br
door brouw821 Jan 23, 2009 om 16:54
Elektronica & tv

Teletekst via digitalekabel tv UPC

Teletekst via de digitale aansluiting van UPC is niet optimaal,wat ze zelf toegeven.

Want het is niet mogelijk,als een pagina subpagina,s heeft dat deze automatisch doordraaien,want ze blijven op de subpagina staan wanneer ze op de tv verschijnen.

Wanneer de terug gaat naar de analoge aansluiting is er niets aan de hand en werkt het wel.

In deze tijd van digitalisering lijkt het mij tovh eenvoudig om dit toch voor elkaar te krijgen.

Bert Brouwer

1029 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 23, 2009 om 17:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@brouw821

Kan niet echt een vraag ontdekken, maar .....

"In deze tijd van digitalisering lijkt het mij toch eenvoudig om dit toch voor elkaar te krijgen".

Dan heeft UPC het dus [nog] niet voor elkaar.

Heb er zelf namelijk geen problemen mee. [Ziggo]

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2009 om 18:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja natuurlijk, hardstikke eenvoudig. De kabelmaatschappij hoeft dan alleen maar nieuwe firmware te laten ontwikkelen en testen voor de diverse merken en typen decoders en dat hoeven ze dan alleen maar uit te rollen naar de honderdduizenden abonnees. Zo makkelijk is dat.

pavoordf
door pavoordf - Jan 24, 2009 om 19:14
519 Antwoorden / 73 Vragen

kijkt u teletext via de analoge TV of via de decoder (wanneer u digitale TV kijkt). Maw, drukt u op de teletextknop van de TV afstandsbediening of van de set-topbox afstandsbediening. Het eerste levert namelijk ptoblrmrn op die ik kan verklaren. Uw verhaal over subpagina's is me overigens niet helemaal duidelijk

kenwel2
door kenwel2 - Jan 24, 2009 om 19:39
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Denk dat Dhr. Brouwer via een decoder kijkt(digitaal) en , edwardus heeft een heel goed punt aangesneden!! Temeer omdat vraagsteller zelf aangeeft, dat er bij analoge aansluiting niets aan de hand is......het enige wat ik hier nog aan toe kan voegen, maar da's allemaal ZO achterhaald...kijk uw aansluitingen naar uw decoder goed na (coax connectoren, geen knik in coax, geen splitter(s) geen antenneversterker(s)....dubbel afgeschermde coax kabel, 75 ohm...        that's all for now...

Gr. KW (ex dispatch td van..,,Communications)

pavoordf
door pavoordf - Jan 24, 2009 om 21:02
519 Antwoorden / 73 Vragen

Mijn punt blijft staan. Je kan naar digitale TV kijken en de Teletext engine van de analoge TV gebruiken. Dat doe ik namelijk zelf ook altijd. Teletekst zit namelijk apart in het digitale signaal, op een aparte PID. De decder zet dit weer om naar en normaal teletext signaal in de teletextlijnen van het analoge signaal dat naar de analoge TV gaat. Probleem is echter dat bij het omschakelen naar een andere zender, de teletxtinfo niet geflushed wordt. Het kan dus zijn dat je naar Teletext van RTL 4 zit te kijken en dat daar ook nog pagina's van de publieke omroep tussen zitten

SW updates doet mijn set-top box van UPC trouwens automatisch. Er worden door UPC regelmatig updates geinstalleerd

bu
door buitenkamp - Feb 6, 2009 om 23:12
49 Antwoorden / 1 Vragen

De teletekst wordt in het geheugen opgeslagen en bewaard. De software van alle lcd's hebben hier problemen mee, daar het via scart binnenkomt. Zo kan het voor komen dat hij heel lang zijn pagina's en subpagina's vasthoudt. Hier is momenteel niets aan te doen. Het heeft dus geen nut de leverancier of Upc hierop aan te spreken.

Als U anoloog txt kijkt, zijn er geen problemen.

gr Buitenkamp