rc
door rcdeursen Oct 6, 2009 om 14:07
Elektronica & tv

Synchronisatie UPC HDTV DVR box

Heb deze HDTV box (Philips) in huis sinds 01-10-2009. Beeldkwaliteit is in orde. Met name de HDTV zenders zijn haartjescherp.

Echter... er doet zich een groot probleem voor...
De
lipsynchroniteit bij het afspelen van gemaakte opname's op de DVR,
loopt achter bij het beeld. (ca. 1/2 seconde). Ziet er niet uit!
Ik
ben vervolgens gaan zoeken op het het UPC forum. Daar was te lezen dat
dit een bekend probleem is. Meer mensen hebben er last van.

Heden contact gehad met UPC, na 9 minuten wachttijd!!!
"E.e.a. heeft te maken met de beveiliging van de DVR, zodat er niet kan worden gekopieerd e.d."

"Er
wordt door Philips aan gewerkt, de software wordt herschreven. Bij de
eerstvolgende softwareupdate zou het probleem moeten zijn opgelost."
Wanneer deze update staat gepland kon mij niet worden verteld.

Ik
heb UPC te kennen gegeven, dat ik het uitermate slordig vind, dat UPC
dit probleem niet meegeeft bij overstap en aanschaf van de HDTV DVR box.

Tijdelijke
oplossing, volgens UPC, Bij afspelen even op de pauzeknop drukken
daarna weer op Play. Ik heb dit getest,het werkt niet helemaal,
lipsynchroniteit is wel iets beter, maar nog niet 100%

Conclusie:
UPC verkoopt een abonnement met genoemde mediabox voor € 22,50 p.m. en
weet dat er iets mis is met de synchroniteit van het apparaat. Men
brengt dus, zonder blikken of blozen, een ondeugdelijk apparaat aan de
man.
Op de verkoopsite wordt e.e.a. niet gemeld. UPC... "Shame on you"!