ge
door gert40 Sep 2, 2009 om 09:12
Elektronica & tv

Sticker op LCD-TV

Ik heb zojuist een showroom model gekocht bij de mediamarkt. Zij hebben er een sticker van het scherm gehaald, maar ik krijg het scherm niet goed zuiver. Weet iemand hoe ik dit kan proper maken ?

14763 26 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2009 om 09:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Normaal gesproken kun je stickers verwijderen met stickerverwijderaar of met wasbenzine, maar .... er zit een coating op het scherm die je daar mee zou kunnen afpoetsen. In dit geval zou ik dus niet meteen een van beide aanbevelen.

Wat ook nog wel eens helpt is de resten proberen "op te deppen" met een andere sticker. Je plakt die sticker dus kortstondig op de resten, meteen weer lostrekken, in de hoop dat de resten aan de sticker blijven plakken. Net zo lang herhalen tot alles weg is, of tot duidelijk is dat dit niet helpt.

kroonmeester
door kroonmeester - Sep 2, 2009 om 09:53
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik had vorig jaar op auto, metaallak, ook een ongewenste geplakte sticker.

Verwijderd met een spray om insecten van de autoruit te verwijderen en het resultaat was zeer goed. Geen aceton (nagellakremover o.i.d.) gebruiken!

ti
door tigress2003 - Sep 2, 2009 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Lijm is op de meeste oppervlakken gemakkelijk en veilig te verwijderen met gewone lampolie. Maar misschien weet de MM wel raad want die hebben hier vaker mee te maken. Gewoon vragen -))
M vr. gr.

le
door lengrot - Sep 2, 2009 om 12:37
32 Antwoorden / 10 Vragen

Stickerresten insmeren met blanke lampenolie, even laten intrekken en de resten weghalen met keukenpapier. Daarna met een zacht zeepsopje de vettige lampenolie verwijderen.

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2009 om 12:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kunnen jullie bevestigen of dat de coating niet zal beschadigen?

be
door bertnl - Sep 2, 2009 om 12:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het hier gaat om stickers op de lijst van de tv en niet op het scherm. Op het scherm is een lastig verhaal en zal nagevraagd moeten worden bij de fabrikant.

Wat wel eens wil helpen is puur afwasmiddel gebruiken met een doekje. De tip met lampolie zegt me zo niks maar zou kunnen. Lampolie is een niet heel agressief middel. Wasbenzine en andere agressieve stickerverwijderaars zou ik zo niet direct aanbevelen voor een tv.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 2, 2009 om 12:50
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Gaat het om een sticker van de fabrikant vd TV, of van de MediaMarkt zelf? In het eerste geval moet gewoon met lauw water mogelijk zijn. Een fabrikant denkt heus wel na wat voor sticker ze er op plakken, anders krijgen ze al hun TV's weer terug.

Als een verkoper (lees: scholiertje) een willekeurige sticker gepakt heeft en daarop 'laatste model' oid schreef, zou het zomaar een goedkope sticker kunnen zijn die niet geschikt is voor LCD-schermen.

Ik zou niet experimenteren met de hier aanbevolen goedjes. Als u hiermee het scherm beschadigt bent u uw mooie TV kwijt samen met de garantie...
In eerste instantie zou ik het voorzichtig proberen met lauw water, maar dat heeft u waarschijnlijk al gedaan. In elke TV en/ of computerzaak is een speciale beeldschermreiniger voor LCD-schermen verkrijgbaar, kost slechts een paar Euro'tjes. Eigenlijk vind ik dat MediaMarkt u dit kado mag doen, maar hun kennende zal dat niet zo snel gebeuren....

be
door bertnl - Sep 2, 2009 om 13:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal zijn stickers inderdaad wel te verwijderen als de tv nog nieuw is en de sticker er niet zo lang op zit. Maar als het een ouder model is dan zit de sticker er al langer op en onder invloed van licht e.d. (bij een showmodel) kan de lijm zijn verkleeft met de ondergrond. Ik snap dat hele stickergedoe ook totaal niet. Leuk en handig voor showmodellen maar waarom tv's e.d. bestickerd uit de doos komen is totaal onzinnig. Wie wil nu een tv met een stickers of een laptop met een hele serie stickers: een sticker waarop staat dat er Windows op zit, een Intel processor in zit, een Nvidea videokaart en nog wat dingen (5 stickers per laptop is geen uitzondering). Totale onzin en nog lelijk ook.

Laat fabrikanten een voorbeeld nemen aan Apple. Die levert alle apparatuur zonder stickers!

ho
door hortensia - Sep 2, 2009 om 13:22
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou toch maar mooi even terug gaan naar de winkel.

Hun hebben naar mijn idee dit goed te moeten verwijderen.

En al moet het niet...... fatsoen kan toch ook.

Niks gaan knoeien, straks is het hele scherm verpest!

labren
door labren - Sep 2, 2009 om 13:47
862 Antwoorden / 0 Vragen

een schone doekje en dan met heet water het doekje tegen de resten van de sticker houden even laten weken en dan kan je het er zo van af halen, op het scherm van je tv niet met argesieve  middelen werken want dat tast de bescherm laag van je beeldbuis aan

audb
door audb - Sep 2, 2009 om 14:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er is in de handel schoonmaakmiddel (ook bij de mediamarkt?)  voor lcd tv`s en monitoren en daar zal het wel mee lukken.

Ik ga er van uit dat de stikker een water oplosbare lijm bevat daar alleen een hele dome verkoper normale stickers zou gebruiken met syntetische lijm.

Gebruik echter nooit te veel van spray daar dit in de tv weg kan lopen en daar veel schade kan doen geven.

evt kan u ook in een computerzaak vragen of ze dit hebben maar houd u er wel rekening mee dat somige erg veel vragen voor een klein flesje.

Zit blokker of de hema bij u in de buurt? kijk daar dan eens.

knoop4x9
door knoop4x9 - Sep 2, 2009 om 15:18
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,wie gaat er nou stikkers plakken op een lcd scherm,dergelijke mensen moeten volgens mij naar de kleuter school terug.

In de handel zijn schoonmaaksetjes verkrijgbaar,het zijn 2 spuitbusjes en een vezeldoekje,het scherm insprayen eventueel eerst bij de lijmresten een paar keer,je kan bij de lijmresten ook vloeibare handzeep gebruiken,dat laat je een minuut of 5 inweken en dan met een zachte vochtige spons verweideren,zeep moet wel helemaal weg zijn anders krijg je zeepbelkleurtjes als je tv kijkt.

Nog 1 advies,behandel het scherm voorzichtig,wrijf niet te stevig want het scherm is heel kwetsbaar.

Sukses  Nico

do
door dolphins1964 - Sep 2, 2009 om 15:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

heel simpel: met pindakaas....je smeert de sticker in met pindakaas,laat het ff inwerken en dan haal je hem weg.waarschijnlijk zal je een paar keer moeten smeren,maar het schijnt te werken.deze tip heb ik gekregen van een nichtje van mijn man en die gebruikt het om stickers van alle oppervalkken te verwijderen.door de olie in de pindakaas laat de lijm los en je hebt geen beschadiging na behandelen.

ja
door jank - Sep 2, 2009 om 16:38
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zou de Mediamarkt het probleem laten oplossen. Bij eventuele beschadiging na het verwijderen kun je hen aansprakelijk stellen.

sjaan48
door sjaan48 - Sep 2, 2009 om 20:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

Pindakaas, echt waar! Insmeren met pindakaas even laten intrekken en het vliegt er af. Zelf gedaan met stickers op een nieuw bad.

Volgens mij de meest veilige manier. Succes

kleinepier
door kleinepier - Sep 2, 2009 om 21:27
42 Antwoorden / 0 Vragen

wat heel goed werkt is gewoon wasbeziene dat lost de lijm resten op en het vervliegt ook heel snel en je beschadicht de lak niet of het scherm maar wel gelijk met een droge doek na vrijven

toolboy
door toolboy - Sep 2, 2009 om 22:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

Gert; uit je posting opmakende ga ik er vanuit dat het echt op het scherm heeft gezeten.Maar mijns inziens zou er mogelijk en inbrand plek kunnen zitten op de plaats van de plakker.edoch ik lees het beeld is onzuiver,Dat zijn 2 verschilende dingen.Verklaar het nader svp.  Groet T

ge
door gert40 - Sep 2, 2009 om 22:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

In de linker bovenhoek van het scherm zat en sticker gekleefd, met daarop "ik ben het laatste exemplaar". De verkoper heeft de sticker er af gehaald, en mij verteld dat we dat thuis meteen vochtig doekje er zelf af moesten halen. Daar had hij geen tijd voor.

Het grootste gedeelte is verwijderd, maar nog niet helemaal.

ja
door jank - Sep 2, 2009 om 22:27
168 Antwoorden / 8 Vragen

 De verkoper heeft de sticker er af gehaald, en mij verteld dat we dat thuis meteen vochtig doekje er zelf af moesten halen. Daar had hij geen tijd voor.

Dan had ik wellicht geen tijd gehad om deze tv te kopen, hoe aantrekkelijk de prijs was. Wat een service, bedroefend.

toolboy
door toolboy - Sep 2, 2009 om 22:49
965 Antwoorden / 40 Vragen

Uw reactie lezende: terug met dat ding.Als dat scherm in de winkel continue heeft aangestaan met die plakker er op is er een brandplek.

T

ge
door gert40 - Sep 2, 2009 om 22:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Toolboy,

Ga morgen middag meteen met de TV terug naar Media Markt. Zij moeten er dan maar voor zorgen dat de sticker goed verwijderd wordt.

Groetjes....

edwardus
door edwardus - Sep 2, 2009 om 23:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een likje pindakaas kost aanzienlijk minder ...

toolboy
door toolboy - Sep 2, 2009 om 23:50
965 Antwoorden / 40 Vragen

@edwardus
Daar krijg je geen brandplek me weg. mocht ik gelijk hebben.vrg T

ja
door jank - Sep 3, 2009 om 12:18
168 Antwoorden / 8 Vragen

@ edwardus
De TV lijkt mij nog in de garantie te zitten, dus is Mediamarkt verantwoordelijk voor reparatie, of mogelijk in dit geval schade aan het beeldscherm.
Dus absoluut terug met deze TV en dat is goedkoper dan een likje pindakaas.
Ik zou zelfs mijn geld terug vragen, als de TV niet al te lang al in eugen bezit is. Een vervangend model van hetzelfde type lijkt niet mogelijk, als dit het laatste exemplaar was. Mogelijk een gelijkwaardig type aanbieden door MM.

kroonmeester
door kroonmeester - Sep 18, 2009 om 01:46
457 Antwoorden / 45 Vragen

Is  de stickeer er al af?

kenwel2
door kenwel2 - Sep 18, 2009 om 08:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

kroonmeester, shame on you!!