me
door meja Jun 25, 2006 om 16:03
Elektronica & tv

Reparatieduur pentax camera

Heb op 16 maart j.l. een pentax camera (welke via Pixmania= gekocht) en waar in december 2006 de garantie voor eindigt ter reparatie gestuurd aan Frankrijk(vestiging fabriek).Informeer steeds waar camera blijft en dan wordt er via e-mail beloofd, dat er met de constructeur contact zal worden opgenomen, waarop vervolgens dan géén antwoord komt. Wat kan ik doen?Wacht dus al ruim 14 weken tevergeefs en wil graag weten hoe ik Pixmania verantwoordelijk kan stellen of wat verder mijn rechten zijn. Diverse keren dus gebeld en gemaild to op heden zonder resultaat.Over 3 weken heb ik vakantie en ik vrees dat de camera dan nog niet gertourneerd is.

480 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier weer zijn de consumenten voorwaarden van toepassing als omschreven in het BW boe6 art 17 en verder. Allereeerst is de verkoper verantwoordelijk, niet de fabriek, u heeft weing te maken met de fabrieksgarantie want het BW gaat voor.

Ga naar uw winkelier en stel dat indien u niet binne 14 dagen de camera terug heeft, gerepareerd en wel u confrm het bepaalde in het BW een nieuw wenst. Kijk ook bij www.staiksterk.nl

succes

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit@ was het maar zo eenvoudig Pixmania is een internet shop in parijs en heeft in nederland geen zaken wel staat er een nederlands e-mail adres op de site de vraag is hoe kom je aan de echte adres gegevens van de persoon achterdat e-mail adres.

Overigens type bij zoeken pixmania en ontdek dat er vakervragen waren over pixmania.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pixmania is inderdaad een verkooporganisatie via internet.Levering is snel en géén enkel probleem.Er zat 1 jaar garantie op de camera en daarnaast heb ik er een extra jaar "zorgenvrij"-garantie bijgekocht.Ik weet niet hoe ik achter het adres van Pixmania kan komen of waar ik mijn recht kan halen, zodat ik de camera terug krijg, gerapareerd wel te verstaan.Ik weet wel dat ik nooit iets meer via deze organisatie bestel.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meja@

Als je bij www.kvk.nl in het handelsregister de naam Pixmania ingeeft en ook sorteerd op oude en nieuwe handelsnamen (bedrijven wisselen nog wel eens van naam) dan krijg je,

Fotovista B.V.

Lichtenauerlaan 178,

3062 ME Rotterdam.

Misschie heb je hier iets aan

hans

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn hè kopen via internet? Dus u zit in de ellende al veertien weken! Wat kostte het opsturen van de camara naar Frankrijk? Wat heeft het uitgespaard ten opzichte van het kopen bij de detaillist in uw omgeving? Naar welk recht heeft u de koop gesloten? Naar Nederlands of Frans recht? Voor dat laatste kunt u een (dure) advocaat 'Maître' in de arm nemen om te gaan procederen in Frankrijk. "Goedkoop wordt duurkoop"?!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eens, al heeft de vraagsteller hier natuurlijk niets aan. Mijn buurman was met mij wezen kijken bij BCC voor een digitale camara. Deze kostte bij BCC 699 euro, bij COMBI foto 789 euro. Uiteindelijk wilde hij toch per se op internet kopen  (ik vond dit dom) bij een of andere winkel uit overijssel. Toen de camera kapot was bleek dat je hem op moest sturen, langsbrengen bleek niet mogelijk (afhaalbalie was alleen voor verkoop). Verzekerde verzending kostte 19 euro heen en ook nog 19 euro terug. Inmiddels is de camera 2 keer verzonden, in totaal dus 80 euro. Tel daarbij op de verzendkosten van 14,95 bij aankoop en weg is je voordeel. En moet je nagaan wat er gebeurt als de garantie straks is afgelopen en de camera is kapot. Op de site van de internetwinkel staat in de algemene voorwaarden dat defecte producten buiten de fabrieksgarantie niet in behandeling worden genomen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hans,

Via 118 kom ik niet schter het telfeoonummer van fotovista.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 06:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja wederom Pentax pffffffffffff word zo moe van dit bedrog van deze fabrikant.
Wedden dat je straks geen garantie hebt omdat je hem hebt laten vallen of zoiets...