. Ik kwam dus op een totaal uit van € 109,00 Sinds gisteren (maandag 6 februari 2006) heb ik problemen met deze Digitale fotoCamera. Het discplay is onzuiver en de foto's zijn zeer onduidelijk. Het ligt niet aan de instelling en ook niet aan de geheugenkaart. Bij het maken van een foto hoor je een rare klik (van de flitser), dus ik denk dat het daar aan ligt. Alleen het probleem is nu dat ik geen kassabon meer heb. Wel heb ik van mijn aankoop een afschrift en mijn zusje heeft een afschrift van de geheugenkaart. Zou ik een kopie van mijn afschrift mee kunnen sturen naar de fabrikant om mijn Digitale fotoCamera te laten nakijken? De medewerkers van de Kral winkels willen mij niet het nummer geven van het hoofdkantoor, omdat ik dit met een medewerker van het filiaal Capelle aan den Ijssel moet oplossen. Die zeggen mij dat het niet mogelijk is om een reparatie te laten uitvoeren zonder kassabon. Is dit mogelijk of moet ik ook met een afschrift van de aankoop een vergoeding van de mogelijke reparatiekosten kunnen krijgen? Graag zou ik een reactie willen hebben van iemand die mij kan helpen. Alvast vriendelijk bedankt.

839 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Feb 7, 2006 om 17:42
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wanneer u het niet eens kunt worden - na een serieuze poging - lijkt het mij redelijk voor de hand liggen dat u het hoger op zoekt.


Een klein beetje hobby-rechercheur heeft natuurlijk zo uitgevogeld waar dat hoofdkantoor zit. Wanneer u denkt dat ik dat voor u gaat doen heeft u het mis.

ba
door barentsz - Feb 7, 2006 om 18:19
10 Antwoorden / 3 Vragen
0


Dit is het adres van Kodak

user123
door user123 - Feb 7, 2006 om 18:25
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wim, je linkt naar een bestand op jouw harddisk. kopieer en plak een afbeelding van het internet.

hutch
door hutch - Feb 7, 2006 om 19:43
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Koe...


om aanspraak te kunnen maken op garantie, moet u aantonen dat u dat apparaat aldaar op een bepaalde datum gekocht hebt.


Dat kunt u dus d.m.v. een bank- of giroafschrift.


Als dat bedrijf u niet verder wil helpen met deze reparatie onder garantie, zult u inderdaad het hoofdkantoor moeten aanschrijven. Dit kunt u o.a. doen via hun site: www.kral.nl  -  vraagbaak


Gr. Hutch

ricardow
door ricardow - Feb 7, 2006 om 20:00
202 Antwoorden / 7 Vragen
0

En mocht deze vraagbank niet effectief (genoeg) zijn, hier het postadres van Kral foto:


Kral Foto


Cereslaan 9,


9641MJ Veendam


Groet Richard

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 11, 2006 om 17:31
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Een bank- of giroafschrift hoeft door de leverancier niet als aankoopbewijs te worden geaccepteerd. Een dergelijk afschrift toont aan dat er iets gekocht is bij een bedrijf, niet wát er gekocht is.

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 11, 2006 om 17:39
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

U kunt het best direct contact zoeken met Kodak (www,kodak.nl) om dit probleem op te lossen. Kodak kan aan de hand van het serienummer achterhalen wanneer de camera geproduceerd is, wie deze ingekocht heeft en wanneer.


En KRAL te Capelle a/d Ijssel.... tsja, wat zal ik er van zeggen... Ik ben er 1x binnen geweest, heb een vraag gesteld en kwam er aan de hand van het antwoord achter dat zij vrijwel NIETS over digitalefotografie weten. Alleen dat er dozen bestaan met camara's die mensen voor aardig wat geld willen kopen. Een zogenaamde dozenschuiver dus. Ga voor een GOEDE fotozaak in Capelle a/d IJssel eens langs bij www.kamera-express.nl. Hun winkel zit aan de Rietbaan. Er zal een wereld voor u open gaan!


Damaster, die digitaal fotografeert sinds de eerste Apple Quicktake en niet vies is van een goede digitale camera!

ma
door martin1 - Feb 13, 2006 om 15:47
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

Om aanspraak te kunnen maken op garantie dient altijd het originele aankoopbewijs te worden overlegd (of een kopie hiervan), waaruit het typenummer van het aangeschafte product blijkt, de aankoopdatum, het aankoopbedrag en eventuele serienummers. Uit een bankafschrift blijkt op geen enkele wijze wat u heeft gekocht en voor werlk bedrag. Een winkel is dus absoluut niet verplicht u garantie te verlenen op het product. Het probleem is vaak dat u de winkel aanspreekt op garantie,maar de winkel dit probleem uiteraard laat oplossen door de fabrikant. De fabrikant eist wel documentatie waaruit de aankoopdatum van het product blijkt, en accepteert bankafschrijving dan ook niet. Het lijkt me aan te raden het product op te laten sturen voor reparatie met een begeleidend schrijven aan kodak (uitgebreide klachtomschrijving en uitleg garantiebewijs). Vul eventueel nog de garantiekaart in als deze in de doos zit. U moet dan wel weten dat u een risico loopt dat de reparatie niet onder garantie wordt uitgevoerd, en dus kosten hiervoor verschuldigd bent aan Kral Super Photo (was deze niet failliet?)

ko
door koe - Feb 13, 2006 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik weet niet wat voor giro afschriften jij krijgt, maar bij mij staat er echt wel duidelijk vermeld welk bedrag ik heb besteed aan een digitale camera of wat dan ook. Op mijn afschrift staat ook duidelijk vermeld wanneer ik het product heb gekocht en ik welk filiaal. Ze kunnen dat zo in de computer nakijken.

user123
door user123 - Feb 13, 2006 om 16:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Mevrouw Koe, staat bij u ook altijd het serienummer op uw bankafschrift ? Hoe doen ze dat toch ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer