do
door donald1 May 7, 2009 om 13:08
Elektronica & tv

Ringverlichting wasmachine uitschakelen

Kan iemand mij vertellen hoe ik de ringverlichting van mijn Miele W 2521 kan uitschakelen om energie te besparen? In de gebruiksaanwijzing staat dat er op een Extra-functie toets gedrukt moet worden maar in het hele boekje kan ik er niks over vinden!Bij voorbaat dank.

428 2 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 7, 2009 om 14:18
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik kan ook niks vinden waarmee de verlichting uitgezet kan worden. Het enige wat er staat is dat 'de ringverlichting gaat om ernergie te besparen enkele minuten na het einde vh programma uit'. Ik kan nergens vinden dat het ook handmatig uit te schakelen valt.

Wat betreft de extra-schakelaar heeft u denk ik een leesfoutje gemaakt: er staat 'om de ringverlichting weer in te schakelen moet u één vd Extra-functie - toetsen indrukken of aan de programmakeuzeschakelaar draaien.'

Online gebruiksaanwijzing:

Miele-gebruiksaanwijzingen

me
door mephisto82 - May 7, 2009 om 16:58
15 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik verkoop al meer dan 10 jaar miele wasautomaten.  De functie die u zoekt om de ringverlichting uit te schakelen zit niet in het menu. Ik denk dat deze wordt verward met de trommel verlichting, die sommige Mieles hebben. De ringvelichting op het bedienings display is een onderdeel van de printplaat die er achter zit en kun je niet zomaar uitschakelen. En warom zou je? Er zitten maar een paar LED lampjes (Licht diodes, dus geen lamp) die bijna niets verbruiken. Het zal nog geen 1 euro op 10 jaar uitmaken bij wijze van spreken. Mochten ze toch uitgeschakelt kunnen worden dan zou dat alleen een Miele monteur kunnen doen met zijn uitlees laptop.

succes