ee
door eefhannie Mar 20, 2008 om 20:13
Elektronica & tv

SonyKDL32D3000-LCD-TV

Wij hebben voor onze TV een digitale ontvanger ALPHA CRIPT van @home. Als wij willen zappen dan duurt dit wel erg lang soms 1 minuut of langer. Volgen @home ligt dat aan de TV. Heeft iemand hier ook last van of weet er iemand hier een oplossing voor.

Gr.Eef

426 5 Rapporteer

freya
door freya - Mar 20, 2008 om 20:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Eef,

Je zegt dat je een digitale ontvanger van @home gebruikt. Dan vindt het 'zappen' toch in die ontvanger plaats en niet in de TV? De TV laat alleen maar zien wat er uit die ontvanger komt. Als dat soms méér dan een minuut duurt lijkt het mij dat die ontvanger niet in orde is.

m.vr.gr. Freya

henson
door henson - Mar 22, 2008 om 10:36
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Zoals Freya al aangaf ligt het niet aan je TV, die blijft immers op dezelfde line-in staan (namelijk die waarop je de digitale ontvanger hebt aangesloten).

Wanneer het overschakelen naar een ander kanaal (zappen) erg lang duurt ligt het aan die digitale ontvanger. Een minuut is echt veel te lang, welliswaar duur het "zappen" bij een digitale ontvanger iets langer dan analoog maar dan hebben we het hooguit over een paar seconden.

Laat je dus niet door @Home afschepen met "het ligt aan uw TV", nee, vraag om reparatie van uw digitale ontvanger of een nieuw toestel! Bij reparatie altijd om een leentoestel vragen voor de duur van de reparatie, je betaald immers voor afname van @Home diensten waarvanje gebruik wilt blijven maken. Zo zit je niet weken (of maanden!) zonder digitale TV.

Succes, Henson

birdies
door birdies - Mar 22, 2008 om 10:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Leen even een andere digitale ontvanger bij buren of bekenden en kijk dan wat er gebeurd. Waarschijnlijk gaat het zappen dan goed en kun je naar @home toe met een duidelijk argument aan komen.

ma
door martin1 - Mar 25, 2008 om 22:11
346 Antwoorden / 4 Vragen

Een alphacrypt is een CAM-module, die wel degelijk in de tv wordt geschoven. hierbij wordt een digitale tuner van de sony tv gebruikt, en geen losse decoder.

Mijn vraag is dan ook, ondersteunt @home deze cam-modules ook? ik weet bijv. dat Casema geen ondersteuning kan geven aan klanten die hun eigen LCD-tv m.b.v. deze CAM-modules ombouwen. De reden hiervoor is dat er tientallen versies van deze CAM-modules bestaan, en elke CAM-Module werkt weer met niet goed m.b.v. een bepaalde revisie van de televisie etc. etc. Ik denk dat het probleem hierin zit: de revisie CAM-module werkt niet goed samen met deze revisie van de tv. Wellicht is de verkoper van de alphacrypt module bereid hem om te ruilen voor een oudere of nieuwere CAM-module.

Lees anders ook eens de fora op bijv. www.tweakers.net

ma
door martin1 - Mar 25, 2008 om 22:13
346 Antwoorden / 4 Vragen

Op zichzelf heb je gelijk, maar vraagsteller vermeldt helaas niet dat hij een zgn. CAM-module gebruikt om de decoderkaart rechstreeks in de tv te steken. Hierbij wordt wel degelijk de DVB-C tuner van de tv zelf gebruikt. Omdat de digitale tuners van tv's niet expliciet voor de NL markt worden gemaakt, is de ondersteuning helaas alles behalve vlekkeloos.