pl
door ploeff Apr 9, 2006 om 00:47
Elektronica & tv

Sateliet-schandaal: Canal Digitaal belazert de kluit?

Dezer dagen (6 april) ontving ik van Canal Digitaal (hierna: "CD") een
brief dat ik vortaan (vanaf 1 mei a.s.) niet meer zoals tot nu toe de
commerciëele zenders "gratis" krijg doorgegeven via de sateliet -
alleen Ned. 1, 2 en 3. Waarom wordt niet vermeld, het woord "helaas"
kan er nipt af.

Vortaan moet ik € 29,95 /jr betalen. Enkele jaren geleden heb ik een
dure kaart gekocht (ik meen € 75,- ) waarvoor ik voor altijd gratis de
negen Nederlandse zender krijg doorgestuurd. Ik meen dat dat dat de
voorwaarde is waarop CD het alleenrecht op de doorgifte van de
Nederlandse zenders had gekregen. Dus moeten ze er voortaan mee
doorgaan. Voor bijzondere zenders vragen ze geld: o.a. allerlei prono
waar ik geen prijs op stel. Dus die ik niet heb genomen. Maar nu willen
ze jaarlijks geld ontvangen voor de gewone Nederlandse zenders (Talpa
was al uit het (commerciële) pakket gevallen toen dat werd opgericht,
en toen is tegelijk ook RTL7 (voorheen: YORIN) achter de decoder
geplaatst. Dat vond ik geen drama, maar nu worden mij door een simpele
(penne)streek alle commerciële zenders afgenomen.

Ik vind dit een schandalige streek van CD.

a) de termijn is onbeschoft kort. (brief gedateerd 5 april - reageren
voor 15 april, anders gaan de zenders er per 1 mei a.s. af);

b) ze geven geen motivering - ze zeggen dat ik daarna nog naar BVN kan
kijken. De gotspe: daar hebben ze niets over te zeggen, dat is een
"Free-to-air-zender" waar ik zonder tussenkomst vanm CD naar kan
kijken, maar dan een een zeer beperkt pakket van enkele Nederlandse en
Belgische programma's - tot een totaal van 6 uur per dag, dat dan weer
viermaal herhaald;

c) ze treffen hiermee de vele ouderen, die ook naar CD - Nederlands pakket  - willen kijken in hun financiël belang;

d) ze plegen contractbreuk.

Ik ga hiervoor o.a. naar de OPTA, de Minister van verkeer &
Waterstaat (c.q. staatssecretaris Mady van der Laan), Ministerie van
EZ, de kamerleden-woordvoerders mediazaken en Kassa, Radar en de
Consumentenbond en naar de HopperGuide, een onregelmatig (c:a 6 x per
jaar)  verschijnend tijdschrift voor sateliet-geïntresseerden.

Graag zie ik Uw reacties daar ook terecht komen. Maar wellicht hebt U ook andere, wellicht beter ideëen voor actie hiertegen.

Afzien van CD is voor velen geen optie, concurrentie hebben ze niet: ze
zijn monopolist en zij buiten die positie op schandalige wijze uit.

Aan deze ontwikkeling moet een kractig NEEN! worden toegeroepen.

Reactie graag naar ploeff44@hotmail.com.

452 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien U al E29,95 voor ned 1,2,3 moet betalen...

dan blijf ik wel met eigen antenne, digitenne is ook duur, en als nederlanders online via ADSL moeten kijken???

Kontroleer eerst of alles klopt, en al het waar is, duizenden zijn het dan met U eens.. dit kan niet,,

stuur ook maar naar alle partijen, dit kan niet...

Verder, wat dacht U van illegale kaarten, als het  duurder is koop je voor E75,- een kaart waar zelfs Canal + mee gekeken kan worden..

mag niet, maar dat krijg je dan....

Meer zenders voor nog minder geld...

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ploeff,

Per 1 mei moet je € 39.95 betalen, dus dat scheelt je weer 10 euro.

Ik heb zelf het basispakket en ben ook niet tevreden over de gang van
zaken bij CD, ze hebben namelijk de Belgische zenders in het
familiepakket gestopt, terwijl dat dus eigenlijk in het basispakket
thuis hoort.

Hier is net een hele discussie over geweest op Kassa, lees het maar eens op je gemak door.

canal
digitaal

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blij dat wij niet de enigste zijn met het probleem CD.

Het zijn gewoon criminelen die er niet voor terugdijnzen om de massa te bestelen met kleine bedragen zodat het lekker lang kan doorgaan voordat er wat aan gedaan kan worden.

Wij hebben en hadden twee kaarten en betalen die ook netjes maar voor de heren is dat niet genoeg zij eisen dat wij een derde kaart betalen en bazeren dat nergens op .

Ik heb aangifte gedaan bij de politie van diefstal van mijn bankrekening en bedrijging en intimidatie door het incasso buro .

Maar ja het bedrag he , je moet eerst over een paar ton praten net als bij AH dan is het de moeite.

Hoe komen we bij Nelie Smit Croes terecht die gaat over dit soort zaken tegenwoordig

Ik ben van de partij.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met name Gozik: kijk ook eens bij "zoek" van deze site en type Canal Digitaal in. Ik ben benieuwd wanneer kassa hier aandacht aan besteed. Ze zijn monopolist en dneken zonder meer hun voorwaarden te kunnen aanpassen. Ik overweeg nog altijd strafrechtelijkaangifte te dioen, zie onder meer mijn vraag in deze

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 03:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weleens gehoord van de Dreambox 7000s?

DE satelliet ontvanger van de eeuw. schoteltje 80cm, Dual lnb voor Astra en Hotbird. Geëigende software van het satforum halen via uw pC in de Dreambox laden en kijken maar. Worden de keys veranderd? Geen nood. Op dezelfde site vind u dagelijks de nieuwe keys. En SmardCard? Wat is dat? Alles is open. Nederland, Duitsland, Italie, Spanje (Taquilla) Gratis is leuker kijken. Uiteraard is het zonder smartcard kijken illegaal en strafbaar, maar wie controleerd wat u in huis doet met uw ontvanger? Is uw verantwoordelijkheid.

Bovendien zend Canal + wel digitaal uit maar in een belabberde reslutie. Geen DVD kwaliteit. En HD TV is er wel, maar komt waarschijnlijk nooit in Nederland. Dus via de schotel zijn er al zo'n tiental zenders aktief en ongecodeerd. Laat je dus ook niet verrasen door kabelmaatschappijen met digitale TV. Immers zij ontvangen ook wat u via de schotel ontvangt. Dus wel digitaal, maar met slechte resolutie verre van DVD 720*576.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ploeff,

het kan nog schandaliger als ik al een paar maanden geledn meldde bij dit medium. (Geen abonnement, toch abonnementskosten en vervolgens afsluitkosten voor zaken waarop ik geen abonnement had resp de zenders waar u het over heeft.

Overigens heeft de Hopper Guide die u noemt al meer dan een jaar een artikel hierover met waarschuwing opgenomen.

Wat wel een punt is: voor de doorgifte wordt thans een bedrag ad € 29,90 per jaar gevraagd en dat is feitelijk niet veel voor de dienstverlening. De diensten verlenen ze namelijk wel. De manier waaro ze handelen is "niet fris" en puur monopolistisch. Ik beoog nog steeds aangifte te doen maar kwam daar nog niet aan toe, mede door verhuizing en op dit moment geen schotel aan de muur.