melati
door melati Dec 8, 2008 om 17:27
Elektronica & tv

Teletekst weg.

Beste mensen. Misschien weet iemand van jullie wat het zou kunnen zijn? Ik heb boven een "gewone' 55 cm tv van Philips staan en ineens doet teletekst het niet meer. Ben zelf al een beetje aan het pieren geweest, maar het lukt me niet. Wat zou het kunnen zijn? Heb wel gewoon beeld.

Vriendelijke groeten, melati.

2204 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Dec 8, 2008 om 17:40
1918 Antwoorden / 10 Vragen

misschien is de afstandsbediening kapot waar u de teletekst mee oproept ?

labswans

poltol
door poltol - Dec 8, 2008 om 20:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u een gewone TV heeft dan zal dat met een analogekabel aansluiting zijn. Als u beneden ook analoog heeft en wel teletekst dan is er wat met het toestel of afstandbediening boven. Heeft u echter beneden een digi aansluiting dan zou u eens bij uw kabelboer moeten informeren of zij nog wel teletekst meesturen met het analoge signaal. De providers verzinnen namelijk steeds meer beperkingen op het analoge deel. Kunnen ze de mensen een digi pakket aan smeren, want ja, daar zit alles bij.

Vr.gr. poltol

melati
door melati - Dec 8, 2008 om 20:31
76 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Het is een gewone analoge tv aansluiting. Ga zeker even wat doen met jullie antwoorden De afstandsbediening van beneden werkt zoiezo niet boven, maar zal even een andere proberen. Ik heb er ook nog van die universele liggen. Ik zal het laten weten, hoe of wat.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 8, 2008 om 23:22
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Heeft u wellicht een kabelbreuk(je) in de kabel naar zolder, of in de coaxstekker (komt vaker voor)? Teletext wordt meegestuurd met het beeldsignaal, de eerste paar (bovenste) beeldlijnen worden daarvoor gebruikt. U ziet dit niet omdat het de allerbovenste beeldlijnen betreft, het 'hout´ (raamwerk) van uw toestel zit ervoor.

Als er nu storing optreed in de kabel krijgt u ruis in beeld, dus ook in de teletextinformatie. In eerste instantie uit zich dat in vreemde typfouten, later blijft de teletext zwart.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 8, 2008 om 23:25
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het is overigens niet mogelijk dat uw kabelexplotant speciaal voor u de teletextinformatie uit het signaal haalt. De teletextinformatie is immers in het beeldsignaal verwerkt. Als het aan uw kabelexplotant ligt, dan heeft minimaal uw gehele dorp/ stad er last van!

mi
door mijj - Dec 11, 2008 om 14:15
15 Antwoorden / 2 Vragen

Wel model is het? Kijk eens op www.philips.nl/support voor een Software-upgrade.

melati
door melati - Dec 25, 2008 om 15:13
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mensen.

Ik zou nog even laten weten hoe of wat. Een van jullie had het bij het rechte eind. Mijn kabel in de tv bleek niet meer in goede staat te zijn. Ze waren een paar weken geleden hier in de buurt bezig geweest met het aanleggen van glasvezelkabels en nadien had IK er dus last van. Anderen, zoals de buren niet. Gister heeft er even een familielid (deskundige) naar gekeken en hij doet het weer als vanouds. Het lag dus aan mijn kabel, die in de tv moet.

Bedankt voor al jullie antwoorden en suggesties en iedereen nog een fijne kerst verder.