Da
door Danny82 11 sep. 2019 om 20:22
Elektronica & tv

Sony verwijderd vewd app store van smart tv's

Mag sony zonder alternatief aan te bieden, een complete app store van alle betreffende smart tv's verwijderen. 
Het enige wat ze als oplossing bieden is koop een chrome cast. 

534 6 Rapporteer
door heremietkreeft - 11 sep. 2019 om 20:28
10047 Antwoorden / 160 Vragen
0

Waarom zou dan niet mogen/kunnen? De wenige reden onm aan te voeren dat dit onwettig is is nagaan wat er indertijd aan aankoopvoorwaarden werd gesteld.
Sony kent ook een consumenten platform zoals dit van kassa waar u ook uw vraag kunt stellen. https://community.sony.nl/

Th
door Thijs124 - 11 sep. 2019 om 20:42
190 Antwoorden / Vragen
1

Van nieuwe tv of tenminste nog garantie op de tv?

Da
door Danny82 11 sep. 2019 om 23:04
Antwoorden / 1 Vragen

Half jaar oud

Topantwoord

sw
door swat1500 - 11 sep. 2019 om 22:26
2628 Antwoorden / 0 Vragen
10

Hoe oud is de tv.
Het moge bekend zijn dat hardware technisch langer meegaat dan de software.
U zou contact kunnen opnemen met de consumentenbond die is van mening dat fabrikanten het "smart" deel van de huidige tv's langer zou moeten ondersteunen.
Helaas is het zo dat veen fabrikanten kiezen voor een eigen vorm van software op hun tv's en dat de kosten om die software bij te houden op enig moment de pan uit rijzen en niet rendabel meer zijn.

Da
door Danny82 11 sep. 2019 om 22:38
Antwoorden / 1 Vragen

De tv is 6 maanden oud. 

Het lijkt erop dat, alle fabrikanten dit kunnen doen. 

ma
door malty - 11 sep. 2019 om 22:33
269 Antwoorden / Vragen
0

De hele app store, blijven er dan helemaal geen apps meer over?
Dat sommige apps verdwijnen omdat daar geen support meer voor is, gebeurt wel maar de hele app store is toch niet gebruikelijk.

Ik lees nu dit, contract verlopen, dat weten ze toch wel op tijd om een oplossing te vinden.
Lijkt me dat een contract verlengd kan worden, leuk van Sony, zelfs modellen uit 2018.
Zou me voor kunnen stellen dat gebruikers dat op internet bekent gaan maken en daarmee toekomstige kopers waarschuwen wat ze eventueel kunnen verwachten, misschien dat het bij Sony indruk maakt.
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00226633

Da
door Danny82 11 sep. 2019 om 22:57
Antwoorden / 1 Vragen

Onze tv is een half jaar oud.
Model van 20.. Wordt vaak een jaar later verkocht. 

Het werd ook niet vermeld bij de aankoop.

ma
door malty 11 sep. 2019 om 23:21
269 Antwoorden / Vragen

Ik lees op een engelse sony community site dat Sony met een oplossing komt, vernieuwing van het vewd contract of een alternatief.
Wat daar van waar is, eigenlijk zullen ze wel moeten want er worden nu toch nog 2018 modellen verkocht. Het enige smart wat nu overblijft is browsen op internet.

door panter22 12 sep. 2019 om 08:39
2996 Antwoorden / Vragen

@danny82, heb je al in de link van Malty gezien of je tv  daarbij zit?
Kijk voor de aankoop eerst op kieskeurig.nl, dan weet je precies van welk jaar de tv is.
Met daarbij specificaties, reviews en de laagste prijs.
https://www.kieskeurig.nl/search?q=sony+televisie&category_id=8207&include_groups=true

door tijger1 - 11 sep. 2019 om 23:15
38759 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar die apps hebben toch niets van doen met tv kijken?

ma
door malty 11 sep. 2019 om 23:51
269 Antwoorden / Vragen

Wat is dat nou voor een reactie, toch wel fijn als er b.v. een netflix app aanwezig is en je niet een chromecast of smartphone nodig hebt om netflix te kijken.
Je koopt tenslotte een smart tv, een multimedia apparaat,
en Sony zal wel betalen voor de vewd app store, waar de klant in de aankoopprijs ook aan meebetaald heeft.

ju
door justmeagain - 12 sep. 2019 om 00:05
22 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb al 2 jaar een Sony 4k tv en mijn app aanbod is flink gegroeid, net als de mogelijkheden om VPN en een virusscanner op de tv te laten draaien. Tv heeft wel Android, duurder in aanschaf maar veel betere updates en ondersteuning.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sn
sniekie67 - 17 sep. 2019 om 15:05
Geldzaken & recht

Is het terecht dat ik geen geld terugkrijg van rijschool?

Mijn dochter heeft 15 maanden rijles gehad bij een vrij grote rijschoolhouder uit de buurt. Ze had inmiddels haar derde instructeur die mij aangaf dat het nog wel een tijdje zou gaan duren voordat ze op examen zou kunnen. Hij stelde voor om het eens te proberen met een automaat. Omdat ik ze het voordeel van de twijfel wilde geven heb ik ingestemd. Na 3 weken was er nog steeds geen rijles gepland m ... Lees meer

Ma
Marieke0309 - 11 sep. 2019 om 11:56
Huishouden & energie

Extreem hoge gasrekening en verouderd systeem

Ik huur een flat van de woningstichting (de Alliantie) en kreeg onlangs een hele fikse extra rekening vanwege extreem hoog gasverbruik. Ik had net zoveel verbruikt als gemiddeld in een vrijstaande villa. Ik stook daarentegen helemaal niet overmatig en ben ook best vaak niet thuis. Ergens gaat er dus iets mis. 
Nou heeft mn flat een heel ouderwets gesloten-buizen-systeem. Wat inhoudt dat alle ... Lees meer

ha
hannahboem - 20 sep. 2019 om 14:26
Computers & telefonie

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ... Lees meer