leon pop
door leon pop Apr 11, 2012 om 23:34
Elektronica & tv

Schotel tv kyken

een vraagje,myn broer wil een schotel kopen maar zyn daar ook noch kwaliteid verschillen in en hoe groot moet hy minimaal wezen voor een beetje goede beeld.bedankt alvast,leon.

1007 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 12, 2012 om 00:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het is maar net wat je broer wil gaan bekijken (welke satellieten)

Als je alleen maar Astra 1 en Astra 3 wilt ontvangen, dan heb je genoeg aan een DUO LNB en de Triax 64 cm schotel.
Met andere 60 cm schotels kun je problemen krijgen met de bevestiging van de DUO LNB, vandaar de Triax 64. (is een perfecte schotel en niet duur)

Wil je meer satellieten kunnen ontvangen, dan heb je andere LNB's nodig en ook andere schotels.

leon pop
door leon pop - Apr 12, 2012 om 17:04
3 Antwoorden / 5 Vragen

ter aanvulling noch hy kykt hoofdzakelyk naar duitse zenders dat vind ie leuk en kan ie redelyk verstaan.leon.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 12, 2012 om 17:56
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Dan heeft hij aan een eenvoudig Mediamarktsetje voldoende. De Nederlandse Canal Digitaal kan een voorbeeld nemen aan de Duitsers!!! Zoek wel even iemand die de schotel uit kan richten...

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 13, 2012 om 11:18
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Houd er wel rekening mee dat u binnenkort niet meer ''gratis'' naar de meeste Duitse zenders kunt kijken via de satelliet, maar alleen nog met een abonnement.
En voor een goede ontvangst onder alle weersomstandigheden heb je altijd minimaal een goede (Triax) schotel van 60 cm nodig, zoals ''dirck'' ook al adviseerde.

Succes er mee.

leon pop
door leon pop - Apr 13, 2012 om 15:13
3 Antwoorden / 5 Vragen

is het al bekent hoeveel dat abbonnement per maand gaat kosten,leon.

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 13, 2012 om 16:16
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

De publieke Duitse(HD) zenders zijn nog tot 2019 vrij te ontvangen, maar de commerciële zenders zoals bijv ( RTL (HD) 1 2 3) daar voor moet je vanaf 30 april 2012 een abonnement voor hebben, wat legaal niet te koop is in Nederland.
Maar wil je alleen Duitse zenders kunnen kijken zou je in Duitsland een ontvanger kunnen kopen of (bestellen) en dan krijg je bij sommige ontvangers de module en de kaart er nu bij,(waarde €50,-voor een 1 jarig abonnement) kijk op ''idealo.de'' voor de beste koop.

Succes er mee.

leon pop
door leon pop - Apr 13, 2012 om 16:19
3 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt voor de reaktie,leon.