an
door angela1968 Oct 25, 2008 om 17:55
Elektronica & tv

Telefoontereur!

Ondanks een inschrijving bij infofilter die ik al een jaar of twee heb word ik op al mijn telefoonnummers lastig gevallen met verkooppraatjes of ongewenste vragenlijsten. Zojuis had ik er weer een aan de lijn over renteonderzoek en bij mijn reactie "Ik heb hier geen interesse in", kreeg ik de vraag "En waarom dan wel niet?". Ik heb niets gezegd en gelijk neergelegd, maar het begint me nu toch wel aardig te storen.

Regelmatig vraag ik nog weleens naar de naam van het bedrijf en de persoon die belt waarna ik meld dat ik aangemeld ben bij infofilter en dat ik melding maak van ongewenste telefoontjes (iets dat ik ook werkelijk doe), maar dit alles helpt niet echt.

Heeft er nog iemand een goede tip om van deze ellende af te komen?

Met dank,

Angela

294 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag angela1968,

Je spreekt over "ellende", maar dat heeft vooral te maken met jouw eigen instelling. Een prima manier om die instelling te veranderen is:

(de telefoon gaat)

(je neem op met: goede morgen, met wie spreek ik?)

(..............................................)

(na ongeveer 10 seconden is duidelijk dat het een ongewenst telefoontje is)

(je verbreekt direkt daarna zonder wat te zeggen de verbinding)

Note: als direkt daarna de telefoon weer gaat, neem je niet op.

Bij deze werkwijze heb je zelf het heft in handen en dat geeft een goed gevoel.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijfen die Niet zijn aangesloten bij Infofilter zullen je nog bellen, dus is niet helemaal waterdicht helaas.

Geheim nummer wil wel helpen en je nummer niet (zomaar) ergens achterlaten (bv op internet of op aanvraagformulieren/bestellingen ed)

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer ik zo'n telefoontje krijg vraag ik: heeft u een ogenblikje?

Ik leg de telefoon opzij, ga iets anders doen en na een minuut of 5 hang ik op. Misschien erg kinderachtig, maar het voelt goed.

Lost natuurlijk niets op, dat is waar!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon nog een paar keer aanmelden bij Infofilter, misschien worden ze daar dan ook wakker en doen ze beter hun best om dit te voorkomen, zal wel niet.

In ieder geval niet op reageren maar ophangen zonder wat te zeggen is ook niet eerlijk, maak dan maar een mooi geluidje:

Zal ook wel niet helpen maar misschien heb jezelf dan wel wat lol.
Het zou wel verboden mogen worden.
Kostmisselijk worden we ondertussen van.

Punky

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hebben we nou ook de laaste dagen weer last van! Is best irritand.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je borst maar nat dan, het wordt weer winter, als iedereen dan gezellig thuis zit hebben ze bijna 100% `pakkans` ;-)

dus gaan ze weer vol voor de provisie.......  ;-(

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig hebben ze weer een nieuwe methode. Ze laten bij een paar telefoons tegelijk de telefoon drie keer overgaan. Degene die binnen de drie keer de telefoon opneemt is dus de pineut.

Aangezien voor hun tijd geld kost, laat ik ze helemaal uitpraten. Dan zeg ik van wie heeft u de permissie gegeven om mij te bellen, haha

Dan beginnen ze altijd van ja maar wilt u dan niet...blabla en laat ik ze lekker verder praten.....zijn ze stil of vragen ze me weer wat  herhaal ik iedere keer die ene zin....hah.

Uiteindelijk zijn ze koest en vragen ze MIJ of ik niet meer gebeld wil worden en dan zeg ik met een big smile NEE.

Het werkt!

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 02:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al heel veel goede tips gelezen hier. Maar wees voorzichtig als je een gesprek aangaat. Voor je het weet kun je aan meer ellende vastzitten. Een geheim nummer voorkomt al veel ellende. Wat nog meer afschrikt is als je het nummer niet herkent op te nemen met een valse naam en neem direct het gesprek over.

Bijvoorbeeld neem op en zeg met politieburo vaals, u spreekt met brigadier "Jan Jansen", wat kan ik voor u doen?

Verkeerd verbonden en ze haken af. Soms bellen ze nog een keer.

Dan zeg je eerst uw lijn is getraceerd en daarna hetzelfde riedeltje politieburo vaals etc.

En dat werkt echt. Deze gasten bellen je nooit weer.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 05:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals stacey ook al schrijft, telt de afmelding bij infofilter alleen voor aangesloten bedrijven.
Verder duurt de afmelding maar 3 jaar, daarna moet je je opnieuw aanmelden voor afmelding.

Misschien is ondertussen de 3 jaar al voorbij?

Zelf sta ik niet in het telefoonboek, ben ik erg voorzichtig met het doorgeven van mijn vaste tel.nr. en telefoontjes met een afgeschermd nummer neem ik gewoon niet op.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 07:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richtlijn Telemarketing:
10. Vastlegging gegevens van consument die verzet aantekent
Iedere opdrachtgever / adverteerder is verantwoordelijk voor vastlegging van de
gegevens van consumenten die telefonisch niet (verder) benaderd willen worden.
De afdeling die of het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoerende
werkzaamheden stelt de gegevens van consumenten, die niet meer benaderd
willen worden, ter beschikking van de opdrachtgever / adverteerder.
De opdrachtgever / adverteerder zorgt ervoor dat deze consumenten niet meer
door of namens hen telefonisch worden benaderd voor commerciële doeleinden.

Wordt u ondanks dat u verzet heeft aangetekend weer gebeld door dit bedrijf dan kunt u klacht indienen.
url=http://www.telemarketinglijn.nl/index.php?page=complain&item_id_parent=34
en
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

Ik heb hier gebruik van gemaakt namens mijn bejaarde moeder. Ik heb erna geen klachten over dit bedrijf gehoord. Ik heb ook meteen klachten ingediend omdat mijn moeder aangemeld is bij infofilter.nl

ve
door verwijderd - Oct 26, 2008 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word nooit gebeld. Ik heb ISDN en heb mijn telefoon aangesloten op een nummer, dat niet het hoofdnummer is, maar een van de volgende lijnnummers.

Ze kunnen het hoofdnummer bellen tot ze een ons wegen, maar dat wordt nooit opgenomen want er hangt geen telefoon aan.

Dit gaat al 4 jaar zo zonder "aanbiedingen" etc. Het enige dat verandert aan je telefoonnummer is het laatste cijfer en dat geef je door aan je kennissen en vrienden. In plaats van een 4 wordt dat dan een 5 bijvoorbeeld en dat is makkelijk te onthouden.

Vladja