webzapper
door webzapper Jan 2, 2004 om 13:47
Elektronica & tv

Service?!

Dinsdag voor de kerst overleed mijn koelvriescombinatie. De binnentemperatuur in de koelkast werd 18 graden Celsius en dat was meer dan de producten kunnen verdragen. Vooral de zalm (cadeautje van mijn pensioenfonds) kreeg postuum een te hoge koorts.

De koelvriescombinatie koste indertijd 1699 gulden. (770 Euro). Nu kost een vergelijkbaar model 805,29 bij de Budgetwinkel.

Vandaag kwam het reparatiebedrijf. Voorrijkosten en onderzoek 71 Euro. Conclusie Koelaggregaat defect kosten 350 Euro. Rekening moet worden gehouden met 2 tot 2,5 uur voor de vervanging van het aggregaat. Het totaal komt daarmee op 517 Euro of wanneer ik besluit niet te repareren op 71 Euro. Omdat de combinatie minder dan 5 jaar oud is val ik nog net onder de coulanceregeling waardoor ik 40% korting krijg. Het totaalbedrag wordt daarmee 310 Euro.voor alle kosten. Ik krijg een keurige offerte voor dit bedrag.

Dit lijkt mij heel coulant. Vinden jullie ook niet?

Het gaat om een koelvriescombinatie van het merk Miele. Gekocht in december 1998. Wij waren altijd heel tevreden met de handige indeling, met het geringe energieverbruik en de enorme invriescapaciteit. Het reparatiebedrijf is Miele Nederland BV

344 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste gecondoleerd........maar hopenlijk heeft ie niet lang geleden en kan ie op deze coulante wijze weer tot leven worden gebracht! Nog wel sneu voor die zalm.........

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar kan je niks van zeggen, er zijn bedrijven die hebben nog nooit van een coulance-regeling gehoord. En als de koelvriescombi goed bevalt, zou ik 'm voor dat bedrag laten maken. Tegenwoordig moet je ook maar afwachten wat voor 'n spul je in huis haalt. Dus als het energieverbruik nog steeds op pijl is, gewoon laten maken. Ze zeggen niet voor niks: Miele....er is geen betere....:-)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Webzapper,
Het lijkt misschien wel netjes, maar wanneer men in ogenschouw neemt dat dit een van de duurste toestellen is die er zijn, en dat een veel goedkoper merk dezelfde regelingen hanteren (met goegkopere onderdelen) vind ik het helemaal niet zo coulant. Van een dergelijk duur toestel mag men verwachten dat die langer dan 5 jaar zonder dit soort dure reparaties blijven werken. Miele had ook kunnen aanbieden om de onderdelen onder coulance te leveren en alleen arbeid en voorrijdkosten te berekenen. Men koopt tenslotte een duur toestel omdat men daar van verwacht dat ze langer probleemloos werken dan een goedkoop merk met dezelfde voorwaarden. Dus kortgezegd; ik vind het niet zo heel erg coulant.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb helaas de zelfde ervaring met de "service" van MIELE,zowel professioneel als prive.Na aankoop is er bij MIELE GEEN sprake meer van SERVICE!!!