No
door NoN Jan 27, 2020 om 20:19
Elektronica & tv

Telefonische aanbieding Delta Fiber

Ik ben vorige week 16 januari gebeld door het volgende nummer +31118744033, de mevrouw die belde zei dat ze van Delta fiber is en dat ze vaste klanten willen belonen met een actie. Ik ben klant bij delta en het nummer is ook een nummer uit Middelburg waar Delta een kantoor heeft.

De aanbieding klonk wel interressant,
- met korting op de factuur,
- sneller internet
- extra kanalen (eredivisie geloof ik)
- en toen wat ze eigenlijk probeerde te verkopen, een simkaart (van T-Mobile) de eerste 4 maanden gratis. Daarna moet je er voor betalen (hoeveel is niet gezegd) en per maand kan het opgezegd worden.

Ik heb gezegd dat is goed doe maar.

Mij werd vervolgens gevraagd om mijn rekeningnummer te noemen ter controle, ik was hier nog niet zo happig op, maar tot zover nog niks om te wantrouwen dus heb ik mijn rekeningnummer opgenoemd. Na ook mijn email adres gecontroleerd te hebben vertelde de mevrouw dat de gegevens en de simkaart zouden opgestuurd worden en daarmee werd het telefoon gesprek beindigd.

Tot op heden niets ontvangen geen bevestiging, geen mail, niets op 'mijnDelta' te vinden... helemaal niks. Vervolgens maar eens gaan kijken op de site van Delta bij acties, ook niks te vinden.

Zijn er meer mensen die deze aanbieding hebben gekregen?
Wat zouden ze met mijn rekeningnummer en akkoord op de aanbieding kunnen doen als het toch kwaadwillenden zijn?

2748 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2020 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze kunnen daar niet zoveel mee, maar neem eerst eens contact op met Delta Fiber om de actie te controleren.

Verder de rekening goed in de gaten houden en eventuele verdachte afschrijvingen storneren. En volgende keer geen ja zeggen tegen dat soort aanbiedingen.

Aanvulling, het zal wel om deze actie gaan? https://www.delta.nl/gratismobiel/

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2020 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens in uw spambox. En ook de aankomende dagen. Ze zullen wel proberen u een abonnement van het een of ander in uw maag te splitsen.

Het is veel verstandiger om zulke telefoontjes, hie aantrekjelijk ze het ook proberen te verkopen, direct te beeindigen met geen belangstelling.

Houd ook uw bankrekening goed in de gaten op ongewenste afschrijvingen.

No
door NoN - Jan 27, 2020 om 20:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het met jullie eens, geen ja zeggen tegen dit soort aanbiedingen... mijn idee is om voor dat de vier maanden aflopen het abbonement weer op te zeggen.
Maar dan moet ik wel iets ontvangen of zien bij mijnDelta!

@diumenge, bedankt voor de snelle reactie, het gaat inderdaad om die actie via de link die je noemt.

@tijger1 had ik ook al aan gedacht, maar er staat ook niets in mijn spambox, nogmaals gecontroleerd.

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2020 om 21:35
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ben bang dat u straks (mogelijk ongewenst) aan een mobiel abonnement van Tmobiel vastzit. Dus hou de boel goed in de gaten en mocht u iets daaromtrent ontvangen direct opzeggen als u het niet wenst.

dus heb ik mijn rekeningnummer opgenoemd
Ik heb gezegd dat is goed doe maar.

Dit soort uitspraken nooit meer via de telefoon doen.

lo
door lovewinnie - Jan 28, 2020 om 11:11
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Alles waar +31 voor staat niet opnemen tenzij u telefoon uit buitenland verwacht . Allemaal rotzooi .
Vaak staat er bij z'n nummer dat ze bellen vanuit Almere, Eindhoven of andere Nederlandse plaatst maar dat is niet logisch met +31 nummer . Niks geven en gewoon niet opnemen