pw
door pwv May 25, 2004 om 22:46
Elektronica & tv

SACD afspelen in een DVD-speler.

Kan elke DVD-speler een SACD afspelen?

3016 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2004 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zogenaamde Hybride SACD's zijn wel afspeelbaar in alle normale CD en DVD-spelers.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2004 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo als felix al zei kunnen de dvd en cd spelers wel hybride sacd's afspelen maar hij vergat te zeggen dat het dan alleen stereo is en dat je om deze hybride sacd's  in surround af te spelen en sacd speler nodig hept

ve
door verwijderd - Jul 11, 2004 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij vul ik mezelf aan:

Kijk voor meer informatie op www.superaudio-cd.com

ve
door verwijderd - Sep 9, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel SACD's zijn hybride, ze hebben zogezegd twee lagen: een SACD-laag (met surround en/of stereo-mix) en een CD-laag (in  stereo).

De SACD-audiolaag is heel anders gecodeerd dan een surround-DVD en kan dus niet door een DVD-speler worden gelezen. De meeste SACD-spelers (o.a. van Sony) kunnen wel DVD's lezen, andersom is vaak niet het geval.

Een CD- of DVD-speler kan wel altijd de CD-laag lezen, maar dat is alleen stereo en niet op hoge samplerates/bitrates, maar de 'ouderwetse' 44,1 kHz/16 bit.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2005 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een SACD speler is een speler die bedoeld is om in eerste instantie
SACD's af te spelen en daarnaast DVD-video. Er zijn DVD-video spelers
die ook SACD afspelen, maar het geluid is dan lang niet zo goed dan van
een SACD speler.

Spelers die de HD-lagen van SACD's af kunnen spelen, hebben het
SACD-logo op de voorkant van de speler staan. Niet elk merk heeft
spelers die SACD af kunnen spelen. Sommige kiezen voor DVD-Audio zoals
Kenwood en Panasonic.

Spelers die SACD af kunnen spelen hebben daarvoor speciale decoders of
omzetters daarvoor ingebouwd. Het geluid van de HD-laag van SACD's komt
dus dan alleen analoog uit de (meerkanaals)  audio-uitgang. De
meeste receivers hebben meestal een meerkanaals ingang voor aansluiting
van dergelijke spelers. Die kun je hiervoor dan het beste gebruiken.