ly
door lyhnn May 2, 2017 om 13:33
Elektronica & tv

Televisie Philips

Op 6 januari 2012 kochten wij van ons opgespaarde geld een televisie van het merk Philips met rondom ambylight, van 55 inch. Kosten: 2328,95 euro.
Een pracht en wat waren we blij....
In april 2014 kreeg het toestel mankementen: een beeld vol felgekleurde verticale strepen, afgewisseld met zwart beeld.
Een domper, want Philips staat toch goed aangeschreven. Of hadden we gewoon pech?!
De fabrieksgarantie van 2 jaar was verstreken en er moest uiteindelijk een monteur komen, nadat ons was opgedragen een aantal testen te doen om te zien wat het defect zou kunnen zijn. Gelukkig kon het toestel gemaakt, tegen een vergoeding van 170 euro.
Nu: 23 april 2017 vertoont de tv wederom precies hetzelfde mankement........U zult misschien kunnen begrijpen een enorme teleurstelling.
Nu blijft het techniek, maar wij hadden een langere levensduur van deze tv in gedachten.
Wederom contact opgenomen met de klantenservice van Philips. Na wederom "testjes" op afstand (wat niet lukt omdat we geen beeld hebben) een foto toegezonden van het beeldscherm, kopie van de aankoopbon en het serienummer van de tv gemaild. Hierbij onze teleurstelling uitgesproken, geschiedenis van deze tv uitgelegd en de vraag wat herstel zou kosten.
Reactie van Philips: er komt een monteur voor herstel en vervolgens dezelfde dag een mail dat helaas het benodigde onderdeel voor reparatie onvoorzien niet beschikbaar is.
Een domper, teleurstelling en het vertrouwen kwijt.....en dat gemaild.
Er werd ons een aanbod gedaan:
Een Philips tv (hun hebben het type tv uitgezocht), 55 inch, met ambylight. Deze wilden zij ons leveren met bijbetaling van 852,00 euro. Bij nazoeken op de site bleek deze tv 1049 euro te kosten. Een korting van wel 197 euro zouden we dus krijgen......

Nu vragen wij ons af wat de levensduur van een tv is?
Hebben we geen rechten?
Is dit reeel?

Alle hulp en advies is welkom.

2444 12 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 2, 2017 om 13:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Philips is de philips niet meer van wat U in gedachten had.t Wordt tegenwoordig in t buitenland vervaardigd met n hopeloze techniek in dat . Ik repareer al jaren verschillende merken maar Philips is gewoon n hoploze waardeloze bende wat er in gepropt zit. Dat heeft verre van moderne techniek in huis. En ja tegenwoordig kost n nieuwe TV niet zo veel meer , maar ik zou zeggen nee GEEN philips meer

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 16:49
0 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw reactie.
Een nieuwe tv kost dat bedrag tegenwoordig idd niet meer. Maar goed: wij dachten destijds door prijs en merk zeker veel langer te doen met deze tv. Philips geeft, behalve standaart mailtjes, niet thuis.
Beslissing is gevallen: nooit meer een Philips.

edrick3
door edrick3 - May 2, 2017 om 13:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ly
door lyhnn May 2, 2017 om 16:50
0 Antwoorden / 2 Vragen

Dank, we hebben dit doorgelezen.

ne
door neodutchio - May 2, 2017 om 13:44
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Na dik 5 jaar zal het ook lastig zijn om nog onderdelen te vinden. De techniek gaat dusdanig snel en er zijn zoveel verschillende types en uitvoeringen dat onderdelen niet meer rendabel zijn.

het klinkt zuur, maar ik zou de korting aanpakken. Ook al is het 'maar' 200 euro. Een andere optie is om uw verlies te nemen en een ander merk te gaan kopen.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 16:51
0 Antwoorden / 2 Vragen

De tv is net 5 jaar oud, en als je pas rekent na de laatste reparatie 3 jaar.
Ah fijn, techniek gaat idd snel, maar niet verwacht dat de tv nu al aan vervanging toe zou zijn.
De 200 euro pakken we niet aan: nooit meer een Philips na deze teleurstelling en hun service.

fa
door familyman - May 2, 2017 om 13:48
888 Antwoorden / 1 Vragen

Een domper, want Philips staat toch goed aangeschreven. Hier had u moeten schrijven: Een domper, want Philips stond toch goed aangeschreven.

TV's worden met de dag goedkoper en de 2012 norm is allang in plaats van verleden tijd al lang pre-historisch te noemen door de huidige techniek.

Zoals de anderen ook schrijven, neem de korting en hoop op een aantal jaren plezier, of laat de korting en ga voor een ander/beter merk.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 17:53
0 Antwoorden / 2 Vragen

We hebben besloten de korting te laten gaan en een ander merk tv te kopen.

fa
door familyman May 2, 2017 om 17:58
888 Antwoorden / 1 Vragen

Verstandig.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 2, 2017 om 14:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat in 2012 €2400 kostte kost nu 600 a 800 euro.
Ik heb een paar weken geleden iemand een 55 inch LG cadeau gedaan 4K, 3D Led Smart tv alles erop en eraan voor net iets meer als € 700.
Uw tv is nog een  LCD met ouderwetse backlight achter het scherm.
Ik zou nu in uw geval liever voor €800 een ander merk.kopen als weer zo'n TP vision ding  met software issues.

Daarnaast denk ik dat 5 jaar voor een LCD tv wel een beetje normaal is, dan is het qua techniek en economisch aspect op.
U kijkt naar de prijs die u toen heeft betaalt en dat is niet reëel. U moet kijken wat het nu kost om zo'n toestel te kopen en daar de afschrijving op los  te.laten.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 17:55
0 Antwoorden / 2 Vragen

Maar ook nu in 2017 zijn er weer tv's op de markt met het nieuwste van het nieuwste met een prijsklasse van 2000-3000 euro. We gaan uitzoeken wat bij ons past, maar dan zeker geen Philips meer.

Gerry1969
door Gerry1969 May 2, 2017 om 18:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar dan betaalt u om first adaptor te zijn, niet vanwege de kwaliteit maar vanwege de noviteit.

panter22
door panter22 - May 2, 2017 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Is het deze tv?
https://www.kieskeurig.nl/led_tv/product/3313283-philips-7100-series-55pus7101/specificaties

Philips biedt  een oplossing,, een nieuwe tv met korting.
Drie jaar geleden was er hetzelfde met de tv aan de hand, kosten €170. De kosten zullen nu zeker niet lager zijn.
Is die tv het repareren nog wel waard als je voor €1049 een nieuwe en energiezuiniger tv kunt kopen. Ook nog 4k.
Als Simon55, de tv monteur niet enthousiast over Philips is, dan zou ik eens kijken naar een ander merk.
Bij de grote elektronicawinkels kun je rustig de tv's vergelijken. Dan zie je het verschil.
Koop een nieuwe, er zijn wekelijks aanbiedingen.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 18:02
0 Antwoorden / 2 Vragen

We gaan idd op zoek naar een ander toestel, maar geen philips meer.

hansje klein
door hansje klein - May 2, 2017 om 15:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedenk ...

Bij het opnieuw kopen van een tv mèt of zònder korting van Philips loopt u weer precies hetzelfde risico. Wanneer u kunt inzien dat men zonder ambilight ook prima tv kunt kijken, komen er méér andere toestellen met andere voordelen binnen uw handbereik.

TIP: Actuele tests opzoeken, waaronder de Stiftung Warentest met 951 tv's waarvan er 210  leverbaar zijn.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 18:03
0 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de tip: daar gaan we zeker even kijken.
U heeft gelijk, zonder ambilight is het ook met een goede tv, prima tv kijken.

simon55
door simon55 - May 2, 2017 om 17:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Weg met FrIts

ro
door ronny530 - May 2, 2017 om 17:58
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Ik ga niet in op het merk Philips want de meningen over het merk zijn over het algemeen negatief maar terzijde. Philips heeft de tv buiten garantietijd al eens tegen een coulance regeling hersteld en nu 3 jaar later is de tv helaas weer defect gegaan. Philps wil u alsnog tegemoet komen maar omdat het onderdeel Lees printplaat o.i.d. niet meer beschikbaar is kan de tv niet meer hersteld worden. U kunt nu twee kanten op één, op het aanbod ingaan en een gelijkwaardige tv met 852 euro bijbetalen accepteren of twee, een lokale tv reparateur contacteren die nog op componentbasis repareert of middels zijn netwerk een werkende print kan bemachtigen en monteren. Ik persoonlijk zou voor optie twee gaan want een kleine oorzaak zoals een slechte soldeerverbinding kan grote gevolgen hebben.

ly
door lyhnn May 2, 2017 om 18:05
0 Antwoorden / 2 Vragen

Philips geeft aan dat datgene dat moet worden vervangen, niet meer verkrijgbaar is.
Kan een lokale tv reparateur er dan wel aankomen, vraag ik me af.
We hebben besloten te kijken voor een andere tv.

simon55
door simon55 - May 2, 2017 om 22:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem Panasonic of Sony

macfreak
door macfreak - May 3, 2017 om 12:53
11 Antwoorden / Vragen

@simon55. WEG MET FRITS.....

Nu Frits er niet meer is laten wij dan ook maar vertrekken. Voor een beetje meer geld voor die hoge heren zijn ze vertrokken naar het buitenland en hebben ze Eindhoven verraden. Eindhoven was Phillips en Phillips was Eindhoven. Hele wijken met Phillipswoningen, het hele industriegebied was Phillips. Eindhoven is verraden.

mathijs_b
door mathijs_b - May 4, 2017 om 14:46
641 Antwoorden / 77 Vragen

Waarschijnlijk T-Con kapot. Moet nieuwe chip van € 5,00 in. Zoek handige jongen die dat voor je kan doen.