irishterrier
door irishterrier May 28, 2009 om 11:48
Elektronica & tv

Samsung VP-D381 dig. camcorder.

Hallo,

AV uitgang, te verbinden met kabel (3 pluggen, rood-wit-geel).
Kan hiermee de tape overgezet worden op de computer ?
Alleen met het duurdere model camcorder is een USB kabel bruikbaar.

541 4 Rapporteer

aajee
door aajee - May 28, 2009 om 12:57
118 Antwoorden / 5 Vragen

Deze camera heeft (zover ik het kan bekijken) een firewire aansluiting. Gebruik die aansluiting om video naar PC over te zetten. PC moet dan wel een firewire aansluiting hebben. Zoniet dan PC uitbreiden met een firewire kaartje.

dirck
door dirck - May 30, 2009 om 16:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een TV-kaart in je computer hebt zitten, dan kun je door middel van die 3 tulp stekkertjes de tape overzetten.

Als je alleen maar een gele tulpstekker aansluiting op je videokaart hebt zitten, dan lukt het niet, dit is namelijk geen ingang maar een uitgang.

Ik zie dat de camcorder ook een Firewire aansluiting heeft, die aansluiting kun je beter gebruiken.
Hiervoor moet je wel een Firewire aansluiting op je computer hebben natuurlijk.
Als je geen aansluiting daarvoor hebt op de computer, dan kun je een Firewire PCI-kaartje met 2 of 4 poorten erop kopen.

Groet, Dirck

irishterrier
door irishterrier - May 30, 2009 om 16:47
44 Antwoorden / 73 Vragen

Hallo Dirck,

Bedankt voor het 'beste 'antwoord. Toch een vraagje betr. de aansluiting.
Op 'mycom' heb ik er een paar gevonden, echter met niet bruikbare
(vierkante) aansluitingen. Het kabeltje heeft nl tulpaansluitingen.
Je spreekt ook over een TV kaart. Enog idee welke ik evt. zou moeten nemen ? Kunnen TV programma's dan ook direct op de Harddisk worden gezet ?

Bedankt vast,

Johan

dirck
door dirck - May 30, 2009 om 19:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johan,

Wat die kabel betreft, je zult wel een nieuwe kabel moeten kopen.
Hieronder staan twee links naar firewire kabels van Mycom, je zult zelf even moeten kijken welke kabel voor jou geschikt is. (met name de aansluiting op de camcorder)
TV-kaarten

Groet, Dirck