We hebben bij Blokker een rechaud gekocht, thuis uitgepakt, op tafel gezet en gebruikt. Er staat nergens in de beschrijving, dat je eerst alles uit elkaar moet halen, de onderkant moet omdraaien om vervolgens alles weer in elkaar te zetten. Nu hebben we een schroeiplek in het tafelkleed en een grote plek op de tafel met barstjes en ingeschroeid materiaal van het beschermingskleed. Het tafelblad moet helemaal afgeschuurd worden. Volgens Blokker is het onze eigen schuld en moeten we daarvoor bij onze eigen verzekering zijn, maar wij zijn van mening dat Blokker aansprakelijk is en dus hun verzekering moet aanspreken. Wat is juist?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Uit je 'verhaal' meen ik op te maken dat je - hoe is het mogelijk - de rechaud verkeerd gebruikt hebt. Niets gezien en niets geroken??? Bij normaal gebruik moet dit niet mogelijk zijn. Blokker verwijst je dan m.i. dan ook terecht naar je eigen inboedelverzekering.
Sorry maar voor gebruik controleer je toch of alle verpakking en beschermings materialen verwijdert zijn, het ding klakkeloos op tafel zetten is een gevalletje nalatigheid. M.i. gaat geen enkele verzekering de schade uitbetalen.
Komt er dus op neer dat vraagsteller de warmhoudplaat onderste boven op tafel heeft gezet, dat werkt toch voor geen meter je ziet toch dat het niet klopt.
@Sonjaatje, achteraf heeft het helemaal niets met de verpakking van doen maar een weldenkend mens begrijpt toch hoe je zo'n ding gebruikt. Je maakt mij niet wijs dat vraagsteller dat niet wist. Het is simpel, als ik een frituurpan aanschaf dat staat er in de gebruiksaanwijzing ook niet op dat ik die niet ondersteboven mag gebruiken. Beetje logisch denken toch. Vraagsteller is zelf dom bezig geweest en ik vermoed dat de gebruiksaanwijzing pas na het gebeuren is uitgeplozen.
blokkerklacht, eerlijk gezegd snap ik de klacht niet. Als het een elektrische warmhoudplaat is zet je die, op pootjes of sleevoet of wat voor ontwerp ook, toh gewoon op tafel? Is het er één met twee of drie waxinelichtjes kun je helemaal niet fout gaan (maar u schrijft niet wat u heeft aangeschaft). Dus m.i. moet het een elektrische zijn die u, met de warmte kant, aangezet heeft op tafel.
Als ik het verhaal van Blokkerklacht begrijp, dan zat de warmhoudplaat omgekeerd in het apparaat gemonteerd? Raar verhaal, maar als dat al kan dan merk je het toch bij gebruik?
Dat denk ik bij nader inzien ook: .....Er staat nergens in de beschrijving, dat je eerst alles uit elkaar moet halen, de onderkant moet omdraaien om vervolgens alles weer in elkaar te zetten......
Vraag aan TS: was dit het geval???
In dat geval kan je natuurlijk wél teruggaan naar Blokker, maar die zullen ook wel vinden dat een weldenkend mens dit onmiddellijk in de gaten heeft.
Schade melden bij je verzekeraar kan geen kwaad. Je ziet dan wel hoe ze reageren.
[quote=ron530 schreef op zaterdag 21 jan 2012, 17:40]Blokkerklacht heeft waarschijnlijk een nieuw toetsenbord gekocht en kan omdat het ding op zijn kop ligt geen toets meer vinden.
Alle gekheid op een stokje. Voor ons mag het dan onbegrijpelijk zijn ... voor TS (=blokkerkracht) is het een serieus probleem.
Dus nogmaals: Zat het gekochte apparaat verkeerd in elkaar? Zo ja, nogmaals terug naar de winkel voor een 'goed gesprek'. Als dit (weer) niet helpt kun je ze een brief schrijven waarin je ze aansprakelijk stelt voor de gevolgschade ten gevolge van het leveren van een ondeugdelijk product. Schade melden bij je eigen verzekeraar!
Kunt u iets duidelijker zijn wat betreft het type rechaud. Het komt wel voor dat onderdelen andersom worden gemonteerd om het op een kleinere manier te kunnen verpakken, je ziet dat ook wel bij doppen van pannendeksels alleen is het daar natuurlijk meteen duidelijk dat u ze opnieuw moet monteren en bij uw rechaud kan het goed zijn dat dit niet meteen duidelijk is. Zo kan een onderplaat waar branders inhangen of opstaan te laag zitten waardoor de ondergrond te heet wordt. U moet hem dan omdraaien om die afstand te vergroten. Uiteraard hoort dit wel in een gebruiksaanwijzing te staan met tekst of tekeningen met een waarschuwing dat u 'm zo niet mag gebruiken wegens brandgevaar.
Zomaar iets gebruiken dan vervalt de garantie als het fout gaat.
En schroei schade, dat is gevolg schade volgens mijn en zonder type of reactie vragen steller zal dat moeilijk worden, ze verkopen namelijk meerdere modellen.
Je wordt gewoon afgescheept bij de Blokker, bij mij heeft de eigenaar hem zelf getest??, maar bij hem is niks te zien. Het zijn franchisers die op Blokker zitten, en als er een schadegeval is moeten zij dat via hun eigen verzekering declareren, en als hun eigen risico te hoog is, moeten zij het uit eigen zak betalen. Dat is het hem dus. Lijkt mij raadzaam om dit eens bij vara-kassa te melden.
[quote=tenormin schreef op zaterdag 24 jan 2015, 23:02].... vandaag weer een klacht over dat ding, aangezien ik nog meer digi ben dan jij: geen link. FF zoeken misschien? ? 'At your Service'.....
het gaat om een elektrische buffetwarmer, ik heb de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen. de buffetwarmer moet op een vlakke ondergrond staan, dat hebben wij gedaan, de tafel dus. En er lag een tafellaken op de tafel, misschien dat dat de oorzaak kan zijn, maar daar stond niets van vermeld in de gebruiksaanwijzing. Op de doos en buffetwarmer staat ook geen merk vermeld, dus het is lastig om de fabrikant te achterhalen, er stond alleen made in China.
De Blokker in Haaksbergen doet niks, franchiser heeft hem 1 1/2 uur uitgeprobeerd ( zegt hij). Bij hem waren geen schroeiplekken op de tafel te zien. Dus morgen maar mijn eigen verzekering bellen, zit niks anders op.
Vanavond verjaardag gevierd indisch buffet gemaakt. Met gebruikmaking van elektrische buffetwarmer van blokker. Handleiding gelezen.Nu..na afloop grote schroeivlek in onderlegger en erger nog... in mn gloednieuwe tafel. Ben echt niet dom...na googelen blijkt dat het dus meer mensen is gebeurd. De bakken passen fantastisch op 2 verschillende manieren in de houder. Dit ontdek je pas nadat het fout is gegaan.natuurlijk.....als je het ziet dan denk je....jemig je kon hem ook andersom in elkaar zetten. Maar toch... geen enkele waarschuwing hiervoor in de handleiding.
Ik begrijp nu, dat de warmhoudplaat wegens plaatsbesparing óók verkeerd om in de doos zit. Dit werkt het verkeerde gebruik extra in de hand. Ga maandag eerst maar contact opnemen met m'n verzekeringsmaatschappij. Vervelend einde van een plezierige dag!
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets. Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens. ik vertrouw dit niet helemaal. Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen? Net zoals bij netflix? Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking. De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB. Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer