Snijplotter Mline Systems
Ik heb een bijzondere slechte ervaring met het bedrijf Mline Systems ( http://www.mline-systems.nl/ ) Ik heb hier begin juni 2010 een snijplotter besteld, maar nog steeds niets ontvangen.
Al meerdere keren gebeld en gemaild dat als men niet kan leveren anders het geld terugstort, maar word steeds afgescheept met het verhaal dat 'het aan de leverancier ligt' en 'dat de levering echt volgende week wordt bezorgd'. Ik kan best voorstellen dat een levering iets langer duurt, maar dan moet men dit gewoon eerlijk én duidelijk zeggen. Dit bedrijf wil dat men vooraf betaald en helaas heb ik ook al het hele bedrag overgemaakt.
Zie ook deze website: ( http://www.hetspoorbijster.nl/forum/showthread.php?t=743 )
Mensen bestel hier niets, als klant word je totaal niet serieus genomen en van het kastje naar de muur gestuurd!
ava82
Via de verwijzing kom je bij dit draadje terecht. Dat begrijk ik dus even niet.
ReadAC.
ava82
Hier wat hints voor de toekomst:
Peildatum 8/8/2010
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Om de kans te verkleinen, dat je door een internetshop opgelicht wordt, moet je vooraf enkele punten screenen.
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check of de naam van de shop voorkomt op www.opgelicht.nl en/of www.klachtenoplossing.nl
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans kleiner dat je het slachtoffer wordt van oplichting.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Pedro.
Hallo ava82,
kunnen we niet met elkaar in contact komen? Ik zit zelf in een zelfde situatie. Ik heb ook een behoorlijke order bij dit bedrijf aangekocht en tot op heden ook nog niets ontvangen. Wellicht dat we wat van elkaar kunnen leren.
dirkvdw schreef op maandag 16 aug 2010, 17:25: Hallo ava82,
kunnen we niet met elkaar in contact komen? Ik zit zelf in een zelfde situatie. Ik heb ook een behoorlijke order bij dit bedrijf aangekocht en tot op heden ook nog niets ontvangen. Wellicht dat we wat van elkaar kunnen leren.
Hallo dirkvdw, volgens de wet koop op afstand is dit bedrijf dus echt verkeerd bezig. Mijn geduld met dit bedrijf is trouwens echt op en als ze niet heel snel met een oplossing komen dan moet het maar via de juridische weg.
Helemaal mee eens. Hou me op de hoogte. Ook ik heb een uiterst ultimatum gesteld. Ik hoop dat er nu wel geleverd gaat worden want ik wordt er echt niet goed van. Mocht er schot in de zaak zijn, dan zal ik dat uiteraard zelf ook even laten weten....
Hallo ava82 & dirkvd,
Ook ik heb hier een grote bestelling lopen!
Mij is belooft week 34!
Maar tot op heden niks!
Mocht ik meer horen laat ik het uiteraard weten!
Wat een verschrikkelijk bekend verhaal! Wij hebben hier rollen besteld die je op shirts ed kan persen. Helaas, na al bijna 2 maanden, nog steeds geen levering van de produkten. Iedere keer kan het inderdaad niet geleverd worden en worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Wij zijn zelfs uitgelachen aan de telefoon toen we zeiden dat we anders het geld via de bank zouden terug laten storten! Iedere keer weer mooie praatjes, maar van de bestelling nog geen spoor.
Ik ga er al vanuit dat we morgen de bestelling nog steeds niet binnen hebben en dan gaan we het anders aanpakken......
Heb 7 mnd gewacht op me spullen!! Wat 1 week zou duren!
Echt elke week zelf moeten bellen hoe en wat? niet teruggebeld worden!
Daarnaast is overal iets mis mee gegaan!
Zelfs flexmateriaal die ik besteld had! beschadigd, kreukels en rare vlekken.
Drukpers beschadigd!
Tijdelijke Leenplotter deed het niet!
Sublimatieprinter niet leverbaar!
Andere sublimatieprinter, niet compatible met inktsysteem!
Heb na heeeeeel veeeeeel gezeur en geduld alles binnen! en het werkt!
Wij hebben inmiddels de plotter gekregen (zij het vele maanden, emails en telefoontjes later!). Er zat wel een deuk in het ding en er was alleen een Franstalige handleiding. Van de deuk hebben we foto's gemaakt en doorgestuurd naar Mline tevens met de melding dat er alleen een Franstalige handleiding bijzat. We hebben toen wel nog een mail gekregen dat ze het gingen navragen bij de leverancier, maar verder nooit meer iets gehoord. De plotter doet het gelukkig en de Franstalige handleiding heb ik zelf maar proberen te vertalen. Ik bestel iig nóóit meer iets bij dit bedrijf!
Ik heb toevallig twee weken geleden alles binnen gekregen. Na heel veel zeuren en iedere afspraak nabellen alles ontvangen. Toch telkens weer het verkeerde geleverd. De bestelling was begin mei geplaatst, dus 6 maanden moeten wachten op een bestelling van één week levertijd.
Het te woord staan is inderdaad een kriem. Het bedrijfje bestaat uit één eigenaar die telkens onderweg is tussen Duitsland en Nederland. Zijn zoon is af en toe in staat om de telefoon op te nemen en de enige werknemer die ze hadden werkt volgens de eigenaar niet lang meer bij M-line systems.
Ook moet je niet vragen hoe het geleverd werd. De transferpers was zo lomp door elkaar geschud dat de verpakking open was en de houten plank waar hij op bevestigd was totaal door midden was gebroken. Ook waren deze bevestigingsschroeven helemaal krom. Ik was het helemaal zat dat ik hem niet ga terugsturen. Ik kijk wel of ik het zelf kan maken.
Daarnaast werd ook telkens flock geleverd ipv flex. Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf. Ik raad dan ook ten strengste iedereen af om hier te bestellen en zal ook nooit meer zaken doen met M-line systems.
Voor iedereen die er nog een bestelling heeft staan, heel veel succes en bestook ze dagelijks met mails en telefoontjes. Wellicht dat je dan ooit je spullen zal zien...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer