Reperatie kosten in rekening brengen wasmachine
In januari 2014 kochten wij via de webshop van Mediamarkt een was/droog combinatie van Indisit. Goede aflevering en de machine werkte tot een maand geleden zonder problemen. Van uit het niets maakte de machine ineens een ongeloofelijk herrie in de vorm van een ratelend geluid als hij aan het werk was.
Alles gevontroleerd, de afvoer etc etc geen oplossing. MM hiervan op de hoogte gebracht en zijn zouden een servicemonteur van Indisit langs sturen. De medewerker haalde binnen vijf minuten een stukje plastic uit de afvoerpomp die als een soort retelaar tussen de spaken van je fiets herrie maakte. Kosten 70 euro direct te voldoen.
Op de vraag waarom ik deze kosten moest betalen was hij kort en bondig. Dit probleem hadden wij ook op kunnen lossen en de voorwaarden vermeld in de handleiding geven aan dat dit soort kosten in rekening gebracht mogen worden. Morrend betaald maar met een gevoel dit klopt niet...
Handleiding erop na geslagen en nergens wordt hier melding van gemaakt. Ons probleem kwam niet voor in storingen en oplossing tabel, de MM had ons ook niet op de hoogte gebracht van evt extra kosten als blijkt dat. Hoe kan ik als klant weten dat er extra kosten in rekening gebracht worden als het nergens vermeld wordt, of als ik hier niet van op de hoogte wordt gebracht.
Mijn vraag aan jullie is, is dit een veelvoorkomend voorval, kan ik me geld terug eisen????
Hallo jovi198,
...... De medewerker haalde binnen vijf minuten een stukje plastic uit de afvoerpomp.....
En hoe was dat er in gekomen?
Neem niet aan dat er iets afgebroken geweest is.
Dus is het 'onzorgvuldigheid' geweest.
En dat valt dus niet onder garantie.
En nee, je kunt dan niet je geld terug 'eisen'.
Wees blij dat de machine het weer doet.
Met vr.gr.
Vreemd dat het u niet is opgevallen dat het ratelen zich alleen bij de draaiende pomp voor deed. U had dit dan zelf kunnen oplossen. Dit valt niet onder de garantie.
U hoeft natuurlijk niets te betalen als dat stukje plastic niet van u afkwam, maar van een los geschoten stukje plastic van de wasmachine zelf.
Als dat stukje plastic wel van u kwam, iets in de jaszak/broekzak laten zitten oid, dan moet u betalen.
Controleer goed alle zakken op losse muntjes en andere rotzooi...
Verder is het vuil filter controleren nodig maar ook even verder kijken.
Vooral kinderen stoppen alles in hun zak maar ook ik....
Het is niet afhankelijk van MM of Indesit maar gewoon gebruikers fout.
Kleine dingen als lingerie in was zakje en dat doen vele ook niet.
Gezien de voorrijkosten vind ik de rekening vrij laag dus best redelijk.
Ik vraag me af of degene die hierboven reageren als dat het normaal is ook zo reageren als het hen zelf overkomt.
Ik vind de berekende kosten onredelijk hoog. Er bestaat ooknog zo iets als coulance.
Ik denk dat de topic starter zich bij een volgende aankoop 3 x bedenkt voor dat zij weer een dergelijk machine koopt.
je bent dan vaak beter en niet duurder uit als je bij de plaatselijk leverancier koopt.
Helaas zal er van terugvorden niet veel terecht komen, behalve als Kassa of radar er aandacht aan zou schenken dan kan er ineens heel veel en blijkt er plots sprake van een misverstand te zijn.
U wilt dus hier mee zeggen dat de Media Markt kosteloos iets moest herstellen om dat er mogelijk door een fout van jovi198 een stuk plastiek in de afvoerpomp is gekomen?
Stel dat u een klein kind heeft die een bal in de wc gooit en daardoor verstopt de wc moet dan een loodgieter dat dan ook maar kosteloos verhelpen?
Het is namelijk ook nog eens zo dat de M-M zelf geen monteur in dienst heeft maar uitbesteed aan een externe bedrijf en ook die moeten betaald worden.
Het is mij ook ooit overkomen, een BH beugel in de automaat terecht gekomen. En ja, nu al zeker 15 jaar geleden moest ik dat ook betalen, en ik vond/vind dat logisch. Het bedrijf kan er niets aan doen, het is eigen schuld. En dan betaal je voorrijkosten en arbeidsloon al is het maar 5 minuten.
Het is niet de schuld van MM dat dit plastic erin zat. En hoe vervelend ook voor u het is echt de normale gang van zaken dat u betaald. Over de coulance kun je discussiëren maar het is niet verplicht en MM staat ook niet echt bekend als een service gericht bedrijf. Het is jammer voor u maar volgende keer kunt u misschien eerst uw klacht met de wasautomaat op google omschrijven.
Grootte kans dat er een antwoord uitkomt wat u zelf zou/had kunnen oplossen. Succes voor een volgende maal met een probleem. Hoop dat het er niet komt maar je weet nooit.
Goede morgen.
Bij dit soort gevallen staat wel duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat de afvooerpomp regelmatig en bij vreemde geluiden nagekeken dient te worden dat is heel eenvoudig en kan iedereen,ik deed dit regelmatig bij mij in de buurt als mensen dit soort storingen hadden meestal zaten er kleine muntstukken plastic,paperclips en bh beugels of spelden in de afvoerpomp ,wordt hier een monteur voor gebeld dan zal er inderdaad voor betaald moeten worden omdat dit geen defect in de machine is.Wat wel eens gebeurd in enkele gevallen dat de monteur er een machinestoring van maakt en dan wel garantie hebt.dit is dan een soort service die eigenlijk niet is toegestaan.
U heeft bijna een jaar tot volle tevredenheid uw wasmachine gebruikt; ik weet niet hoe vaak per week u wast. Mocht het echt een fabricagefout zijn geweest dan was dit probleem al veel eerder tevoorschijn gekomen. Geen idee of er kleine kinderen in huis zijn, maar mogelijk is een stukje speelgoed meegewassen of iets anders wat in de zak van een kledingstuk heeft gezeten.
Zeventig euro is een keurig bedrag voor voorrijden en reparatie. Zoals gezegd moet een auto met monteur(s) naar uw woning komen en daar moeten werkzaamheden worden verricht.
Auto en brandstof moeten ook betaald worden en de mensen willen aan het eind van de maand graag een salaris.
Het uurtarief voor een garage is vaak aanmerkelijk hoger en dan moet je de auto nog zelf brengen...
[quote=motorhan schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:02]Ik vraag me af of degene die hierboven reageren als dat het normaal is ook zo reageren als het hen zelf overkomt.
Ik vind de berekende kosten onredelijk hoog. Er bestaat ooknog zo iets als coulance.
Ik denk dat de topic starter zich bij een volgende aankoop 3 x bedenkt voor dat zij weer een dergelijk machine koopt.
je bent dan vaak beter en niet duurder uit als je bij de plaatselijk leverancier koopt.
Helaas zal er van terugvorden niet veel terecht komen, behalve als Kassa of radar er aandacht aan zou schenken dan kan er ineens heel veel en blijkt er plots sprake van een misverstand te zijn.
Als men een apparaat koopt is het ook normaal dat men de garantiebepaling eens een keer doorleest.
Bij de meeste garantiebepalingen voor wasmachine's staat wel aangegeven dat als een monteur ongeregeldheden in de waterpomp vind dat er niet in thuis hoort, dat niet onder de garantiebepalingen vallen.
Begin deze maand een Bosch wasmachine gekocht, met toegevoegde 6 jaar garantie van Bosch, dus totaal 8 jaar, en in die bepalingen staat dat ook duidelijk vermeld.
Het apparaat is gekocht bij een plaatselijke leverancier in een kleine plaats, en die vermeldde dat ook nog expliciet, dus de reactie die je geeft snijdt totaal geen hout of heeft iets met feitelijke bepalingen te maken.
Kassa kan daar ook niets aan veranderen, en Tros-Radar ook niet, en de Consumentbond ook niet
TS kan alleen iets verhalen als TS kan bewijzen dat het stukje plastic wat in de pomp is gevonden van het apparaat afkomstig is, net zoals zoekster ook al schreef.
Het heeft totaal niets van doen of het iemand persoonlijk overkomt of niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer