ee
door eefhannie Sep 29, 2008 om 15:54
Elektronica & tv

Sony DVDrecorder HX785

Hallo,Onze dvdrecorder SonyHX785 is met een  HDMIkabel aangesloten op een Sony TV KDL 32D3000. Nu ons probleem, als we opnemen b.v. het journaal op ned.1 krijgen wij geen volledig beeld met boven en onder een balk in plaats van volledig beeld 16:9. Afgelopen week hebben we de film de aanslag opgenomen en daar hebben we wel volledig beeld, als we een dvd bekijken hebben we ook volledig beeld. Wat doen wij fout? Wie kan ons hiermee verder helpen. Met timeropname Guide Plus wordt het scherm ook al met boven en onder een balk getoond.

Eef

577 5 Rapporteer

henson
door henson - Oct 5, 2008 om 10:57
338 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, heb de vraag op 19-102007 al gesteld, tijd gaat snel.

an
door answer - Oct 6, 2008 om 16:31
8 Antwoorden / 0 Vragen

kijk in de gebruikswijzing bij de opname instellingen. er is een manier om op te nemen in meedere formaten, verder is er ook een instelling om de recorder op volledig beeld op te laten nemen.

verder zet de tv op smart als beeld instelling. dan mis je nooit de logo's en ondertitelingen.

dit is geen probleem van sony, ook andere merken hebben dit.

henson
door henson - Oct 6, 2008 om 22:46
338 Antwoorden / 36 Vragen

@answer: gaat niet werken, dit is echt een systeemfout van Sony. Is niet te wijzigen via het menu van de recorder, nog te herstellen via de beeldinstellingen van de tv.

Nogmaals: dit probleem is bij de Sony-helpdesk bekend maar men wil/kan er niets aan doen!

Heb zelf meerdere malen hierover contact gehad met de betreffende Sony helpdesk (020 - 6581911).

ee
door eefhannie - Oct 12, 2008 om 12:08
5 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo, Sorry voor de late reactie maar wij waren op vakantie bedankt.

Nog een vraagje is diet probleem alleen bij de Sony of ook bij andere merken dat U weet?

Gr. Eef

henson
door henson - Oct 21, 2008 om 08:18
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Jullie doen niks fout; de fout ligt bij Sony! Je neemt op via de coax aansluiting en bij weergave geeft de recoder weer in letterbox formaat.. De enige manier om dit op te lossen is door op te nemen met een scartkabel vanaf een digitale ontvanger. Dan geeft ie wel in volledig breedbeeld weer.

Wij hebben excact hetzelfde probleem en voor Sony Nederland is dit geen reden voor garantie/geld terug. Het probleem is bij hen bekend, heb zelf dit al eens aan de orde gesteld begin dit jaar op dit forum.

Dus: digitale ontvanger aanschaffen, daarop de coaxkabel van de kabelmij aansluiten en vervolgens via de scart aansluiting opnemen van de digitale ontvanger. Is niet anders, maar je hebt dan ook wel digitale kwaliteit, dat dan weer wel.

Succes, Henson