ha
door hansxxs Apr 16, 2008 om 21:57
Elektronica & tv

TV kapot Plus

juni 2005 kocht ik een JVC plasma TV PD35B50 bij de firma budgetwinkel.nl voor 1657 euro (onderdeel van Tercel Handels Onderneming) met als extra 5 jaar  garantie. ongeveer een maand terug begon de TV vreemde geluiden te produceren. Toen ik mijn TV ter reparatie aanbood werd mij gezegd dat als ik gebruik wilde maken van de garantie dat ik dat dan via de leverancier moest regelen. Vervolgens bleek de firma Tercel HO uitgeschreven bij de kamer van koophandel. daar ik zelf niet in het bezit ben van een polis welke mijn extra garantie dekt, werd mij medegedeeld dat daarmee ook mijn garantie weg was. De after sales van JVS vertelde mij dat ik wel aanspraak zou kunnen maken op een coulance regeling. Dus heb ik laten onderzoeken wat er stuk is aan het apparaat. Dit blijkt nu het panel te zijn. De juffrouw van JVC wist mij te vertellen dat als dit het geval was dat er zeker spraken zou zijn van een coulance regeling. Dit onderdeel is echter niet meer te verkrijgen bij JVC en de TV is dus niet meer te repareren. Ik heb nu van JVC de aanbieding gekregen om het apparaat te laten vervangen. Maar JVC maakt en levert geen plasma tv’s meer. Zij bieden mij nu een LT-37G80, maar ik moet dan nog wel 577 euro bij betalen. Dit is dus een iets grotere LCD tv. Deze TV is bij neckermann verkrijgbaar voor 899 euro en is op de JVC site al niet meer als type te vinden (het huidige type is de LT-37P80 en deze is voor 1069 euro te koop). Ik vind dit een zeer slecht aanbod, plasma TV’s zijn in mijn ogen toch beter als LCD tv’s en als zodanig ook geprijsd. Voor mijn gevoel krijg ik dus een mindere TV, welke niet het huidige type is en moet ik nog een behoorlijk bedrag bij betalen ook, en dat vooral omdat JVC heeft besloten om geen 35” Plasma TV’s meer te produceren. JVC kon zich niet in mijn argumenten vinden en bleef bij haar aanbod. Kan iemand mij vertellen wat mijn mogelijkheden zijn? Zit ik er ver naast als ik zeg dat het een slecht voorstel is. Of weet iemand toevallig waar de firma Budgetwinkel/Tercel HO te Bergeijk haar verlengde garantie verzeker technisch heeft ondergebracht, opdat ik mijn aanspraak op volledige garantie kan hard maken?

879 6 Rapporteer

mastag
door mastag - Apr 16, 2008 om 23:07
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi,
Je plasma was bijna 3 jaar oud, redelijkerwijs kan worden afgeschreven zo'n 300 euro per jaar (1500/5=300) en is je tv dus nog 600 euro waard. Even ervan uitgaande dat de tv 1500 kostte (ex de garantie).
Maar nu de werkelijkheid. Je tv is behoorlijk gedevalueerd en een vergelijkbaar (technisch) toestel zal nu rond de 900-1000 euro kosten. Het plaatje ziet er dan iets anders uit. Je hebt 3/5e deel gebruikt en je hebt  dus nog een restwaarde van 360-400 euro. Ik vindt 577 voor een nieuw toestel met 2 jaar garantie dus niet zo slecht. De G80 en P80 zijn alleen verschillend qua mogelijkheden maar even oud qua productiejaar.
Succes

edwardus
door edwardus - Apr 16, 2008 om 23:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn antwoord wil je niet weten denk ik. JVC is een afkorting voor Jammer Van je Centen. Dubbel Jammer Van je Centen, omdat je extra garantie hebt bijgekocht die nu dus geen klap waard is, nu de verkoper opgeheven is en niemand het lijkt overgenomen te hebben. Weg garantie dus.

Wat JVC je daar voorschotelt vind ik ook al weinig coulance, maar eerlijk is eerlijk, ze hoeven dat in feite niet te doen. Meebetalen aan een reparatie is een plicht voor de verkoper, niet voor de fabriek volgens de consumentenwetgeving. Als ik jou was zou ik m'n verdriet maar proberen weg te drinken ofzoiets en dan die €577 meebrengen voor een échte LCD tv. Ander merk dus. Kijk maar 's op www.kieskeurig.nl welke goeie recenties hebben. Volgens mij krijg je dan al gauw Sony, Toshiba of Panasonic in beeld. Sharp is ook mooi. Philips gaat altijd kapot.

edwardus
door edwardus - Apr 16, 2008 om 23:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. als je dan per se een plasma wilt, ga dan voor Panasonic of Pioneer.

ma
door martin1 - Apr 17, 2008 om 11:55
346 Antwoorden / 4 Vragen

beetje kort door de bocht, Philips LCD is een prima optie en deze zijn zeker niet minder duurzaam dan een sony LCD.

edwardus
door edwardus - Apr 17, 2008 om 12:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, ik was kort door de bocht. Desondanks gaan er opvallend veel Philipsen kapot, zowel crt als platte schermen.

toolboy
door toolboy - Apr 17, 2008 om 12:02
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte .Probeer te achterhalen bij wie de polis destijds is afgesloten,opdat u dan nog een beroep kan doen op de extra garantie.

sc6  T